ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
1. Οι άγιες εικόνες είναι τα «βιβλία των αγραμμάτων». Αυτά τα οποία ιστορούν επί του χάρτου και της μεμβράνης οι συγγραφείς, αυτά ιστορούν πάλι στο ξύλο, στο πανί και στον τοίχο οι αγιογράφοι. Αυτοί λοιπόν που δεν ξέρουν γράμματα, μπορούν εποπτικότερα και παραστατικότερα να δούν το περιεχόμενο των βιβλίων.
2. Οι εικόνες από μόνες τους είναι άγιες και ευλογημένες. Τα πρόσωπα αυτά καθεαυτά είναι μέσα στο φως και στη δόξα. Καλή είναι ασφαλώς και η συνήθεια να πηγαίνουμε μια εικόνα που θα τη βάλουμε στο εικονοστάσι μας, πρώτα στο Ναό. Είναι μια συνήθεια ευλαβείας, η οποία μας καθιστά πιο προσεκτικούς απέναντι στα είδη της ευλαβείας.
3. Είναι καλό να έχουμε τις εικόνες σε ένα χώρο του σπιτιού μας, αλλά δεν είναι και αμαρτία, στο δωμάτιο των παιδιών να υπάρχουν προς την μεριά της Ανατολής τις Εικόνες του Χριστού, της Παναγίας και του ομωνύμου αγίου του παιδιού μας. Το παιδί κάποια στιγμή θα προσευχηθεί μόνο του και χρειάζεται τον προσανατολισμό του.
4. Οι εικόνες που συνδέονται με κάποια ιστορικά γεγονότα και θαυμαστά περιστατικά, με ταραγμένες εποχές, που μας έσωσαν και μας βοήθησαν, που αποδεδειγμένα επετέλεσε ο Θεός θαύμα μέσω αυτών, ξεφεύγουν από τα στενά όρια μιας οικογενείας και ανήκουν στην ευχαριστιακή κοινότητα. Καλόν είναι να αναφέρουν τα σχετικά στον πνευματικό τους ή στον επίσκοπο της περιοχής.
5. Στη Ρωσία καθόλη την εβδομηντάχρονη αθεϊστική κατοχή, η παρηγοριά για πολλά σπίτια ήταν οι εικόνες τους, οι οποίες μάλιστα κατά θαυμαστό τρόπο έλαμπαν και γυάλιζαν όλο και πιο πολύ προς παρηγορία και ενίσχυση των διωκομένων πιστών. Στη Β. Ήπειρο επί καθεστώτος Χότζα και Αλία, τις έκρυβαν πίσω από την πόρτα κάτω από τα ενδύματα και τα σακκάκια τους. Οι εικόνες ήταν μαζί με τα άγια λείψανα τα στοιχεία εκείνα που προσπάθησαν πρώτα από όλα να σώσουν από την Μ. Ασία οι καταδιωκόμενοι πρόσφυγες. Ματαιοπονούν λοιπόν όσοι επιχειρούν και συνθέτουν τη Νέα Εικονομαχία. Τα πείραμα δοκιμάσθηκε για 100 και πλέον χρόνια και απέτυχε!
6. Επειδή λένε οι αιρετικοί προτεστάντες, ευαγγελικοί, πεντηκοστιανοί και χιλιαστές, ότι η τιμή στις εικόνες είναι ειδωλολατρεία, πρέπει να πούμε, τηρουμένων των αναλογιών, ότι οι εικόνες είναι σαν τις φωτογραφίες των παιδιών μας, που λείπουν στην Αμερική και τις ασπαζόμαστε από αγάπη στα σπλάγχνα μας, πιστεύοντας βεβαίως ότι το χαρτί, το γυαλί, το ξύλο, η μελάνη και η μπογιά δεν είναι αυτό καθαυτό το παιδί μας, αλλά εικονίζει το παιδί μας, και η προς αυτό αγάπη και τιμή μεταβαίνει στο πρωτότυπο.
7. Τώρα γιατί κάποιες εικόνες θαυματουργούν, γιατί δεν θαυματουργούν όλες οι εικόνες και όλα τα λείψανα, αυτό είναι θέμα Θεού, θέλει δηλ. να φανερώσει ο Θεός ένα μήνυμα ή να τιμήσει ένα άγιο, ή τον αγιογράφο που νήστεψε και προσευχήθηκε… Υπάρχουν και εικόνες αχειροποίητες, όπως το άγιο Μανδήλιο (βλέπε Συναξάρι 16ης Αυγούστου).
8. Εμείς δεν έχουμε αγάλματα, όπως οι παπικοί αιρετικοί. Οι εικόνες μας δείχνουν, χωρίς να είναι φωτογραφίες, τη νίκη του πνεύματος επί της ύλης και την μεταμορφωμένη με την άσκηση και τη χάρη προσωπικότητα των αγίων. Τα αγάλματα τονίζουν πιο πολύ το αρχαιοελληνικό κάλλος και όχι το αποτέλεσμα της μεταμορφωτικής χάρης.
9. Εικονίζουμε τον Χριστό, διότι σαρκώθηκε και έλαβε δούλου μορφήν.
10. Η σκιά του αποστόλου Πέτρου που θαυματουργούσε ήταν μια εικόνα.
11. Στόχος μας είναι να κολλήσουμε στον τοίχο. Να γίνουμε άγιοι. Έμψυχες εικόνες και θεωμένοι – αναγεννημένοι άνθρωποι.
12. Το καντήλι μπροστά από τις Εικόνες συμβολίζει το φως που εκπέμπουν οι άγιοι με τη ζωή τους, το λόγο τους και τα έργα τους
ΠΗΓΗ:
http://sites.google.com/site/xrestia/Home/oi-agies-eikonesΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ: Ι.ΗΣ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥ- ΕΜΜΑΟΥΣ, ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΑΓΚΑΔΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου