Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Λόγος γιά τήν ὁμοφυλοφιλία (Αγ. Ιωάννου Χρυσοστόμου)



«λλ' κόμη δέν νέφερα τό ποκορύφωμα τν κακν, οτε τό κυριώτερον μέρος τς συμφορς πεκάλυψα, διότι πολλάκις, πού τοιμάσθην νά τό επ κοκκίνησα, πολλάκις δέ ντράπηκα. Ποον λοιπόν εναι ατό; Διότι πρέπει πλέον νά τό ποτολμήσωμεν νά τό επωμεν. λλωστε θά το μεγάλη νανδρία, ν πρόκειται νά κριζώσωμεν κάτι κακόν, νά μή τολμμεν οτε κν νά μιλήσωμεν δι' ατό, σάν νά πρόκειται σιωπή νά ατρεύση φ' αυτς τήν σθένειαν.

Δέν θά σιωπήσωμεν λοιπόν, καί
ν κόμη πρόκειται μυριάκις νά ντραπμεν καί νά κοκκινίσωμεν. Διότι καί ατρός, προκειμένου νά καθαρίση τήν μολυσμένην πληγήν, θά παραιτηθ πό το νά χρησιμοποίηση τόν σίδηρον, καί νά βυθίση τά δάκτυλά του ες τόν πυθμένα το τραύματος;

Λοιπόν, οτε καί μες πρόκειται νά σταματήσωμεν τόν λόγον ατόν, καθ' σον μόλυνσις εναι χειροτέρα. Ποον λοιπόν εναι τό κακόν; Κάποιος παράδοξος καί παράνομος πόθος εσλθεν ες τήν ζωήν μας. πέπεσεν σθένεια βαρεία καί θεράπευτος καί νέσκηψε πανώλης χειροτέρα λων. πενοήθη κάποια νέα καί φοβερά παρανομία, διότι νατρέπονται χι μόνον ο νθρώπινοι, λλά καί ο φυσικοί νόμοι. Κατήντησε λοιπόν μικρόν πργμα πορνεία θεωρουμένη ς συνήθης σέλγεια. Καί πως ες τάς δύνας, τό τυραννικώτερον πάθος, ταν πέλθη, καλύπτει τήν ντύπωσιν το προηγουμένου, τσι καί τό περβολικόν μέγεθος ατς τς βρεως κάμνει τό νυπόφορον, νά μή φαίνεται πλέον ς νυπόφορον, δηλαδή τήν κολασίαν περί τήν γυναίκα.
Διότι φαίνεται
τι εναι εχάριστον τό νά μπορέση νά διαφύγη κανείς πό τά δίκτυα ατά καί κινδυνεύει ες τό ξς νά γίνη περιττόν τό γυναικεον φύλον, φ' σον ο νέοι ναπληρώνουν ντί κείνων, λα τά ες κείνας νήκοντα. Καί δέν εναι μόνον ατό τό κακόν, λλ' τι μέ πολλήν λευθερίαν ποτολμται τοιαύτη κολασία καί νομιμοποιήθη παρανομία. Κανείς λοιπόν δέν φοβεται καί δέν τρέμει. Κανείς δέν ντρέπεται οτε κοκκινίζει, λλά καί περηφανεύεται διά τήν γελοίαν ατήν πράξιν καί θεωρονται παράφρονες ο σώφρονες καί τι δθεν παραπλαννται ο νουθετοντες. Καί ν μέν τύχη νά εναι κατώτεροι σωματικς, δέρονται, ν δέ εναι σχυρότεροι χλευάζονται, καταγελνται, περιλούονται μέ μυριάδας μπαιγμούς. Ες τίποτε δέν φελον τά δικαστήρια, οτε ο νόμοι, οτε ο παιδαγωγοί, οτε ο πατέρες, οτε ο πηρέται, οτε ο διδάσκαλοι.

Διότι
λλους μέν κατώρθωσαν νά διαφθείρουν διά χρημάτων, ατοί δέ νδιαφέρονται πς νά ποκτήσουν μισθόν. ξ κείνων δέ πού εναι φρονιμώτεροι καί φροντίζουν διά τήν σωτηρίαν ατν, πού τούς χουν μπιστευθ, λλοι μέν πολύ εκόλως ποκοιμίζονται καί ξαπατνται, λλοι δέ φοβονται τήν δύναμιν τν νηθίκων. λλωστε εκολώτερον θά δύνατο νά γλυτώση κάποιος, ποος χει γίνει ποπτος τι ποφθαλμι τό βασιλικόν ξίωμα, παρά νά ξεφύγη πό τά χέρια τν μιαρν κείνων, ν προσπαθήση νά ρπάξη πό ατούς τά παιδιά. τσι, σάν ες μεγάλην ρημίαν, μέσα ες τάς πόλεις ο ρσενικοί μέ ρσενικούς διαπράττουν τήν κολασίαν. άν δέ μερικοί χουν ξεφύγει τάς παγίδας ατάς, δυσκόλως θά ποφύγουν μως τήν κακήν φήμην ατν, ο ποοι διαπράττουν τάς σχήμιας ατάς. Πρτον μέν, διότι εναι πάρα πολύ λίγοι καί κατ' ατόν τόν τρόπον εκόλως θά μποροσαν νά κρύπτωνται νάμεσα ες τό πλθος τν κακν, δεύτερον δέ, διότι καί ο διοι ο μιαροί καί ο μολυσμένοι κενοι δαίμονες, πειδή δέν μπορον κατ' λλον τρόπον νά βλάψουν ατούς ο ποοι τούς περιεφρόνησαν, προσπαθον νά τούς τιμωρήσουν διά το τρόπου ατο. Διότι, φο δέν μπόρεσαν νά τούς πλήξουν θανασίμως οτε νά γγίσουν τήν δίαν τήν ψυχήν των, πιχειρον λοιπόν νά πληγώσουν τουλάχιστον τόν διάκοσμον τς σωφροσύνης των, τόν ποον λαμβάνουν πό τήν κοινωνίαν καί νά καταστρέψουν τήν καλήν πόληψίν των.
  

Διά το
το καί κουσα τι πολλοί παραξενεύονται, πς κόμη καί σήμερον δέν βρεξε λλην πυρίνην βροχήν, πς δέν παθεν πόλις μας ατά, πο παθον τά Σόδομα ν εναι ξία διά πολύ σκληροτέραν τιμωρίαν, καθόσον δέν σωφρονίσθη οτε μέ τά κακά κείνων; λλά μολονότι λοιπόν χώρα κείνη πί δύο χιλιάδες τη βο διά τς ψεώς της λαμπρότερον καί πό φωνήν, πρός λην τήν οκουμένην, διά νά μή ποτολμήση παρόμοιον μάρτημα, χι μόνον δέ μειώθη τάσις των διά τήν μαρτίαν ατήν, λλά καί περισσότερον αθάδεις γιναν, σάν νά φιλονεικον καί μάχωνται μέ τόν Θεόν καί προσπαθον νά ποδείξουν μπράκτως τι τόσον περισσότερον θά εναι προσκεκολλημένοι ες τά κακά ατά, σον περισσότερον τος πειλε. Πς λοιπόν δέν γινε τίποτε τέτοιο, ν τά μέν Σοδομιτικά μαρτήματα διαπράττονται, μως, δέν πιβάλλονται α τιμωρίαι τν Σοδόμων; πειδή τούς ναμένει λλο πρ καυστικώτερον καί τιμωρία τελεύτητος. λλωστε καί κενοι, ν διέπραξαν πολύ βαρύτερα μαρτήματα πό τούς καταστραφέντας διά το κατακλυσμο, ννο τούς μετέπειτα, καμμία τέτοια ραγδαία βροχή, δέν γινε μετά πό κενον.

Καί
δ πάλιν λόγος εναι διος. Διατί τάχα ο πρτοι νθρωποι, ταν οτε δικαστήρια πρχον, οτε φόβος πρχε πό τούς ρχοντας, οτε νόμος νά τούς πειλ, οτε μιλος προφητν διά νά τούς παναφέρη ες τάξιν, οτε φόβος κολάσεως, οτε λπίς βασιλείας αωνίου, οτε λλη γνσις ληθείας, οτε καί τά θαύματα, πού μπορον νά ναστήσουν καί τούς λίθους, πς λοιπόν ατοί, πού δέν πήλαυσαν τίποτε πό ατά, τιμωρήθησαν τόσον αστηρά διά τάς μαρτίας των καί ατοί, πού χουν συμμετάσχει ες λα ατά καί ζον μέσα ες τόσον φόβον καί θείων καί νθρωπίνων δικαστηρίων, δέν τιμωρήθησαν κόμη μέχρι σήμερον μέ τάς ατς τιμωρίας, ν εναι ξιοι σκληροτέρας τιμωρίας; ρα, δέν εναι ενόητον καί ες να παιδί, τι τούς πιφυλάσσεται αστηροτέρα τιμωρία; Διότι, άν μες ργιζώμεθα τσι καί γανακτμεν, Θεός, πού φροντίζει δι' λα καί διαιτέρως διά τό νθρώπινον γένος καί ποστρέφεται καί μισε σφοδρς τήν κακίαν, πς θά νείχετο νά ποτολμνται ατά χωρίς τιμωρίαν;
  

Δέν ε
ναι τσι, χι! λλά θά πιφέρη π' ατν τήν παντοδύναμον χείρα του καί τήν φόρητον πληγήν καί τήν δύνην τν βασανιστηρίων κείνων, πού εναι τόσον φοβερά, στε α συμφοραί τν Σοδόμων συγκρινόμενοι πρός ατά, θά θεωρονται στεαι. Διότι ποίους βαρβάρους δέν ξεπέρασαν, ποον γένος θηρίων, διά τς μιαρς ατς σαρκικς μίξεως; πάρχει ες μερικά πό τά λογα ζα μεγάλη γενετήσιος ρμή καί πιθυμία συγκράτητος, πού δέν διαφέρει καθόλου πό τήν τρέλλαν. λλ' μως, δέν γνωρίζουν τόν ρωτα ατόν το ρσενικο πρός τό ρσενικόν, λλά στέκονται ες τά ρια, πού θεσεν φύσις. Καί ν κόμη μυριάκις κοχλάζει μέσα των τό πάθος, μως, δέν νατρέπουν τούς νόμους τς φύσεως. Ο δθεν, μως, λογικοί, πού γνώρισαν τήν θείαν διδασκαλίαν καί διδάσκουν ες λλους τί πρέπει καί τί δέν πρέπει νά κάμνουν καί κουσαν Γραφάς, πού κατλθον πό τόν ορανόν, συνάπτουν σχέσεις χι τόσον λευθέρως μέ τάς πόρνας, σον μέ τούς νέους. σάν νά μή εναι κριβς νθρωποι, μήτε νά πάρχη πρόνοια το Θεο, ποία τιμωρε τάς παρανομίας, λλά σάν σκότος, πού κατέλαβε τά πάντα καί κανείς πλέον οτε βλέπει ατά οτε τά κούει, τοιουτοτρόπως ποτολμον τά πάντα, καί μάλιστα μέ τόσην μεγάλην μανίαν. Ο δέ πατέρες τν διαφθειρομένων παιδιν πομένουν ατά σιωπηλς καί δέν ξαφανίζονται μαζί μέ ατά, οτε σκέπτονται καμμίαν διόρθωσιν το κακο.

Διότι καί
άν πρεπε νά μεταφέρουν τά παιδιά των ξορία ες ξένην χώραν ξ ατίας το πάθους ατο, ετε ες τήν θάλασσαν, ετε ες τάς νήσους, ετε ες πάτητον γν, ετε ες τήν περάνω μν οκουμένην, δέν θά πρεπε νά κάνουν τό πν καί νά προσπαθήσουν, στε νά μή συρθον αταί α ασχρότητες; Καί ν πάρχη κάπου να χωρίον προσβληθέν πό σθένειαν καί μάλιστα χολέραν, δέν θά μεταφέρωμεν πό κε τος υούς καί ν κόμη πρόκειται νά κερδίσουν κε πολλά καί γεία των εναι ρίστη; Τώρα δέ, μως, πού τόση διαφθορά πάρχει παντο, χι μόνον σύρομεν ατούς πρός τά βάραθρα ατά, λλά πομακρύνομεν καί ατούς, πού θέλουν νά τούς παλλάξουν, σάν καταστροφες. Καί πόσης ργς ξια δέν εναι ατά καί πόσων κεραυνν, ταν τό μέν λεκτικόν ατν προσπαθομεν νά τό διορθώσωμεν καί νά τά καθαρίσωμεν διά τς κοσμικς σοφίας, τήν δέ ψυχήν, πού κεται μέσα ες τόν βόρβορον τς σελγείας καί σαπίζει διαρκς, χι μόνον παραμελομεν, λλά καί ταν θέλη νά νορθωθ, τήν μποδίζωμεν;

κόμη λοιπόν θά τολμήση νά επ κανείς τι εναι δυνατόν ατοί, πο εναι τόσον βυθισμένοι ες τοιαύτας μαρτίας νά σωθον; πό πο; Διότι ατοί, πού διέφυγον τήν μανίαν τν κολάστων (εναι δέ λίγοι ατοί), τούς τυραννικούς κείνους ρωτας, πού διαφθείρουν τά πάντα, μως, δέν διαφεύγουν τόν πόθον το πλούτου καί τς δόξης. Ο περισσότεροι, μως, καί πό τά δια ατά πάθη καί πό τά πάθη τς σελγείας καταλαμβάνονται μέ μεγαλυτέραν ρμήν. πειτα θέλοντες νά τούς καλλιεργήσωμεν τήν εγλωττίαν, δέν πορρίπτομεν μόνον τά μποδίζοντα τήν παίδευσιν, λλά δημιουργομεν καί τά συντελοντα διορίζοντες καί παιδαγωγούς καί διδασκάλους καί χρήματα δαπανντες καί παλλάσσοντες ατούς πό τάς λλας σχολίας καί τονίζοντες ες ατούς τακτικώτερον π' σον ο παιδοτρίβαι ες τούς λυμπιακούς γώνας φ' νός μέν δέ τήν πενίαν λόγω τς παιδευσίας καί φ' τέρου τόν πλοτον, πού ποκτ κανείς πό τήν μόρφωσιν καί πράττοντες καί λέγοντες τό πν καί μόνοι μας καί μέ λλους, στε νά τούς δηγήσωμεν ες τό τέλος τς ν λόγω παιδείας καί παρά τατα πολλάκις οτε τσι τό πιτυγχάνομεν.

Νομίζομεν δέ
τι θά προκύψη καλλιέργεια συμπεριφορς καί ρθότητος ρίστου βίου, ν πάρχουν τόσον πολλά, πο τήν διακόπτουν; Καί τί χειρότερον θά δύνατο νά γίνη πό τόν παραλογισμόν ατόν; Τό μέν εκολώτερον δηλαδή νά γίνεται ντικείμενον τόσον μεγάλης τιμς καί πιμελείας, σάν νά μή εναι δυνατόν χωρίς ατήν νά κατορθωθ ποτέ ατό, κενο δέ πού εναι δυσκολώτερον, τοτο νά νομίζωμεν τι θά μς λθη ν κοιμούμεθα, ς νά το κάτι πό τά ετελ καί μηδαμινά; Διότι παίδευσις τς ψυχς εναι ργον τόσον δυσκολώτερον καί πιπλέον, σον τό νά πράττη κανείς πό τό νά λέγη καί σον τά ργα εναι κοπιαστικώτερα τν λόγων.


Καί ποίαν
νάγκην χουν τά παιδιά μας, λέγει, πό τήν φιλοσοφίαν καί ρθότητα βίου; Πράγματι ατό εναι• ατό εναι κενο, πού κατέστρεψε τά πάντα, τι δηλαδή πργμα τόσον ναγκαον, πού συγκρατε τήν ζωήν μας, θεωρεται περιττόν καί πάρεργον. Κανείς δέν θά λεγε, άν βλεπε τόν υόν του νά σθεν κατά τό σμα, ποίαν νάγκην χει πό καθαράν καί κριβ γείαν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου