Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Ο π. Παΐσιος για τους Παλαιοημερολογίτες


να λλο θέμα πο πασχόλησε τν Γέροντα, ταν τ θέμα το μερολογίου. Πονοσε γι τ χωρισμ κα προσευχόταν. Λυπόταν γι τς παρατάξεις τν παλαιοημερολογιτν πο εναι ξεκομμένες σν τ κλήματα π τν μπελο, κα δν χουν κοινωνία μ τ ρθόδοξα Πατριαρχεα κα τς κατ τόπους ατοκέφαλες ρθόδοξες κκλησίες. Μερικς τέτοιες νορίες στν θήνα κα στ Θεσσαλονίκη νώθηκαν καθ’ πόδειξή του μ τν κκλησία κρατώντας τ παλαι μερολόγιο.
λεγε, λοιπν Γέροντας: «Καλ ταν ν μν πρχε ατ ορτολογικ διαφορά, λλ δν εναι θέμα πίστεως». Στς νστάσεις τι τ νέο μερολόγιο τ κανε Πάπας, παντοσε: «Τ νέο μερολόγιο τ κανε Πάπας κα τ παλι εδωλολάτρης», ννοώντας τν ούλιο Καίσαρα.

Γι
ν φανε καλύτερα τοποθέτηση το Γέροντα στ θέμα το μερολογίου, παρατίθεται στ συνέχεια μία σχετικ μαρτυρία:
ρθόδοξος λληνας μ τν οκογένειά του ζοσε χρόνια στν μερική. Εχε μως σοβαρ πρόβλημα. διος ταν ζηλωτς (παλαιοημερολογίτης), ν γυναίκα κα τ παιδι του ταν μ τ νέο μερολόγιο. «Δ
ν μπορούσαμε ν γιορτάσουμε μιά γιορτ σν οκογένεια μαζί», λεγε. «Ατο εχαν Χριστούγεννα, γ το γίου Σπυρίδωνος. γ Χριστούγεννα, ατο το ϊ-Γιαννιο. Κα ατ ταν τ λιγότερο. Τ χειρότερο ταν τ ν ξέρεις, πως μς δίδασκαν, τι ο νεοημερολογίτες εναι αρετικο κα θ κολασθον. Μικρ πράγμα εναι ν κος συνέχεια τι γυναίκα σου κα τ παιδιά σου πρόδωσαν τν πίστη τους, πγαν μ τν Πάπα, τ μυστήριά τους δν χουν χάρη, κ.α.π. ρες συζητούσαμε μ τ γυναίκα μου, λλ κρη δ βρίσκαμε.

Γι
ν π τν λήθεια, κάτι δ μο ρεσε κα στος παλαιοημερολογίτες. δίως ταν ρχονταν κάποιοι δεσποτάδες κα μς μιλοσαν. Δ μιλοσαν μ γάπη κα μ πόνο γι τος πλανεμένους (πως τος θεωροσαν) νεοημερολογίτες. λλ θαρρες πς εχαν να μίσος κα χαίρονταν, ταν λεγαν τι θ κολασθον. ταν πολ φανατικοί. ταν τελείωνε μιλία τους, νιωθα μέσα μου μία ταραχή. χανα τν ερήνη μου. μως, οτε σκέψη ν φύγω π τν παράδοσή μας. Πήγαινα ν σκάσω. Σίγουρα θ πάθαινα κάτι π τ στενοχώρια.
Σ’ να ταξίδι μου στν λλάδα, επα τν προβληματισμό μου στν ξάδερφό μου Γιάννη. κενος μο μίλησε γι κάποιον γέροντα Παΐσιο. ποφασίσαμε ν πμε στ γιον ρος, γι ν τν συναντήσω. Φθάσαμε στν «Παναγούδα». Γέροντας μς κέρασε μ γελαστ πρόσωπο κα μ βαλε ν καθήσω δίπλα του. Τ εχα χαμένα. νίωθα, πως μο συμπεριφερόταν, σ ν μ γνώριζε π καιρό, σ ν ξερε τ πάντα γι μένα.
«Π
ς τ πς μ τ’ ατοκίνητα κε στν μερική;» ταν πρώτη κουβέντα του. Σάστισα. Ξέχασα ν ναφέρω πς δουλειά μου ταν στος χώρους σταθμεύσεως ατοκινήτων, κα φυσικ λο μ ατοκίνητα σχολούμουν.
«Καλ
τ πάω», ταν τ μόνο πο μπόρεσα ν ψελλίσω, κοιτώντας σ χαμένος τ Γέροντα.
«Πόσες
κκλησίες χετε κε πο μένεις»;
«Τέσσερις»,
πάντησα κα δεύτερο κύμα κπληξης μ κατέλαβε.
«Μ
τ παλι μ τ νέο»; ρθε τρίτος κεραυνός, πο μως, ντ ν μεγαλώσει τ σαστιμάρα μου, κάπως μ ξοικείωσε, μ ...προσγείωσε, θ λεγα, μ τ χάρισμα το Γέροντα.
«Δύο μ
τ παλι κα δύο μ τ νέο», το ποκρίθηκα.
«
σ πο πς»;
«
γ μ τ παλι κα γυναίκα μου μ τ νέο», πάντησα.
«Κοίτα. Ν
πς κι σ κε πο πηγαίνει κα γυναίκα σου», μο επε μ μία αθεντικότητα, κα τοιμαζόταν ν μο δώσει ξηγήσεις. λλ γι μένα τ θέμα εχε τελειώσει. Δ χρειαζόμουν ξηγήσεις κα πιχειρήματα. Κάτι τ νεξήγητο συνέβη μέσα μου, κάτι τ θεϊκό. να βάρος φυγε κα τινάχτηκε μακριά μου. λα τ πιχειρήματα κα λες ο πειλς κα ο φορισμο γι τος νεοημερολογίτες, πο χρόνια κουγα, ξανεμίστηκαν. νίωθα τ χάρη το Θεο πο μέσω το γίου του δροσε πάνω μου κα μ πλημμύριζε μ μία ερήνη πο χρόνια ναζητοσα. κατάσταση πο ζοσα θ κδηλώθηκε στ πρόσωπό του...κενο πο θυμμαι εναι τι ατ μλλον κανε τν Γέροντα ν σταματήσει γι λίγο. λλ πειτα συνέχισε μ μερικς ξηγήσεις. σως γι ν τς λέω σ λλους. σως κα γι ν τς χρησιμοποιήσω γι τν αυτό μου σ καιρ πειρασμο, ταν θ περνοσε κείνη οράνια κατάσταση.
«Κα
μες βέβαια δ στ γιον ρος μ τ παλι πμε. λλ εναι λλη περίπτωση. Εμαστε νωμένοι μ τν κκλησία, μ λα τ Πατριαρχεα, κα μ’ ατ πο χουν τ νέο μερολόγιο κα μ’ ατ πο χουν τ παλι μερολόγιο. ναγνωρίζομε τ μυστήριά τους κα ατο τ δικά μας. Ο ερες τους συλλειτουργον μ τος ερες μας.ν ατο ο καημένοι ξεκόπηκαν. Ο περισσότεροι κα ελάβεια χουν κα κρίβεια κα γωνιστικότητα κα ζλο Θεο. Μόνο πο εναι διάκριτος, «ο κατ’ πίγνωσιν». λλοι π πλότητα, λλοι π μάθεια, λλοι π γωισμό, παρασύρθηκαν.
Θεώρησαν τ
ς 13 μέρες θέμα δογματικ κα λους μς πλανεμένους, κα φυγαν π τν κκλησία. Δν χουν κοινωνία οτε μ τ Πατριαρχεα κα τς κκλησίες πο πνε μ τ νέο, λλ οτε κα μ τ Πατριαρχεα κα τς κκλησίες πο πνε μ τ παλιό, γιατί δθεν μολύνθηκαν π τν πικοινωνία μ τος νεοημερολογίτες. Κα χι μόνον ατό. Κα ατο ο λίγοι πο μειναν, γιναν, δν ξέρω κα γώ, πόσα κομμάτια. Κα λο κα κομματιάζονται κα λληλοαναθεματίζονται κα λληλοαφορίζονται κα λληλοκαθαιρονται.
Δ
ν ξέρεις πόσο χω πονέσει κα πόσο χω προσευχηθε γι’ ατ τ θέμα. Χρειάζεται ν τος γαπμε κα ν τος πονμε κα χι ν τος κατακρίνουμε, κα πι πολ ν προσευχόμαστε γι’ ατος ν τος φωτίσει Θεός, κα ν τύχει καμι φορ κα μς ζητήσει κανες μ καλ διάθεση βοήθεια, ν λέμε καμι κουβέντα».
Πέρασαν πάνω
π πέντε χρόνια π τν κοίμηση το Γέροντα. κ. Χ. λθε στν «Παναγούδα» ν εχαριστήσει τν Γέροντα, γιατί κτοτε βρκε τν πνευματική, λλ κα τν οκογενειακή του σωτηρία κα μ δάκρυα στ μάτια διηγήθηκε τ νωτέρω.
Μ
τν γάπη, τν προσευχ κα τν διάκρισή του, γνώριζε πότε ν μιλ, πς ν νεργε κα ν βοηθ θόρυβα τ μητέρα κκλησία, ποφεύγοντας τ κρα κα θεραπεύοντας πληγς πο ταλαιπωρον τ σμα τς κκλησίας κα σκανδαλίζουν τος πιστούς.
Αγία Ζώνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου