ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΕ ΜΑΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. SOS 1)ΜΗΝ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ 2)ΝΕΟ :http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Ἄν λάβετε ἕνα e- mail, ὑποτίθεται ἀπό ἐμένα (panagiatheotokos@gmail.com), πού νά σᾶς ζητᾶ νά στείλετε χρήματα, ἀγνοῆστε το.
π. Σάββας

Dear brothers in Christ
If you receive a e-mail supposed from me(panagiatheotokos@gmail.com) don' t pay attention at all.
p. Savvas Agioreitis

ΣΥΝ ΘΕῼ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://hristospanagia3.blogspot.com

Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010

Οι μετριότητες και οι ασημαντότητες επέπλεαν σαν «φελλοί».


Τα τρία λυπηρά.
Πολλά λυπηρά γεγονότα έχει να παρουσιάσει η ζωή αυτή. Λυπηρά αλλά και απαράδεκτα, για τα οποία όχι μόνο θλίβεται η καρδιά του ανθρώπου αλλά και εξεγείρεται, φθάνοντας κάποτε μέχρις αγανακτήσεως. Βέβαια ο καθένας έχει τη δική του οπτική γωνία, από την οποία βλέπει τα πράγματα και με διάφορους τρόπους εκτιμά την κάθε περίπτωση. Υπάρχουν όμως φαινόμενα του πολιτικού, κοινωνικού και πνευματικού μας βίου, τα οποία όλοι θεωρούμε πολύ θλιβερά και η συνείδησή μας αυθόρμητα τα καταδικάζει.
Τρία τέτοια λυπηρά επισημαίνει και ο λόγος του Θεού στο βιβλίο της Σοφίας Σειράχ. Λέει ότι, για τον θεόπνευστο συγγραφέα τρία είναι τα πιο λυπηρά φαινόμενα: «ο ένδοξος πολεμιστής που πεινά, οι μεγάλοι άνδρες που περιφρονούνται και τέλος αυτός που εγκαταλείπει τον δρόμο της αρετής και πηγαίνει στην αμαρτία».
Το πρώτο είναι πράγματι ένα πολύ θλιβερό φαινόμενο, πικρό, άδικο και ανάξιο μιας πολιτείας και κοινωνίας, που θέλει να λέγεται πολιτισμένη. Άνθρωποι δηλαδή που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδος, με αγάπη και αυτοθυσία· που πείνασαν, κακουχήθηκαν, κινδύνευσαν, πολλοί δε έδωσαν και αίμα κατά τις μάχες των πολέμων δυστυχώς εγκαταλείφθηκαν από την πολιτεία πτωχοί, γυμνοί και πειναλέοι, όχι δε λίγοι πέθαναν, όπως λέγεται…. «στη ψάθα»! Η ιστορία μας πάνω σ’ αυτό έχει πολλά παλαιά, αλλά και πρόσφατα παραδείγματα. Να μερικά:
Ο περίφημος Στρατηγός των Θηβών Επαμεινώνδας, ο οποίος κέρδισε πολλές νίκες κατά των Σπαρτιατών, κατάντησε οδοκαθαριστής και πάμπτωχος. Είχε μόνο ένα ρούχο και όταν το έδινε να το καθαρίσουν, κλεινόταν στο σπίτι του, επειδή δεν είχε άλλο να φορέσει. Πέθανε χωρίς να διαθέτει ούτε τα έξοδα της ταφής του!!!…
Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Γέρος του Μοριά, που ελευθέρωσε την Πελοπόννησο από τον τουρκικό ζυγό περιφρονήθηκε, συκοφαντήθηκε, κλείσθηκε στις φυλακές ως προδότης και τελείωσε τη ζωή του πτωχός!!
Τί δε να πούμε για τον ένδοξο και γενναίο στρατηγό Μακρυγιάννη τον «πατέρα και δάσκαλο του γένους», που για την ανεκτίμητη προσφορά του στους αγώνες του έθνους, τον καταδίκασαν σε θάνατο και τον πέταξαν σε μια φυλακή; Ήταν δε τόσο τραγική η κατάστασή του εκεί, ώστε ο αρχίατρος που τον επισκέφθηκε έγραφε στους αρμοδίους: «Επειδή το δωμάτιον, εν ω ούτος διατελεί, διά την μεγάλην αυτού ακαθαρσίαν κατέστη δυσωδέστατον και ρυπαρότατον, νομίζομεν αναγκαίον να μεταφερθή αλλαχού, μέχρις ου καθαρισθή ο θάλαμος…».
Αργότερα του έδωσαν χάρη και πήγε στη σπηλιά που έμενε. Αλλά εκεί τα ίδια και χειρότερα. Γράφει ο ίδιος: «Μου ρίχνουν πέτρες και με χτυπούν και μαγαρισές ανθρώπινες απάνω μου. «Φάγε από αυτές, στρατηγέ Μακρυγιάννη να χορτάσης». Και μ’ ανοίγουν τόσες νέες πληγές από τα χτυπήματα κι’ από τα αγκυλώματα και με πάγει ως την σήμερον το όμπυον και αίμα από μπροστά και από πίσω· εσάπισα, εσκουλήκιασα……»!! (Ο στρατηγός Μακρυ­γιάννης. Μον. Θεόκλ. Διονυσιάτου.).
Να όμως και ένα ακόμη περιστατικό από την ελληνική μεταπολεμική πραγματικότητα: «Μια νύχτα χειμωνιάτικη, στα χρόνια της κατοχής στην Αθήνα, ένας αστυνομικός, περασμένα μεσάνυχτα, επιστρέφει στο σπίτι του. Στο παγκάκι ενός πάρκου βλέπει να κοιμάται ένας άνθρωπος. Είναι τυλιγμένος μέσα σε κουρέλια.
- Σήκω πάνω του λέγει. Εδώ απαγορεύεται να κοιμάσαι. Ο άγνωστος τρέμει από το κρύο. – Πειράζω κανέναν εδώ που κοιμάμαι; Ο αστυνομικός θύμωσε περισσότερο. -Δος μου τα χαρτιά σου. Ποιός είσαι; – Δεν έχω χαρτιά… -Τότε ακολούθησέ με στο Τμήμα. Εκεί που ετοιμαζόταν να τον ακολουθήσει κάτι έπεσε από τη τσέπη του. – Τί είναι αυτό; – Τίποτε απήντησε ο άγνωστος διαβάτης. Κι’ ο αστυνομικός το αρπάζει γρήγορα από τα χέρια του. Ήταν ένας πολεμικός σταυρός, παράσημο απ’ τον ελληνοϊταλικό πόλεμο. -Πού το βρήκες αυτό; – Μου το έδωσε η πατρίδα για τις ανδραγαθίες μου. Έχω ένα μήνα που βγήκα από το νοσοκομείο και τώρα δεν έχω πού να πάω…
Ράγισε η καρδιά του αστυνομικού. Έσκυψε, φίλησε το σταυρό, έσφιξε το χέρι του βάζοντας σ’ αυτό ένα μεγάλο χαρτονόμισμα για τις πρώτες του ανάγκες»!!
Εξίσου όμως θλιβερό και άδικο είναι και το δεύτερο φαινόμενο: Όταν άνδρες μεγάλοι και επιφανείς, γενναίοι, συνετοί και άγιοι, θεωρήθηκαν από την κοινωνία «σκύβαλα», πρόσωπα δηλ. χωρίς αξία. Και απορρίφθηκαν!! Μάρτυρες είναι η Ιστορία, η Βίβλος, η Αγιολογία, αλλά και η σύγχρονη πραγματικότητα. Μέσα από τα αναρίθμητα παραδείγματα ας θυμηθεί κανείς το δίκαιο Αριστείδη, που «εξοστρακίσθηκε» από τους συγχρόνους του· ­τον «πάντων σοφών σοφώτατον» Σωκράτη που τιμωρήθηκε με το «κώνειο»· τον Τίμιο Πρόδρομο του Χριστού, που καρατομήθηκε· τον ιερό Χρυσόστομο που άδικα εξορίσθηκε, για να φθάσουμε στο σύγχρονο μας Αγ. Νεκτάριο, που κα­τασυκοφαντήθηκε και «αποσκυβαλίσθηκε» από την τότε εκκλησιαστική ηγεσία.
Ακόμη ας σκεφτούμε τους μεγάλους επιστήμονες και ευεργέτες της ανθρωπότητας, που πολλοί από αυτούς ήπιαν το δηλητήριο της αχαριστίας· τους Καθηγητές, Ανώτατους υπαλλήλους και Αξιωματούχους της πολιτείας, που τελείωσαν τη ζωή τους άγνωστοι και άσημοι· τους άξιους εργάτες της Εκκλησίας, που σαν τα πολύτιμα μαργαριτάρια βρέθηκαν στο βυθό της παραγνωρίσεως και αφάνειας, την ώρα που οι μετριότητες και οι ασημαντότητες επέπλεαν σαν «φελλοί».
Και ναι μεν όλοι αυτοί αντιμετώπισαν την περιφρόνηση, την αδικία και ατιμία με υπομονή και ανωτερότητα, αλλά η τέτοια συμπεριφορά της πολιτείας και κοινωνίας αποτελεί στίγμα για τον πολιτισμό κάθε εποχής.
Σαν πιο λυπηρό όμως, θεωρεί ο θεόπνευστος συγγραφέας, την αποστασία ενός ανθρώπου από το Θεό και την αρετή. Αυτό όχι μόνο θεωρείται ως το χειρότερο των δύο άλλων, αλλά και ως κάτι που προκαλεί την οργή και την αγανάκτηση του Κυρίου. Γι’ αυτό και επιλέγει ότι: «ο Κύριος θα τον αντιμετωπίσει πλέον ως εχθρό». Ο Δαβίδ έκλαψε για το θάνατο του επαναστάτη γιού του Αβεσσαλώμ πιο πολύ από όλους τους άλλους. Ωστόσο όμως ως επαναστάτη τον αντιμετώπισε. Ο Κύριος λυπάται «έως θανάτου» για την προδοτική διαγωγή του Ιούδα και του εκφράζει το παράπονο: «Ιούδα, με φίλημα προδίδεις τον Υιό του Ανθρώπου;» (Λουκ. 22, 48). Αλλού δε λέει γι’ αυτόν: «Αλίμονο όμως στον άνθρωπο εκείνο που θα προδώσει τον Υιό του Ανθρώπου. Θα ήταν καλύτερα γι’ αυτόν να μην είχε γεννηθεί» (Ματθ. 26, 24). Ο Άγιος Εφραίμ σχολιάζοντας θα πει: «Ο λυσσασμένος, σκύλος όταν κυριευτεί από τη μανία, δαγκώνει το δεσπότη του»!
Και ο χριστιανός «δαγκώνει» τον ευεργέτη του Χριστό, με το να επιστρέφει και πάλι στην αμαρτωλή του βορβόρου ζωή του κόσμου». Πρόκειται για τον άνθρωπο, ο οποίος γνώρισε μεν το Θεό, την αγάπη και προστασία Του· γεύθηκε τη γλυκύτητα των λόγων Του· είδε τις θαυμαστές επεμβάσεις της παρουσίας Του στη ζωή του, τελικά όμως Τον εγκατέλειψε και η καρδιά του στράφηκε πάλι προς τα είδωλα του κόσμου. …
Εάν θα θέλαμε να δώσουμε το στίγμα της εποχής μας, μιας εποχής πού έχει να επιδείξει καταπληκτικές κατακτήσεις στην επιστήμη, στη τεχνολογία και στο πολιτισμό, θα λέγαμε ότι είναι η αποστασία και ιδιαιτέρως η αποστασία των… χριστιανών. Δηλαδή των: «είναι αδύνατο αυτούς που μια φορά φωτίστηκαν, γεύτηκαν τη δωρεά του Θεού, δέχτηκαν τα χαρίσματα του Αγίου  Πνεύματος, γεύτηκαν την ομορφιά του λόγου του Θεού και τις θαυματουργικές ενέργειες που προμηνύουν την έλευση της βασιλείας του Θεού» και δυστυχώς «παρ’ όλα αυτά πρόδωσαν…» κατά τον Απόστολο (Εβρ. 6, 4-6).
Εκπληρώνεται βεβαία έτσι η πρόρρηση του Κυρίου μας ότι στους έσχατους χρόνους: «επειδή θα πληθύνει η κακία, η αγάπη των πολλών θα ψυχρανθεί» και μάλιστα των «εκλεκτών» (Ματθ. 24,12). Τούτο όμως είναι, όπως τονίσαμε κάτι που στοιχίζει περισσότερο από όλα στο Κύριο. Η «λιποταξία» ενός χριστιανού είναι ο σταυρός του σταυρού Του Χριστού.
Το ερώτημα όμως είναι τί φταίει που φεύγουν πολλοί από το Χριστό;
Η γνώμη μας είναι ότι: πρώτον, επειδή, ίσως δεν γνώρισαν αληθινά τον Κύριο. Όπως λέει και ο Παύλος: «δείχνει πως αυτό δεν το έμαθε ακόμα τόσο καλά όσο πρέπει» (Α’ Κορ. 8, 2). Η γνώση του προσώπου του Κυρίου φαίνεται ότι ήταν επιπόλαια και ρηχή. Μάλλον τυπική και εξωτερική. Η καρδιά τους ήταν δοσμένη στον κόσμο. Και τελικά επέστρεφαν σ’ αυτόν. Ο Άγ. Εφραίμ ο Σύρος φέρνει ένα ωραίο παράδειγμα: «το χειμώνα -λέει- αφού πέσει χιόνι, φαίνεται ότι γίνεται ο κόρακας λευκός ενώ προ ολίγου ήταν μαύρος. Αφού δε πετάξει και τινάξει τα χιόνια με τα φτερά του, φαίνεται πάλιν όπως ήταν πριν»!
Δεύτερον επειδή έλλειψε η προσοχή και η επαγρύπνηση. Λησμόνησαν την προτροπή του Θεού «πρόσεχε τον εαυτό σου» και τη συμβουλή του Παύλου προς τον Τιμόθεο: «να έχεις ξεκάθαρη κρίση» (Β’ Τιμ. 4, 5) και το: «όποιος νομίζει πως στέκεται καλά στα πόδια του, καλύτερα ας προσέχει να μην πέσει  » (Α’ Κορ. 10, 12). Δεν άκουσαν τον Αγ. Εφραίμ που λέει πάλι: «Πρόσεξε μήπως ο κόσμος σου γίνει αρεστότερος της βασιλείας των ουρανών». Το πράγμα βέβαια έχει την εξήγησή του: Ο διάβολος, απ’ τη στιγμή που  κάποια ψυχή του ξεφύγει και δοθεί στο Χριστό, «ως λέων ωρυόμενος ζητεί να την καταπιεί» (Α’ Πετρ. 5, 8). Και όταν βρει τον πιστό ακάλυπτο από τη θεία Χάρη, του επιτίθεται λυσσαλέα, έως ότου τον ξανακερδίσει. Και φαίνεται ότι μερικές φορές το επιτυγχάνει. Ο Κύριος μας έχει προειδοποιήσει: «το ακάθαρτο πνεύμα όταν βγει από τον άνθρωπο» -με τη μετάνοια και την άσκηση- λέει: «θα γυρίσω ξανά στο σπίτι μου, εκεί απ’ όπου έφυγα. Τότε πηγαίνει και παίρνει μαζί του άλλα επτά δαιμόνια, πιο πονηρά από το ίδιο και μπαίνουν και κατοικούν εκεί· και γίνεται η τελευταία κατάσταση του ανθρώπου εκείνου χειρότερη από την προηγούμενη» (Ματθ. 12, 43-44).
Στον άνθρωπο, που εγκαταλείπει τον Κύριο απευθυνόμενος ο Αγ. Εφραίμ τον ταλανίζει τελικά με τα εξής λόγια: «Στηρίχθηκες σε καλάμι και άφησες τη βακτηρία του Σταυρού… Άφησες τον οίνο της ζωής, το αίμα του Χριστού και τον ουράνιο άρτο, το σώμα του Χριστού και έφαγες τα σιχαμένα φαγητά των θυσιών και ήπιες το ποτό των αμαρτιών, χολή θολή… Μακάρι να εξαλειφθεί το μνημόσυνό σου στη γη και να μη βρεθεί στη βίβλο των ζώντων…»!
Ο Θεός να μας φυλάει από μια τέτοια συμφορά! Είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί στον άνθρωπο! Είναι ο θάνατος πριν το θάνατο! Είναι η κόλαση πριν την κόλαση, την οποία μάλιστα  με τη θέλησή μας προκαλούμε. Γι’ αυτούς ο Κύριος είπε πάλι τον φοβερό εκείνο λόγο: «θα ήταν καλύτερα γι’ αυτόν να μην είχε γεννηθεί» (Μαρκ. 14,21).
( Αρχιμ. Αθηναγόρου Καραμαντζάνη, «Ο χριστιανός στον 21ο αιώνα»).
http://vatopaidi.wordpress.com/2010/04/20/
Print this post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails
Γιά νά δεῖτε παλαιότερες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Παλαιότερες αναρτήσεις

Γιά νά δεῖτε τίς τρέχουσες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Αρχική σελίδα

ΣΥΝ ΘΕῼ: 1ο) 13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους - Ιορδανία - Σινά. 2ο)12ημ. προσκύνημα Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι, της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL , ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ).


13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους
Ιορδανία - Σινά

1η ημ. 23/8/10 Δευτέρα: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 21:30 το βράδυ και αναχώρηση με πτήση της Aegean μέσω Αθηνών για Τελ Αβίβ.

2η ημ. 24/08/10 Τρίτη: ΛΥΔΑ-ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ
Άφιξη τα ξημερώματα, επιβίβαση στο πούλμαν. Προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στην Λύδα και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς την Τιβεριάδα. Αγιασμός στον Ιορδάνη ποταμό. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
3η ημ. 25/08/10 Τετάρτη: ΝΑΖΑΡΕΤ-ΚΑΝΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ - ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ
Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη: Όρος Μακαρισμών, Καπερναούμ, Ναός των Αγ. Αποστόλων. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση την πόλη της Ναζαρέτ (προσκύνημα στο τόπο του Ευαγγελισμού), την Κανά (πρώτο θαύμα του Κυρίου). Επόμενος σταθμός το Όρος Θαβώρ (Μεταμόρφωση του Κυρίου).
2η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
4η ημ. 26/08/10 Πέμπτη: ΙΟΡΔΑΝΙΑ – ΓΕΡΑΣΑ - ΑΜΜΑΝ
Αναχώρηση για σύνορα Ισραήλ-Ιορδανίας. Μετά τα διαδικαστικά φθάνουμε στα Γέρασα όπου θα επισκεφθούμε την Αρχαία Δεκάπολη. Συνεχίζουμε για το Αμμάν. Επίσκεψη στη Σιταντέλα με τα ερείπια του ναού και το ρωμαϊκό θέατρο.
3η διανυκτέρευση στο Αμμάν
5η ημ. 27/08/10 Παρασκευή: ΑΜΜΑΝ - ΠΕΤΡΑ
Πρωινή αναχώρηση για το όρος Νέμπο από όπου ο Μωϋσής αντίκρυσε τη Γη της Επαγγελίας. Επίσκεψη στο Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Μανταμπά. Συνεχίζουμε για την Πέτρα, όπου θα γνωρίσουμε τον αρχαιολογικό χώρο που είναι μοναδικός στον κόσμο, αφού όλα σχεδόν τα μνημεία είναι σκαλισμένα σε βράχους.
4η διανυκτέρευση στην Πέτρα
6η ημ. 28/08/10 Σάββατο: ΑΚΑΜΠΑ-ΝΟΥΕΜΠΑ-ΣΙΝΑ
Αναχώρηση για την Άκαμπα από όπου θα πάρουμε το πλοίο για την Νουέμπα. Άφιξη, επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στη Μονή Αγίας Αικατερίνας στο Σινά. Αργά το βράδυ ανάβαση στο Όρος Χωρήβ (προαιρετικά).
5η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης
7η ημ. 29/08/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία το πρωί στο Ναό της Μονής και στη συνέχεια προσκύνηση των Ιερών λειψάνων της Αγ. Αικατερίνης. Ξενάγηση εντός και πέριξ της Μονής.
6η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης

8η ημ. 30/08/10 Δευτέρα: ΣΙΝΑ – ΝΕΚΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ- ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου-Ισραήλ. Μετά τη διέλευση των συνόρων και τις καθιερωμένες στάσεις, άφιξη στην Ιερουσαλήμ
7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
9η ημ. 31/08/10 Τρίτη: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΟΛΕΩΣ
Προσκυνήματα εντός της Αγ. Πόλεως, στο Ναό της Αναστάσεως, όπου θα προσκυνήσουμε τον Πανάγιο Τάφο, το Φρικτό Γολγοθά, την Αποκαθήλωση και την Εύρεση του Τιμίου Σταυρού. Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
10η ημ. 01/09/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΑΤΑΜΟΝΑΣ
Aναχώρηση για την Βηθλεέμ όπου θα προσκυνήσουμε το Σπήλαιο της Γεννήσεως, το χωριό των ποιμένων, την Μονή του Αγίου Θεοδοσίου τη Μονή του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ θα προσκυνήσουμε στη Μονή Τιμίου Σταυρού και στο Καταμόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
11η ημ. 02/09/10 Πέμπτη: ΙΕΡΙΧΩ – ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ – ΒΗΘΑΝΙΑ
Αναχώρηση για την έρημο της Ιουδαίας. Προσκύνημα στο Σαραντάριο Όρος, τις Ιερές Μονές του Προφήτου Ελισσαίου, του Αγ. Γερασίμου Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγ. Μάρθας και Μαρίας και στο Όρος των Ελαιών από όπου ανελήφθη ο Κύριος. Στη Γεθσημανή, θα προσκυνήσουμε στον τάφο της Παναγίας και στον βράχο της αγωνίας.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
12η ημ. 03/09/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ
Πιθανή επίσκεψη στο Πατριαρχείο. Συνεχίζουμε για το λόφο Σιών για να επισκεφθούμε το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
13η ημ. 04/09/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκκίνηση για το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και αναχώρηση με πτήση της Aegean Air. Άφιξη το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη μέσω Αθηνών.
j0239055






ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1430 €
Διαφορά μονόκλινου: 320 €

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
*Αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νικη - Αθήνα – Τελ Αβίβ – Αθήνα - Θεσσαλονίκη
*Φόροι αεροδρομίων
*Φόροι συνόρων (Ισραήλ -Ιορδανίας– Αιγύπτου)
*Το φόρο εισόδου στο Σινά
*Την βίζα της Ιορδανίας
* Το πλοίο από Άκαμπα – Νουέμπα.
*Μετακινήσεις και ξεναγήσεις όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα με τοπικά λεωφορεία.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο 4* στην Τιβεριάδα με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (5) διανυκτερεύσεις στην Ιερουσαλήμ σε ξενοδοχείο 3* superior με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στο Αμμάν και την Πέτρα σε ξενοδοχεία 4* με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στους ξενώνες της Ι. Μ. της Αγ. Αικατερίνης με πρωινό και ένα γεύμα.
*Την ανάβαση στο Όρος Θαβώρ με ταξί.
*Τα μικρά λεωφορεία για τον Αγ. Σάββα.
*Ασφάλεια αστικής ευθύνης.
*Συνοδό αρχηγό του γραφείου μας.
*Φιλοδωρήματα οδηγών - σερβιτόρων – αχθοφόρων κ.λ.π.

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
*Ό,τι αναφέρεται σαν προαιρετικό.
*Επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
$ Τα προγράμματα έχουν καταρτισθεί με βάση τις ισχύουσες τιμές και δρομολόγια ( 13/04/2010).
Σε περίπτωση οποιασδήποτε αλλαγής θα υπάρξει ανάλογη αναπροσαρμογή.
$Το πρόγραμμα μπορεί να τροποποιείται κατά την κρίση του αρχηγού όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο για
την καλύτερη διεξαγωγή του.
$Σε περίπτωση που για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής μας δεν μας επιτραπεί η είσοδος σε κάποια
από τα προσκυνήματα (π.χ. στη Βηθλεέμ, Ιεριχώ) το γραφείο μας δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη.
$ Σας συνιστούμε να ε ν ε ρ γ ή σ τ ε ε γ κ α ί ρ ως για την έκδοση των διαβατηρίων σας.

$Η δήλωση συμμετοχής θεωρείται έγκυρη εφόσον καταβληθεί προκαταβολή 400 € έως τις 15/06/2010 και εξόφληση έως 08/08/2010 στους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς:
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 30953207
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : 5227-014562594
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 239/750744-53
ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ : 714-002101-056770 EUROBANK ΤΡΑΠΕΖΑ : 0026-0520-13-0100012959


12ημ. προσκύνημα

Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι

της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού



1η ημ. 21/9 /10 Τρίτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΚΑΙΡΟ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στις 08:00 π.μ και με πτήση της Aegean Air μέσω Αθηνών άφιξη στο Κάιρο. Επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στις Πυραμίδες και την Σφίγγα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στο Κάιρο

2η ημ. 22/9/10 Τετάρτη: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Μετά το πρωινό αναχωρούμε για την Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο και τον Ιερό Ναό του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια διανύοντας την πανέμορφη παραλία της Αλεξάνδρειας παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το Κάιρο.
2η διανυκτέρευση στο Κάιρο

3η ημ. 23/9/10 Πέμπτη: ΚΑΪΡΟ – ΣΙΝΑ
Μεταφορά στο Ναό του Αγ. Γεωργίου στο παλαιό Κάιρο. Αναχώρηση και μέσω της διώρυγας του Σουέζ περνάμε στη χερσόνησο του Σινά με προορισμό την Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης. Καθοδόν προσκύνημα στο Σιναϊτικό μετόχι στην όαση της Φαράν. Άφιξη - τακτοποίηση δείπνο και διανυκτέρευση. Τα μεσάνυχτα προαιρετική ανάβαση στην αγία κορυφή (Όρος Χωρήβ).
3η διανυκτέρευση στο Σινά

4η ημ. 24/9/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία για όσους παραμείνουν στη μονή. Στη συνέχεια θα προσκυνήσουμε τα άγια λείψανα της Αγ. Αικατερίνης και θα ξεναγηθούμε εντός και πέριξ της Μονής.
4η διανυκτέρευση στο Σινά

5η ημ. 25/9/10 Σάββατο: ΣΙΝΑ - ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου – Ισραήλ. Καθοδόν στάση στη Νεκρά Θάλασσα. Άφιξη στην Ιερουσαλήμ. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
5η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
6η ημ. 26/9/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
Προσκύνημα εντός του Ναού της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Φρικτό Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Παίρνοντας την οδό του μαρτυρίου προσκύνημα στο Πραιτώριο (φυλακή του Κυρίου μας), στο Λιθόστρωτο, στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης. Το απόγευμα θα παρακολουθήσουμε τον εσπερινό του Τιμίου Σταυρού στο Ναό της Αναστάσεως.
6η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

7η ημ. 27/9/10 Δευτέρα: ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ : ΙΕΡΙΧΩ-ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο ναό της Αναστάσεως. Αναχώρηση για την Ιεριχώ όπου θα προσκυνήσουμε στο Σαραντάριο Όρος, στις Μονές του Προφήτου Ελισαίου, του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Ανεβαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας, στο Όρος των Ελαιών όπου θα προσκυνήσουμε στο Ναό της Αναλήψεως. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη Γεθσημανή όπου θα προσκυνήσουμε τον τάφο της Παναγίας και το βράχο της Αγωνίας. 7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

8η ημ. 28/9/10 Τρίτη: ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΘΑΒΩΡ - ΚΑΝΑ - ΝΑΖΑΡΕΤ
Στη συνέχεια αναχωρούμε για το Όρος Θαβώρ όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας, τη Ναζαρέτ (προσκύνημα στον τόπο του Ευαγγελισμού) και την Κανά (το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας). Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη της Τιβεριάδας: Όρος των Μακαρισμών, Καπερναούμ. Τέλος στον Ιορδάνη ποταμό(αγιασμός των υδάτων). Επιστροφή στην Ιερουσαλήμ.
8η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

9η ημ. 29/9/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΟΡΕΙΝΗ - ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Νωρίς το πρωί αναχωρούμε για τη Βηθλεέμ, όπου θα προσκυνήσουμε το σπήλαιο της Γεννήσεως. Επίσης προσκύνημα στο χωριό των ποιμένων, στην Ιερά Μονή του Αγ. Θεοδοσίου και στη Μονή του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια προσκύνημα στην Ιερά Μονή του Τιμίου Σταυρού , στο Κατά Μόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου) και τέλος στην Ορεινή(σπίτι Αγίου Ιωάννου Προδρόμου).
9η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

10η ημ. 30/9/10 Πέμπτη: ΦΡΕΑΡ ΙΑΚΩΒ
Αναχώρηση για προσκύνημα στο φρέαρ του Ιακώβ, όπου μαρτύρησε το 1979 ο πατήρ Φιλούμενος. Σήμερα στον Ιερό Ναό φυλάσσετε το σκήνωμα του.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

11η ημ. 01/10/10 Παρασκευή: ΣΙΩΝ
Επίσκεψη στην Σιών, όπου βρίσκεται το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

12η ημ. 02/10/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αναχώρηση με πτήση της Aegean Air τα ξημερώματα για Αθήνα. Άφιξη στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ
ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1260 € το άτομο
Διαφορά μονόκλινου: 290

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Τά αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νίκη –Αθήνα – Κάιρο - Τελ Αβίβ - Αθήνα - Θεσ/νίκη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL ,
ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

ΣΥΝ ΘΕῼ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ :ΙΕΡΟΜΟΝ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ» ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (Ι.Μ. ΚΩΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ, ΒΙΓΛΑ, Ι.Μ. Μ. ΛΑΥΡΑΣ) 1915-2004


Ἦταν γύρω στά 1990 ὅταν γιά πρώτη φορά συναντήθηκα μέ τόν Γέροντα Εὐθύμιο. Τόν θυμᾶμαι ὄρθιο πίσω ἀπό τό μαγειρεῖο τῆς Μ. Λαύρας. Εἴμαστε μαζί μέ τόν Γέροντά μας π. Μάξιμο.
Μοῦ λέει ὁ Γέροντας:
«Ἔλα νά δεῖς ἕναν διά Χριστόν σαλό».
Ἦταν ἕνας Μοναχός μικροκαμωμένος, ταπεινός. Εἶχε τά γένια του μαζεμένα μέ ἕνα λαστιχάκι καί τά μαλλιά του κομμένα. Φοροῦσε ἕνα φθαρμένο ζωστικό. Ἀργότερα ἔμαθα καί διαπίστωσα «ἰδίοις ὄμμασι» ὅτι πολλές φορές κυκλοφοροῦσε καί χωρίς αὐτό.
Ἦταν ἐξαιρετικά ἀδύνατος, μέ πολλή δυνατή φωνή καί ἔντονο δυναμισμό στόν τρόπο πού ἐκφραζόταν, στίς κινήσεις, στίς χειρονομίες του. Ὅλες του οἱ ἐκδηλώσεις ἀντανακλοῦσαν τήν ἅγια βία μέχρι «αὐτομίσους», πού - ὅπως ἔμαθα ἀργότερα- ἀσκοῦσε στόν ἑαυτό του. Τά ματάκια του ἔλαμπαν σάν τήν διάφανη ἁγιορείτικη θάλασσα. Φαινόντουσαν σάν δακρυσμένα.
Πίσω ἀπό μία ἐξωτερική «ἀγριότητα-τραχύτητα» διέκρινες μία φύση λεπτή, συναισθηματική, πολύ εὐαίσθητη. Πιό δύσκολα διέκρινες τήν ἁγιότητα... Συνήθως ὁ ἅγιος μόνο καταλαβαίνει τόν ἅγιο. Ὁ ἅγιος Γέροντας Παΐσιος τόν εἶχε «καταλάβει»... Μέ θαυμασμό ἀργότερα ἄκουσα ὅτι κάποιοι προσκυνητές εἶχαν ζητήσει ἀπό τόν Γέρο-Παΐσιο, τόν μεγάλο σύγχρονο ἀσκητή τῆς Παναγούδας, νά τούς δείξει ἕναν σύγχρονο ἁγιορείτη ἅγιο. Τότε ὁ μακαριστός Γέροντας τούς ἔστειλε νά δοῦν τό Γερο-Εὐθύμιο στή Βίγλα...
Ἀργότερα ἐπίσης συνειδητοποίησα τήν ἀταλάντευτη σταθερότητά του, τήν ἀκαμψία του - θά μπορούσαμε νά ποῦμε- στίς κατά Θεόν ἀποφάσεις του. Διαπίστωσα τήν ἀδιάπτωτη νηστεία του, τήν μοναχική του συνέπεια, τήν ἀπόλυτη αὐστηρότητα στόν ἑαυτό του. Μέ θαυμασμό ἔμαθα πώς ἔκανε «ἐννάτες», ἐδαφιαῖες μετάνοιες καί ἀμέτρητα κομβοσχοίνια σχεδόν μέχρι τά τελευταῖα του...Ὅταν ἔπεσε κατάκοιτος συνέχισε τίς «ἐννάτες» καί τήν προσευχή «ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου»...
ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝ ΘΕῼ, ΚΑΙ ΔΙ' ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΥΜΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6947612075 Ἤ
ΣΤΟ E- MAIL:PanagiaTheotokos@gmail.com
ΤΙΜΗ: 4 Euro

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Αρχειοθήκη ιστολογίου