ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΕ ΜΑΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. SOS 1)ΜΗΝ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ 2)ΝΕΟ :http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Ἄν λάβετε ἕνα e- mail, ὑποτίθεται ἀπό ἐμένα (panagiatheotokos@gmail.com), πού νά σᾶς ζητᾶ νά στείλετε χρήματα, ἀγνοῆστε το.
π. Σάββας

Dear brothers in Christ
If you receive a e-mail supposed from me(panagiatheotokos@gmail.com) don' t pay attention at all.
p. Savvas Agioreitis

ΣΥΝ ΘΕῼ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://hristospanagia3.blogspot.com

Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Πῶς πρέπει νὰ διορθώνουμε τὴν φαντασία καὶ τὴν ἐνθύμησί μας (Α΄ μέρος)( Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου)


Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (ΚΕΦ.  ΚΕ΄- Α΄μέρους)
Πς πρέπει ν διορθώνουμε τν φαντασία κα τν νθύμησί μας (Α΄ μέρος).
φο μιλήσαμε σχετικ γι τν διόρθωσι τν ασθήσεών μας, πακόλουθο εναι ν πομε δ κα πῶς πρέπει ν διορθώνουμε τν φαντασία κα νθύμησί μας. Σύμφωνα μέ τν γνώμη λων σχεδν τν φιλοσόφων, φαντασία κα νθύμησις, δν εναι τίποτα λλο, παρ μία ποτύπωσις λων κείνων τν ασθητν πραγμάτων, πο εδαμε, κούσαμε κα μυριστήκαμε κα γευτήκαμε κα πιάσαμε. Κα γι ν π μ συντομία, φαντασία κα νθύμησις, εναι μία σωτερικ κοιν ασθησις, ποία φαντάζεται κα θυμται καθαρ λα, σα ο ξωτερικς πέντε ασθήσεις μας πρόλαβαν ν προαισθανθον. Κα κατ κάποιο τρόπο, μν ασθησις κα τ ασθητά, παρομοιάζονται μ τν σφραγίδα, ν φαντασία, μ τ ποτύπωμα τς σφραγίδας.
φαντασία ατ κα νθύμησις μς δόθηκε μετ τν παράβασι γι ν τν μεταχειρισθομε, ταν ο ξωτερικές μας ασθήσεις συχάζουν κα ταν δν χουμε μπροστ μας παρόντα τ ασθητ κενα πράγματα, πο πέρασαν π τς ασθήσεις κα τυπώθηκαν σ ατήν.Εναι δύνατο ν χουμε πάντα παρόντα λα σα γνωρίσαμε κα κούσαμε κα μυρίσαμε κα γευθήκαμε κα πιάσαμε· γι΄ ατ τ φέρνουμε μπροστ μας μ τν φαντασία κα τν νθύμησι, πο τ χει τυπωμένα κα τσι μιλομε γι΄ ατ κα σκεπτόμαστε, σν ν τ εχαμε κα μπροστά μας.
Γι παραδειγα· σ πγες μία φορ κα εδες τν Σμύρνη· πειτα φυγες π κε κα πλέον δν τν βλέπεις μ τν ξωτερικ ασθησι τν ματιν. μως μ τν σωτερικ ασθησι δηλαδή, μ τν φαντασία κα νθύμησι, ταν θέλης, φέρνεις τν Σμύρνη μπροστά σου κα τν βλέπεις, σν ν ταν παροῦσα, μ τ διο σχμα κα διάστημα κα μέγεθος κα τοποθεσία, πο χει. χι πς τότε πηγαίνεις κα βλέπεις τν Σμύρνη, (καθς νομίζουν μερικο μαθες). λλ βλέπεις τν εκόνα τς Σμύρνης, τν ποία χει τυπωμένη μέσα φαντασία κα νθύμησίς σου. Ατ φαντασία τν ασθητν εναι, πο μς νοχλε κα μέσα στν πνο κα μς κάνει ν βλέπουμε τ διάφορα κα πολυποίκιλα νειρα, στ ποα πρόσεχε ν μ πιστεύης ποτέ.
φαντασία ατή, εναι μία παράλογη κα χοντρ ποτύπωσις τν πέντε ασθήσεων κα φαντάζεται τ ασθητ μ τ σχμα κα χρμα κα τ μέγεθός τους, πως επαμε.(Ἐπί πλέον σοῦ ἀναφέρω καί τά ἑξῆς τά ὁποῖα πρέπει νά γνωρίζης):
Α. Ν γνωρίζης,  τι Θεός, πως εναι ξω π λες τς ασθήσεις μαζ κα τ ασθητ κα πέρα π κάθε σχμα κα χρμα κα διάστημα κα τόπο, ς ντελς σχημάτιστος κα μορφος κα πάρχει παντο κα πάνω π λα, τσι εναι κα ξω π κάθε φαντασία. Κα στ συνέχεια, γνώριζε, τι φαντασία εναι μία δύναμις τς ψυχς, πο δν χει πιδεξιότητα ν νωθ μ τν Θεό, γι ατ της τ λαττώματα (Βλέπε στ Φιλοκαλία, πο λέγει, τι «καμία φαντασία δν χει θέσι στν περίπτωσι το Θεο. Διότι γενικ (ὁ Θεός) εναι πάνω π κάθε ννοια»).
Β΄. Γνώριζε, τι κα ωσφόρος   πρτος τν γγέλων, ντας πρν, νώτερος τς παράλογης φαντασίας κα πέρα π κάθε σχμα κα χρμα κα ασθησι ς νος λογικς κα ϋλος κα σχημάτιστος κα σώματος, στερα φο φαντάσθηκε κα σχημάτισε μ τ νο του τν σοθεΐα, πεσε π κείνη τν μορφη κα σχημάτιστη κα παθ κα νιαία, σώματη κατάστασι το νο, κάτω στ πολυσχημάτιστη κα πολυμέριστη κα παχυλ ατ φαντασία, πως εναι γνώμη πολλν θεολόγων. τσι, π γγελος σχημάτιστος, ϋλος κα παθής, γινε διάβολος, λικός, κατ κάποιο τρόπο, πολυσχημος κα μπαθς[1]. Γι’ ατ κα νομάζεται π τος θείους Πατέρες ζωγράφος πο μιμεται τ πάντα κα φίδι πολύμορφο πού τρώει τν γ τν παθν, φαντασιοκόπος κα λλα παρόμοια νόματα. π τν διο τ Θε παρομοιάζεται ς δράκος μ σμα, μ ορά, μ νερα, μ πλευρά, μ ράχη, μ μύτη, μ μάτια, μ στόμα, μ χείλη, μ δέρμα, μ σάρκα κα μ λλα παρόμοια μέλη. Βλέπε σχετικά γι’ αὐτά στ μ΄κα μ΄ κεφάλαιο το ώβ. ποτε, π ατ μάθε, γαπητέ, τι φαντασία μ διάφορες μορφές, καθς εναι φεύρεσι κα καρπς το διαβόλου, τσι το εναι κα πολ πιθυμητή. πειδή, σύμφωνα μ τος γίους[2] ατ εναι τ γεφύρι, μέσα π τ ποο περνώντας ο δολοφόνοι δαίμονες, νώνονται μ τν ψυχ κα τσι τν κάνουν κατοικητήριο ασχρν κα πονηρν κα βλάσφημων λογισμν κα λων τν καθάρτων ψυχικν κα σωματικν παθν.
Γ. Γνώριζε, τι κατ τν θεολογικώτατο γιο Μάξιμο κα πρωτόπλαστος δμ κτίστηκε π τν Θε χωρς φαντασία. πειδή, νος κείνου, καθαρός, μοναδικς κα πράγματι νος ὤν, δν τυπωνόταν, οτε σχηματιζόταν π τς ασθήσεις κα τ διάφορα εδη τν ασθητν. λλ χωρς ν μεταχειρισθ τν κατώτερη δύναμι τς φαντασίας κα ν φαντασθ σχήματα κα χρώματα κα εδη κα διαστήματα, παρατηροσε μ τν νώτερη δύναμη τς ψυχς, δηλαδ τν διάνοια, μόνους γυμνος κα ψιλούς τους λόγους τν ντων, ϋλα, καθαρ κα πνευματικ[3]. Ἀλλ νθρωποκτόνος διάβολος, καθς ατς πεσε π τν φαντασία, τσι κανε κα τν δάμ, ν σχηματίση τν νο του μ τν σοθεΐα κα ν πέση π τν δια ατ τν φαντασία κα τσι π κείνη τν νοερά, σάγγελο, νιαία, λογικ κα σχημάτιστη ζωή, γκρεμίστηκε ταλαίπωρος, στν ασθητική, πολυμέριστη κα πολυσχημάτιστη φαντασία ατ κα τν κατάσταση τν λόγων ζώων. πειδ φαντασία εναι κυρίως δίωμα τν λόγων ζώων κα χι τν λογικν.
φο γι μία φορ πεσε νθρωπος σ ατν τν κατάστασι, ποις μπορε ν π, σ πόσα πάθη, σ πόσα κακ κα σ πόσες πλάνες καταγκρεμίστηκε μέσα π τν φαντασία; Γέμισε τν θικ φιλοσοφία π διάφορες πάτες[4]. Γέμισε τ φυσικ π πολλς ψευτοδοξασίες[5], κα γέμισε τν θεολογία π ψεύτικα κα σάπια δόγματα. Γιατί, πολλοί, κα μεγάλοι κα νεώτεροι, θέλοντας ν θεωρήσουν κα ν μιλήσουν σχετικ μ τ Θε κα τά σχετικά (μέ Αὐτόν)· θέλοντας νά ὁμιλήσουν (δηλαδή περί) τν πλν, σχημάτιστων κα φάνταστων μυστηρίων, που νεργε νώτερη π λες τς δυνάμεις, δύναμις τς ψυχς, δηλαδή, νος - πρν κόμη ν καθαρίσουν τ νο τους π τ μπαθ σχήματα κα εκόνες τς φαντασίας τν ασθητν πραγμάτων- ντ γι τν λήθεια βρκαν τ ψέμα. Κα τ μεγαλύτερο κακ εναι, τι κα τ ψέμα ατό, τ σπάστηκαν κα τ κρατον δυνατ σν λήθεια κα ντως ν· ντ γι θεολόγοι, φάνηκαν φαντασιολόγοι, φο παραδόθηκαν σ δόκιμο νο, κατ τν πόστολο.
Λοιπόν, σ δελφέ, ἐὰν γαπς ν λευθερωθς μ εκολία π τς πλάνες ατς κα τ πάθη, ἐὰν πιθυμς ν ν ξεφύγης π τς διαφόρες παγίδες κα τεχνάσματα το διαβόλου κα ἐὰν πιθυμς ν νωθς μ τν Θε κα ν πετύχης τν θεο φωτισμ κα τν λήθεια, πολέμα, λλ μ λες σου τς δυνάμεις. Πολέμα, ν ξεγυμνώσης τν νο σου π τ σχήματα κα τ χρώματα κα τ διαστήματα, κα γενικ π κάθε φαντασία κα νθύμησι τν ασθητν πραγμάτων, κα καλν κα κακν.
πειδ λα ατ εναι σν μολυσμο κα λάσπες κα σκοτεινιά, πο μολύνουν τν καθαρότητα κα επρέπεια κα λαμπρότητα το νο κα παχαίνουν τν ϋλία του. Κα σχεδόν, κανένα πάθος[6] ψυχικ σωματικ δν μπορε ν πλησίαση τν νο, παρ δι μέσου της φαντασίας ατς τν ασθητν. γωνίσου λοιπν ν φυλάξης ατ τ νο σου χρωμάτιστο, σχημάτιστο, μορφο κα καθαρό, καθς τὸν πλασε Θεός.
Ατ βέβαια μ λλο τρόπο δν γίνεται, παρ ν τν πιστρέφης κα τν μαζέψης μέσα στ στεν τόπο τς καρδις σου κα λου του σωτερικο νθρωπου. κε μέσα ν τν συνηθίζης ν βρίσκεται πότε μν προσευχόμενος μ πένθος, μ τν σωτερικ λόγο τς καρδις, κα λέγοντας· «Κύριε ησο Χριστ Υἱὲ το Θεο, λέησον μέ»· κα ν προσέχη μόνον τ λόγια τς προσευχς ατς, (πως σχετικ μ ατό σο λέω στ κς΄ κεφάλαιο). Ἄλλοτε (νά τόν ἔχεις συμμαζεμένο μέσα στήν καρδιά σου) παρατηρώντας τν διο σου τν αυτό, μλλον δι μέσου του αυτο σου κατανοώντας τν Θε κα ναπαυόμενος[7]. Ατ θεωρία κα μελέτη λέγεται κυκλικ κα πλανς[8]. πως τ φίδι, ταν θέλη ν βγάλη τ παλιό του δέρμα, πηγαίνει κα περνάει π στεν τόπο, πως λένει ο φυσιολόγοι, τσι κα νος, μέσα π τ στεν τόπο τς καρδις κα τς Νοερς Προσευχς πο βρίσκεται μέσα σ ατήν, φιλτράρεται, βγάζει τ φόρεμα τς φαντασίας τν ασθητν κα κακν προλήψεων κα γίνεται καθαρός, λαμπρς κα κατάλληλος στν νωσι το Θεο γι τν μοιότητα πο παίρνει μ ατόν. Κα πάλι, καθς τ νερό, σο νώνεται κα περνάει στριμωγμένο μέσα π τος στενος σωλνες, τόσο λεπταίνει κα δυναμώνεται κα νεβαίνει σ ψος· τσι κα νος, σο σχολεται μ τν κριβ μελέτη τς καρδις κα τ δική του θεωρία, τόσο λεπταίνει, τόσο δυνατώτερος γίνεται κα ψηλότερος π κάθε πάθος κα πίθεσι λογισμν κα π κάθε σχμα κα εδος, χι μόνον τν ασθητν, λλ κα τν νοητν, μ τ ν μένουν λα ατ ξω διότι κε μέσα δν μπορον ν μπον[9]. Ἐὰν καμμι φορά πάη νος σου στ ξωτερικ πο βλέπεις κα στς φαντασίες το κόσμου, πάλι ξαναγύρισε τον μέσα στν θάλαμο τς καρδις, ως του ν συνηθίσει.
Ατς εναι πρτος κα κυριώτερος τρόπος, τν ποον πρέπει ν χης παντοτειν ργο γι ν διορθώσης, γαπητέ, τν φαντασία κα τν θύμησί σου· τί λέω; Ν διορθώσης κα ν ξαφανίσης π τν ρίζα, τς κακς προλήψεις ατς κα τ εδωλα. Ατς ποος τρόπος, σο εναι καρποφόρος κα φέλιμος, τόσο εναι κα κουραστικός· κα σο εναι κουραστικός, τόσο εναι κα δυσκολοεπιχείρητος (γι ν μν π κα δυσκολοπίστευτος), κοντ στος πολλος κα μάλιστα στος δικούς μας σοφος κα διδασκάλους το τωρινο αώνα, ο ποοι δν θέλουν ν πιστέψουν στν διδασκαλία το γίου Πνεύματος κα τόσων κα τόσων θεοφόρων Πατέρων, πο διδάσκουν ατν τν τρόπο στ νεοτύπωτο βιβλίο τς Φιλοκαλίας, τ ποο εναι πι πολύτιμο π κάθε βαρύτιμο πετράδι. Στερονται (ἔτσι) δίκαια τος καρπος το γίου Πνεύματος, τος ποίους πολαμβάνουν πολλο μαθες κα γράμματοι: «Τ πέκρυψε ατ Θεός, κατ τ λόγιο, π σοφος κα συνετος κα τ φανέρωσε στ νήπια» (Λούκ. 10,21). Γιατί, σοι δν πιστεύουν σ ατ τ νοερ ργασία, οτε ν καταλάβουν μπορον τν φέλεια πο προέρχεται π ατ κατ τό: «ν δν πιστεύσετε, δν θ καταλάβετε» (σ. 7,9).













[1]πότε κα Σιναΐτης θεοφόρος Γρηγόριος, τσι λέγει περ τν Δαιμόνων. «ντας κάποτε κα ατο νοερ ντα, φο ξέπεσαν τς ϋλίας κα τς λεπτότητος κείνης, κάθε νας πόκτησε κάποιο λικ πάχος, χοντας σμα νάλογο μ τν τάξι κα τν νέργεια τν ποία χει κάνει π τν ξη τν παθν» (Κεφ. ρκγ΄ Φιλοκαλ.). Κα συνεχίζοντας παρακάτω λέγει· «π τν ξη τν παθν, γιναν κάπως λικο» (ο δαίμονες δηλαδή).
[2]Βλέπε στ ξδ΄ κεφάλαιο Καλλίστου κα γνατίου τν Ξανθοπούλων. Φιλοκαλ.
[3]ποτε κα νέος δάμ, Κύριος μν ησος Χριστός, ν κα εχε τν φυσικ τν ντων φιλοσοφία κα γνσι (σχετικ μ τν ποία βλέπε στ νβ΄ κέφ.), δν εχε μως κα τν παθητικ ατν κα σύμφωνο νο, δηλαδ τν φαντασία τν ασθητν, λλ τν νεργεία κα παθ, ατν πο πιβάλλεται μέσως στος σώματους λόγους τν πάρξεων, πως εναι γνώμη τν θεολόγων. ποτε θεολόγος κενος, Γεώργιος Κορέσσιος, σ μία π τς θεολογικς πορίες κα λύσεις του σχετικ μ τν νσαρκη οκονομία, επε τ ξς· «ταν ξιος μισθο Κύριος... ξ ατίας τς αξανομένης πιστήμης (δηλαδ τς φυσικς γνώσεως τν ντων) πο πάρχει μέσως στ Χριστ κα δν μποδίζοταν π τίποτε ( π τν πνο), δηλαδ π τς φαντασίες το πνου π κάποια λλη ατία, πως συμβαίνει μ τν νο τν νθρώπων διότι νος το Χριστο δν ξαρτόταν π τς φαντασίες, πράγμα πο γίνεται μπόδιο στν μετάβασι τν νοητν στος ϋλους λόγους)». Σ πόδειξι ατο  συντείνει κα κενο πο λέγει Βουλγαρίας Θεοφύλακτος (ρμην. το δ΄ το κατ Λούκ.) τι Κύριος δν φανταζόταν τ βασίλεια το κόσμου πο το φανέρωνε χθρός.
[4]Βλ. στ τέλος ατο του διου κεφαλαίου.
[5]Βλέπε πι μπροστ σ ατ τ διο κεφάλαιο.

[6]Γιατί ν κα τύχη κα συναρπασθ κανες π τ μάτια του κα δ μ μπάθεια κανένα μορφο πρόσωπο, πολεμήση μως κα δν τυπώση στν φαντασία του τν εκόνα το προσώπου κείνου, βυθίζοντας τν νο του μέσα στν καρδιά του, γλυτώνει π τν δονικ συνδυασμ τν λογισμν, γλυτώνει π τν πάλη, γλυτώνει π τν συγκατάθεσι κα τελευταία γλυτώνει κα δν πέφτει στν διάπραξι τς μαρτίας. Γ ατ κα θεολόγος Γρηγόριος επε τ ξς: «Μ συνήρπασε φις, λλ δν μ συνέλαβε. Δν στησα εδωλο τς μαρτίας. πείρα εναι εδωλο, ποφύγαμε τν διάπραξι. Ατ εναι τ στάδια τς πλάνης του χθρο». Ἐὰν μως φήση κάποιος ν τυπωθ στν φαντασία του εκόνα κα νθύμησις το προσώπου κείνου, εκολα μπορε ν πέση στος μεγαλύτερους βαθμος τς μαρτίας ως κα στν διάπραξι ατς τς μαρτίας· στε τ κάθετι στ φαντασία μένει.
[7]Γι’ ατ λέει μέγας Βασίλειος, ταν νος δν σκορπίζεται στ ξωτερικ πράγματα, οτε πλώνεται στ κόσμο π τς ασθήσεις, γυρίζει στν αυτό του·  κα μέσα π τν αυτ του ἀνεβαίνει στν ννοια το Θεο· «νος μ σκεδαννύμενος π τ ξω, μηδ π τν ασθητηρίων ες τν κόσμον διαχεόμενος, πανεισι μν πρς αυτόν, δι’ αυτο δέ, πρς τν το Θεο ννοιαν ναβαίνει» (πιστολ. α΄).
[8]Γιατί τρες εναι ο κινήσεις τς ψυχς, κατ τν ρεοπαγίτη Διονύσιο· α΄) μν κυκλική, ποία γίνεται ταν ψυχ γυρίζη π τ πολλ κα π τά ξω πράγματα, πρτα μαζεύεται στν αυτό της, πειτα νώνεται μ τς νιαες κα γγελικς δυνάμεις κα τσι νώνεται μ τν χωρς ρχ κα τέλος γαθό, δηλαδ τν Θεό, β΄) λικοειδής, ποία γίνεται, ταν ψυχ κινται κα παίρνη τς θεες γνώσεις, χι τελείως νοερ κα νιαία κα μετάβατα, λλ μεταβατικ κα μ σκέψι, π να νόημα σ λλο φερομένη, μ νέργειες, μ κάποιο τρόπο νακατεμένη π τν κυκλικ κίνηση κα π τν εθεία, γ΄) εθεία κίνησις εναι, ταν ψυχ βγαίνη στ θεωρία τν γύρω π ατν ασθητν πραγμάτων κα π τ π ξω κα ασθητά, σν π κάποιες εκόνες διάφορες κα πολλές, ναβαίνει στς πλς κα νιαες θεωρίες. (Περ θείων νομάτων, κέφ. δ΄). Λέγεται κυκλικ νωτέρα κα πρώτη κυρία κίνησις τς ψυχς, γιατί, καθώς, παραδείγματος χάρι, ταν ο δυ κρες μίας βέργας νωθον, γίνεται στεφάνι κα κύκλος, τσι κα ταν νοερ κα γνωστικ δύναμις κα νέργεια τς ψυχς, ποία βρίσκεται ξαίρετα στν γκέφαλο, ς σωματικ ργανο, νωθ μ τν νοερ οσία τς ψυχς πο βρίσκεται στ κέντρο τς καρδις κα τ κε καθαρώτατο ζωτικ πνεμα, πως σ να σωματικ ργανο, κατ τ Εαγγέλιο κα τος νηπτικος Πατέρες (Φιλοκαλία)· π τν νωσι κα πιστροφ τν δυ ατν, κάποιος κύκλος γίνεται κα μ τν κύκλο ατν νώνεται νος μ τν θεία χάρι, ποία βρίσκεται στ μέσο τς καρδις.
[9]Γι ν ναφέρω κάποιο καλύτερο παράδειγμα· πως ο κτίνες το λίου, σο πομακρύνονται π τ κέντρο κα τ μέσον του γυαλιο, πο νάβει τν σκα, τόσο σθενέστερες, ραιότερες κα σκοτεινότερες γίνονται, κα σο συμμαζεύονται στ κέντρο, τόσο δυνατώτερες, πυκνότερες κα λαμπρότερες γίνονται, κατ ατ τν τρόπο κα νος κα ο γνωστικς δυνάμεις τς ψυχς, σο μαζεύονται στ κέντρο τς καρδις, τόσο δυνατώτερες κα λαμπρότερες γίνονται.


Πηγή μονοτονικοῦ κειμένου στό ὁποῖο βασιστήκαμε καθώς καί τῆς εἰκόνας τοῦ Ἁγίου: http://agioritis.pblogs.gr/2010/03/
Print this post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails
Γιά νά δεῖτε παλαιότερες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Παλαιότερες αναρτήσεις

Γιά νά δεῖτε τίς τρέχουσες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Αρχική σελίδα

ΣΥΝ ΘΕῼ: 1ο) 13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους - Ιορδανία - Σινά. 2ο)12ημ. προσκύνημα Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι, της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL , ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ).


13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους
Ιορδανία - Σινά

1η ημ. 23/8/10 Δευτέρα: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 21:30 το βράδυ και αναχώρηση με πτήση της Aegean μέσω Αθηνών για Τελ Αβίβ.

2η ημ. 24/08/10 Τρίτη: ΛΥΔΑ-ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ
Άφιξη τα ξημερώματα, επιβίβαση στο πούλμαν. Προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στην Λύδα και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς την Τιβεριάδα. Αγιασμός στον Ιορδάνη ποταμό. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
3η ημ. 25/08/10 Τετάρτη: ΝΑΖΑΡΕΤ-ΚΑΝΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ - ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ
Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη: Όρος Μακαρισμών, Καπερναούμ, Ναός των Αγ. Αποστόλων. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση την πόλη της Ναζαρέτ (προσκύνημα στο τόπο του Ευαγγελισμού), την Κανά (πρώτο θαύμα του Κυρίου). Επόμενος σταθμός το Όρος Θαβώρ (Μεταμόρφωση του Κυρίου).
2η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
4η ημ. 26/08/10 Πέμπτη: ΙΟΡΔΑΝΙΑ – ΓΕΡΑΣΑ - ΑΜΜΑΝ
Αναχώρηση για σύνορα Ισραήλ-Ιορδανίας. Μετά τα διαδικαστικά φθάνουμε στα Γέρασα όπου θα επισκεφθούμε την Αρχαία Δεκάπολη. Συνεχίζουμε για το Αμμάν. Επίσκεψη στη Σιταντέλα με τα ερείπια του ναού και το ρωμαϊκό θέατρο.
3η διανυκτέρευση στο Αμμάν
5η ημ. 27/08/10 Παρασκευή: ΑΜΜΑΝ - ΠΕΤΡΑ
Πρωινή αναχώρηση για το όρος Νέμπο από όπου ο Μωϋσής αντίκρυσε τη Γη της Επαγγελίας. Επίσκεψη στο Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Μανταμπά. Συνεχίζουμε για την Πέτρα, όπου θα γνωρίσουμε τον αρχαιολογικό χώρο που είναι μοναδικός στον κόσμο, αφού όλα σχεδόν τα μνημεία είναι σκαλισμένα σε βράχους.
4η διανυκτέρευση στην Πέτρα
6η ημ. 28/08/10 Σάββατο: ΑΚΑΜΠΑ-ΝΟΥΕΜΠΑ-ΣΙΝΑ
Αναχώρηση για την Άκαμπα από όπου θα πάρουμε το πλοίο για την Νουέμπα. Άφιξη, επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στη Μονή Αγίας Αικατερίνας στο Σινά. Αργά το βράδυ ανάβαση στο Όρος Χωρήβ (προαιρετικά).
5η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης
7η ημ. 29/08/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία το πρωί στο Ναό της Μονής και στη συνέχεια προσκύνηση των Ιερών λειψάνων της Αγ. Αικατερίνης. Ξενάγηση εντός και πέριξ της Μονής.
6η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης

8η ημ. 30/08/10 Δευτέρα: ΣΙΝΑ – ΝΕΚΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ- ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου-Ισραήλ. Μετά τη διέλευση των συνόρων και τις καθιερωμένες στάσεις, άφιξη στην Ιερουσαλήμ
7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
9η ημ. 31/08/10 Τρίτη: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΟΛΕΩΣ
Προσκυνήματα εντός της Αγ. Πόλεως, στο Ναό της Αναστάσεως, όπου θα προσκυνήσουμε τον Πανάγιο Τάφο, το Φρικτό Γολγοθά, την Αποκαθήλωση και την Εύρεση του Τιμίου Σταυρού. Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
10η ημ. 01/09/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΑΤΑΜΟΝΑΣ
Aναχώρηση για την Βηθλεέμ όπου θα προσκυνήσουμε το Σπήλαιο της Γεννήσεως, το χωριό των ποιμένων, την Μονή του Αγίου Θεοδοσίου τη Μονή του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ θα προσκυνήσουμε στη Μονή Τιμίου Σταυρού και στο Καταμόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
11η ημ. 02/09/10 Πέμπτη: ΙΕΡΙΧΩ – ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ – ΒΗΘΑΝΙΑ
Αναχώρηση για την έρημο της Ιουδαίας. Προσκύνημα στο Σαραντάριο Όρος, τις Ιερές Μονές του Προφήτου Ελισσαίου, του Αγ. Γερασίμου Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγ. Μάρθας και Μαρίας και στο Όρος των Ελαιών από όπου ανελήφθη ο Κύριος. Στη Γεθσημανή, θα προσκυνήσουμε στον τάφο της Παναγίας και στον βράχο της αγωνίας.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
12η ημ. 03/09/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ
Πιθανή επίσκεψη στο Πατριαρχείο. Συνεχίζουμε για το λόφο Σιών για να επισκεφθούμε το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
13η ημ. 04/09/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκκίνηση για το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και αναχώρηση με πτήση της Aegean Air. Άφιξη το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη μέσω Αθηνών.
j0239055






ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1430 €
Διαφορά μονόκλινου: 320 €

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
*Αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νικη - Αθήνα – Τελ Αβίβ – Αθήνα - Θεσσαλονίκη
*Φόροι αεροδρομίων
*Φόροι συνόρων (Ισραήλ -Ιορδανίας– Αιγύπτου)
*Το φόρο εισόδου στο Σινά
*Την βίζα της Ιορδανίας
* Το πλοίο από Άκαμπα – Νουέμπα.
*Μετακινήσεις και ξεναγήσεις όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα με τοπικά λεωφορεία.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο 4* στην Τιβεριάδα με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (5) διανυκτερεύσεις στην Ιερουσαλήμ σε ξενοδοχείο 3* superior με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στο Αμμάν και την Πέτρα σε ξενοδοχεία 4* με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στους ξενώνες της Ι. Μ. της Αγ. Αικατερίνης με πρωινό και ένα γεύμα.
*Την ανάβαση στο Όρος Θαβώρ με ταξί.
*Τα μικρά λεωφορεία για τον Αγ. Σάββα.
*Ασφάλεια αστικής ευθύνης.
*Συνοδό αρχηγό του γραφείου μας.
*Φιλοδωρήματα οδηγών - σερβιτόρων – αχθοφόρων κ.λ.π.

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
*Ό,τι αναφέρεται σαν προαιρετικό.
*Επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
$ Τα προγράμματα έχουν καταρτισθεί με βάση τις ισχύουσες τιμές και δρομολόγια ( 13/04/2010).
Σε περίπτωση οποιασδήποτε αλλαγής θα υπάρξει ανάλογη αναπροσαρμογή.
$Το πρόγραμμα μπορεί να τροποποιείται κατά την κρίση του αρχηγού όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο για
την καλύτερη διεξαγωγή του.
$Σε περίπτωση που για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής μας δεν μας επιτραπεί η είσοδος σε κάποια
από τα προσκυνήματα (π.χ. στη Βηθλεέμ, Ιεριχώ) το γραφείο μας δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη.
$ Σας συνιστούμε να ε ν ε ρ γ ή σ τ ε ε γ κ α ί ρ ως για την έκδοση των διαβατηρίων σας.

$Η δήλωση συμμετοχής θεωρείται έγκυρη εφόσον καταβληθεί προκαταβολή 400 € έως τις 15/06/2010 και εξόφληση έως 08/08/2010 στους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς:
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 30953207
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : 5227-014562594
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 239/750744-53
ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ : 714-002101-056770 EUROBANK ΤΡΑΠΕΖΑ : 0026-0520-13-0100012959


12ημ. προσκύνημα

Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι

της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού



1η ημ. 21/9 /10 Τρίτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΚΑΙΡΟ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στις 08:00 π.μ και με πτήση της Aegean Air μέσω Αθηνών άφιξη στο Κάιρο. Επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στις Πυραμίδες και την Σφίγγα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στο Κάιρο

2η ημ. 22/9/10 Τετάρτη: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Μετά το πρωινό αναχωρούμε για την Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο και τον Ιερό Ναό του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια διανύοντας την πανέμορφη παραλία της Αλεξάνδρειας παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το Κάιρο.
2η διανυκτέρευση στο Κάιρο

3η ημ. 23/9/10 Πέμπτη: ΚΑΪΡΟ – ΣΙΝΑ
Μεταφορά στο Ναό του Αγ. Γεωργίου στο παλαιό Κάιρο. Αναχώρηση και μέσω της διώρυγας του Σουέζ περνάμε στη χερσόνησο του Σινά με προορισμό την Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης. Καθοδόν προσκύνημα στο Σιναϊτικό μετόχι στην όαση της Φαράν. Άφιξη - τακτοποίηση δείπνο και διανυκτέρευση. Τα μεσάνυχτα προαιρετική ανάβαση στην αγία κορυφή (Όρος Χωρήβ).
3η διανυκτέρευση στο Σινά

4η ημ. 24/9/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία για όσους παραμείνουν στη μονή. Στη συνέχεια θα προσκυνήσουμε τα άγια λείψανα της Αγ. Αικατερίνης και θα ξεναγηθούμε εντός και πέριξ της Μονής.
4η διανυκτέρευση στο Σινά

5η ημ. 25/9/10 Σάββατο: ΣΙΝΑ - ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου – Ισραήλ. Καθοδόν στάση στη Νεκρά Θάλασσα. Άφιξη στην Ιερουσαλήμ. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
5η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
6η ημ. 26/9/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
Προσκύνημα εντός του Ναού της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Φρικτό Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Παίρνοντας την οδό του μαρτυρίου προσκύνημα στο Πραιτώριο (φυλακή του Κυρίου μας), στο Λιθόστρωτο, στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης. Το απόγευμα θα παρακολουθήσουμε τον εσπερινό του Τιμίου Σταυρού στο Ναό της Αναστάσεως.
6η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

7η ημ. 27/9/10 Δευτέρα: ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ : ΙΕΡΙΧΩ-ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο ναό της Αναστάσεως. Αναχώρηση για την Ιεριχώ όπου θα προσκυνήσουμε στο Σαραντάριο Όρος, στις Μονές του Προφήτου Ελισαίου, του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Ανεβαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας, στο Όρος των Ελαιών όπου θα προσκυνήσουμε στο Ναό της Αναλήψεως. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη Γεθσημανή όπου θα προσκυνήσουμε τον τάφο της Παναγίας και το βράχο της Αγωνίας. 7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

8η ημ. 28/9/10 Τρίτη: ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΘΑΒΩΡ - ΚΑΝΑ - ΝΑΖΑΡΕΤ
Στη συνέχεια αναχωρούμε για το Όρος Θαβώρ όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας, τη Ναζαρέτ (προσκύνημα στον τόπο του Ευαγγελισμού) και την Κανά (το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας). Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη της Τιβεριάδας: Όρος των Μακαρισμών, Καπερναούμ. Τέλος στον Ιορδάνη ποταμό(αγιασμός των υδάτων). Επιστροφή στην Ιερουσαλήμ.
8η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

9η ημ. 29/9/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΟΡΕΙΝΗ - ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Νωρίς το πρωί αναχωρούμε για τη Βηθλεέμ, όπου θα προσκυνήσουμε το σπήλαιο της Γεννήσεως. Επίσης προσκύνημα στο χωριό των ποιμένων, στην Ιερά Μονή του Αγ. Θεοδοσίου και στη Μονή του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια προσκύνημα στην Ιερά Μονή του Τιμίου Σταυρού , στο Κατά Μόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου) και τέλος στην Ορεινή(σπίτι Αγίου Ιωάννου Προδρόμου).
9η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

10η ημ. 30/9/10 Πέμπτη: ΦΡΕΑΡ ΙΑΚΩΒ
Αναχώρηση για προσκύνημα στο φρέαρ του Ιακώβ, όπου μαρτύρησε το 1979 ο πατήρ Φιλούμενος. Σήμερα στον Ιερό Ναό φυλάσσετε το σκήνωμα του.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

11η ημ. 01/10/10 Παρασκευή: ΣΙΩΝ
Επίσκεψη στην Σιών, όπου βρίσκεται το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

12η ημ. 02/10/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αναχώρηση με πτήση της Aegean Air τα ξημερώματα για Αθήνα. Άφιξη στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ
ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1260 € το άτομο
Διαφορά μονόκλινου: 290

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Τά αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νίκη –Αθήνα – Κάιρο - Τελ Αβίβ - Αθήνα - Θεσ/νίκη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL ,
ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

ΣΥΝ ΘΕῼ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ :ΙΕΡΟΜΟΝ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ» ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (Ι.Μ. ΚΩΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ, ΒΙΓΛΑ, Ι.Μ. Μ. ΛΑΥΡΑΣ) 1915-2004


Ἦταν γύρω στά 1990 ὅταν γιά πρώτη φορά συναντήθηκα μέ τόν Γέροντα Εὐθύμιο. Τόν θυμᾶμαι ὄρθιο πίσω ἀπό τό μαγειρεῖο τῆς Μ. Λαύρας. Εἴμαστε μαζί μέ τόν Γέροντά μας π. Μάξιμο.
Μοῦ λέει ὁ Γέροντας:
«Ἔλα νά δεῖς ἕναν διά Χριστόν σαλό».
Ἦταν ἕνας Μοναχός μικροκαμωμένος, ταπεινός. Εἶχε τά γένια του μαζεμένα μέ ἕνα λαστιχάκι καί τά μαλλιά του κομμένα. Φοροῦσε ἕνα φθαρμένο ζωστικό. Ἀργότερα ἔμαθα καί διαπίστωσα «ἰδίοις ὄμμασι» ὅτι πολλές φορές κυκλοφοροῦσε καί χωρίς αὐτό.
Ἦταν ἐξαιρετικά ἀδύνατος, μέ πολλή δυνατή φωνή καί ἔντονο δυναμισμό στόν τρόπο πού ἐκφραζόταν, στίς κινήσεις, στίς χειρονομίες του. Ὅλες του οἱ ἐκδηλώσεις ἀντανακλοῦσαν τήν ἅγια βία μέχρι «αὐτομίσους», πού - ὅπως ἔμαθα ἀργότερα- ἀσκοῦσε στόν ἑαυτό του. Τά ματάκια του ἔλαμπαν σάν τήν διάφανη ἁγιορείτικη θάλασσα. Φαινόντουσαν σάν δακρυσμένα.
Πίσω ἀπό μία ἐξωτερική «ἀγριότητα-τραχύτητα» διέκρινες μία φύση λεπτή, συναισθηματική, πολύ εὐαίσθητη. Πιό δύσκολα διέκρινες τήν ἁγιότητα... Συνήθως ὁ ἅγιος μόνο καταλαβαίνει τόν ἅγιο. Ὁ ἅγιος Γέροντας Παΐσιος τόν εἶχε «καταλάβει»... Μέ θαυμασμό ἀργότερα ἄκουσα ὅτι κάποιοι προσκυνητές εἶχαν ζητήσει ἀπό τόν Γέρο-Παΐσιο, τόν μεγάλο σύγχρονο ἀσκητή τῆς Παναγούδας, νά τούς δείξει ἕναν σύγχρονο ἁγιορείτη ἅγιο. Τότε ὁ μακαριστός Γέροντας τούς ἔστειλε νά δοῦν τό Γερο-Εὐθύμιο στή Βίγλα...
Ἀργότερα ἐπίσης συνειδητοποίησα τήν ἀταλάντευτη σταθερότητά του, τήν ἀκαμψία του - θά μπορούσαμε νά ποῦμε- στίς κατά Θεόν ἀποφάσεις του. Διαπίστωσα τήν ἀδιάπτωτη νηστεία του, τήν μοναχική του συνέπεια, τήν ἀπόλυτη αὐστηρότητα στόν ἑαυτό του. Μέ θαυμασμό ἔμαθα πώς ἔκανε «ἐννάτες», ἐδαφιαῖες μετάνοιες καί ἀμέτρητα κομβοσχοίνια σχεδόν μέχρι τά τελευταῖα του...Ὅταν ἔπεσε κατάκοιτος συνέχισε τίς «ἐννάτες» καί τήν προσευχή «ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου»...
ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝ ΘΕῼ, ΚΑΙ ΔΙ' ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΥΜΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6947612075 Ἤ
ΣΤΟ E- MAIL:PanagiaTheotokos@gmail.com
ΤΙΜΗ: 4 Euro

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Αρχειοθήκη ιστολογίου