ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΕ ΜΑΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. SOS 1)ΜΗΝ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ 2)ΝΕΟ :http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Ἄν λάβετε ἕνα e- mail, ὑποτίθεται ἀπό ἐμένα (panagiatheotokos@gmail.com), πού νά σᾶς ζητᾶ νά στείλετε χρήματα, ἀγνοῆστε το.
π. Σάββας

Dear brothers in Christ
If you receive a e-mail supposed from me(panagiatheotokos@gmail.com) don' t pay attention at all.
p. Savvas Agioreitis

ΣΥΝ ΘΕῼ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://hristospanagia3.blogspot.com

Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2010

Ἀββᾶ Δωροθέου Η‘ Διδασκαλία ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΝΗΣΙΚΑΚΙΑ



νας π τος Πατρες, Εὐάγριος, επε τι ο μοναχο δν πρπει ν ργζονται ν στενοχωρον κανναν. Κα πλι επε: ν κποιος χαλιναγωγσει τ θυμ, χαλιναγωγε τος δαμονες. ν μως χει νικηθε π’ ατ τ πθος, εναι τελεως ξνος π τ μοναχικ ζω[1] κα λλα σχετικ λοιπν πρπει ν πομε μες γι τν αυτ μας, πο δν σταματμε μνο στ θυμ κα στν ργ, λλ πολλς φορς φτνουμε κα μχρι τ μνησικακα; Τ λλο, παρ τ ν πενθσουμε γι’ ατ τν λεειν κα πνθρωπη κατστασ μας. ς κρατσουμε λοιπν γρυπνα τ μτια τς ψυχς κα το σματος, δελφο μου, κα ς βοηθσουμε¸‘μετ Θεν’ τος αυτος μας, γι ν γλυτσουμε π τν πκρα ατο το καταστρεπτικο πθους. Γιατ συμβανει πολλς φορς ν βζει κανες μετνοια στν δελφ του -ταν φυσικ ψυχρανθον στενοχωρηθον μεταξ τους- κα ν παραμνει κα μετ τ μετνοια λυπημνος κα χοντας λογισμος ναντον του. Δν πρπει ατς πο πολεμιται π τος λογισμος ν’ διαφορσει γι τ θμα, λλ μσως ν τος σταματσει. Γιατ ατ εναι μνησικακα. Κα εναι νγκη ν προσξει μ γρυπνη φροντδα, ν μετανοσει, ν’ γωνιστε, πως επα, γι ν μν μενει πολ καιρ μ’ ατος τος λογισμος κα κινδυνεσει. Γιατ μ τ ν βλει μετνοια, πλς συμμορφνεται σ μι πρακτικ ντολ κα προσωριν ντιμετωπζει τ θμα τς ργς, λλ δν κνει κανναν γνα ναντον τς μνησικακας. Γι’ ατ κα παραμνει χοντας τ λπη ναντον το δελφο του. Γιατ εναι λλο πργμα μνησικακα, λλο ργ, λλο θυμς κα λλο ταραχ[2].

Κα σς λω να παρδειγμα, γι ν καταλβετε. Ατς πο νβει φωτι, στν ρχ χει λγη θρκα. Θρκα εναι πικρς λγος το δελφο πο τν λπησε. Δς, θρκα χει λγη δναμη. Γιατ, τ εναι μι λεξολα το δελφο σου; ν τν ποφρεις σβησες τ θρκα. ν μως ρχσεις ν σκπτεσαι: ‘Γιατ μο τ ’πε; Κα γ μπορ ν το παντσω. ν δν θελε ν μ στενοχωρσει, δν θ μο τ ’λεγε. Κα, πιστψτε με, θ τν κανονσω γ!’ Ν, τσι βζεις μικρ ξυλαρκια κποιο λλο προσναμμα, πως κριβς κνει ατς πο θλει ν’ νψει φωτι, κα γεμζεις τν τπο μ καπν, πο εναι ταραχ. Ταραχ εναι ναβρασμς μπαθν κα τκτων σκψεων, πο ξεσηκνουν τν καρδι κα τν κνουν πιθετικ κατ το πλησον. Ατ δ πιθετικ διθεση κατ το νθρπου πο μς στενοχρησε, πολλς φορς παρνει κα χαρακτρα πειλητικ, γιατ γνεται κα κδικητικ, πως κριβς επε κα ββς Μρκος: ‘ κακα πο γνεται δεκτ μ τ λογισμ, κνει τν καρδι θυμδη κα πειλητικ, ν ταν πολεμηθε μ τν προσευχ κα τν λπδα προκαλε μετνοια κα συντριβ[3].
Γιατ ν πφερες τν σμαντο λγο το δελφο σου, θ σβηνες,πως επα, κα ατ τ λγη θρκα, πρν ξεσηκωθε ταραχ. μως κα ατ, ν θλεις, μπορες εκολα ν τ σβσεις, σο εναι καιρς, μ τ σιωπ, μ τν προσευχ, μ μι μετνοια λκαρδη. ν μως παραμενεις βγζοντας καπν, μ’ ατ τν τρπο ποθρασνεις κα ξεσηκνεις τν καρδι σου στριφογυρζοντας στ νο σου: ‘Γιατ μο τ ’πε; Μπορ ν το παντσω κα γ’. π’ λο ατ τ βρσιμο κα τ διαμχη τν λογισμν, μ τος ποους καρδι νβει κα ξεσηκνεται μ μπθεια, νβει τ πθος το θυμο. Γιατ θυμς εναι τ ξναμμα το αματος, πο βρσκεται γρω π’ τν καρδι, πως λει Μ. Βασλειος[4]. Ν, τσι νβει θυμς, τσι βρισκμαστε στν κατσταση πο τν λμε ξυχολα. ν λοιπν θλεις μπορες ν τν σβσεις κα ατν, πρν φρει τν ργ. ν μως συνεχσεις ν ταρζεις κα ν ταρζεσαι, μοιζεις σν κι ατν πο ρχνει ξλα στ φωτι κα μεγαλνει τ φλγα. Κα τσι γνονται τ ναμμνα κρβουνα, πο εναι ργ.

Κα ατ εναι κενο πο επε ββς Ζωσιμς, ταν τν ρτησαν τ σημανει φρση: που δν πρχει θυμς, σταματει διαμχη. Γιατ, ν στν ρχ τς ταραχς, μλις ρχσει, πως επαμε, ν βγζει καπν κα ν πετει μερικς σπθες, προλβει κανες κα κατηγορσει τν αυτν του κα βλει μετνοια, πρν κμα ξεσηκωθε ταραχ κα γνει θυμς, ττε μνει ερηνικς. Πλι φο νψει θυμς, ν δν συχσει, λλ φσει στν ψυχ του τν ταραχ κα τν κδικητικτητα, μοιζει, πως επαμε, μ’ ατν πο ρχνει ξλα στ φωτι κα παραμνει ξαναμμνος μχρι ν φτιξει μεγλα κρβουνα. πως κριβς λοιπν θρκα γνεται κρβουνα, πο ποθηκεονται κα μνουν πολλ χρνια χωρς ν καταστρφονται, κα ν τος ρξει κανες νερ, δν σαπζουν, τσι κα ργ. ν μενει πολ καιρ στν ψυχ γνεται μνησικακα. Κα ττε, ν κανες δν χσει τ αμα του, δν παλλσσεται π’ ατ. Ν λοιπν, σς επα τ διαφορ, καταλβατε. κοσατε τ εναι πρτη ταραχ, τ θυμς, τ ργ, κα τ μνησικακα. Βλπετε πς π μι κουβντα φτνουμε σ τσο μεγλο κακ; Γιατ ν π τν ρχ κατηγοροσε τν αυτν του κα πμενε τ λγο το δελφο του κα δν κοταζε ν πρει κδκηση κα, ντ γι να λγο, ν πε δο πντε λγους κα ν’ νταποδσει κακ ντ κακο, θ γλτωνε π’ λα ατ τ κακ. Γι’ ατ πντοτε σς λω: σο κμα εναι στν ρχ τ πθη, κψτε τα, πρν δυναμσουν ναντον σας κα σς ταλαιπωρσουν. Γιατ εναι λλο πργμα ν βγζεις μικρ χορταρκι κα λλο ν ξεριζνεις μεγλο δντρο.

Δν παραξενεομαι γι τποτα λλο, παρ μνο γι τ τι δν καταλαβανουμε τ ψλλουμε. Καθημεριν ψλλουμε κα καταριμαστε τσι τος αυτος μας, χωρς ν τ καταλαβανουμε. Δν χουμε ποχρωση ν ξρουμε τ ψλλουμε; Πντοτε ββαια λμε:  ‘ν σ’ ατος πο μο νταπδωσαν ντ τν εεργεσιν θλψεις, κανα κα γ τ διο, ττε ς πσω ρημος κα βοθητος στ χρια τν χθρν μου’ (Ψαλ. 7,5). Τ σημανει μως ν πσω; σο κανες στκεται ρθιος χει τ δναμη ν μυνθε κατ τν χθρν του, κτυπει, κτυπιται, νικει, νικιται. Γιατ κμα εναι ρθιος. ν μως πσει, πς μπορε ν συνεχσει τν πλη μ τν χθρ, φο βρσκεται πεσμνος καταγς; Κα καταριμαστε τος αυτος μας,χι μνο ν πσουμε στ χρια τν χθρν μας, λλ ν πσουμε κα βοθητοι. Τ σημανει ν πσει κανες βοθητος στ χρια τν χθρν του; Επαμε τι ν πσει κανες σημανει τι δν χει πι τ δναμη ν’ ντισταθε, σημανει τι βρσκεται πεσμνος καταγς. Τ δ ρημος κα βοθητος σημανει, ν μν χει ποτ τποτα καλ, πο ν το δσει τ δναμη ν σηκωθε. Γιατ κενος πο σηκνεται, μπορε πλι ν φροντσει τν αυτν του κα ποια στιγμ χρειαστε, ν ξαναπαλαψει μ τν χθρ.

Μετ λμε: ‘ς καταδιξει ττε χθρς τν ψυχ μου κα ς μ συλλβει αχμλωτο’. χι μνο ν μς καταδιξει, λλ κα ν μς συλλβει, στε ν εμαστε αχμλωτοι σ’ ατν πντα, ν μς νικει, κα σ καθετ ν μς καταβλλει, ν νταποδδουμε τ κακ σ’ σους μς κδικονται. Κα δν εχμαστε μνον ατ, λλ κα ν ποδοπατσει τ ζω μας (Ψαλ. 7,6). Τ εναι ζω μας; ζω μας εναι ο ρετς. Κα παρακαλομε ν ποδοπατηθε ζω μας στ χμα, γι ν γνουμε ντελς χωμτινοι, χοντας στραμμνο λο τ λογισμ μας στ γ. ‘Κα τ δξα μας ς τ θψει βαθι στ χμα’. Τ λλο εναι δξα μας, παρ γνση πο γεννιται στν ψυχ πο τηρε τς γιες ντολς; Ατ λοιπν λμε.Δηλαδ ν μς δοξσει, πως λει πστολος (Φιλ. 3,19) μσα στν ασχνη μας. Ν ποδοπατσει στ χμα τ ζω μας κα ν κνει τ ζω μας κα τ δξα μας γϊνα, στε τποτα ν μν λογιαζμαστε, σμφωνα μ τ θλημα το Θεο. ντθετα ν σκεπτμαστε πντα σωματικ, πντα σαρκικ σν ατος γι τος ποους λει Θες: ‘Δν θ παραμενει γι πολ τ πνεμα μου σ’ ατος τος νθρπους πειδ φρονον κα ζον σαρκικ’(Γεν. 6,3).

τσι λοιπν ψλνοντας λα ατ, καταριμαστε τος αυτος μας, ν ποδδουμε κακ ντ γι κακ. Κα μως πσα κακ ντ κακν ποδδουμε κα δν μς νδιαφρει καθλου, λλ διαφορομε.

Συμβανει δ πολλς φορς νποδδει κανες κακ ντ γι κακ χι μνο μ πρξη, λλ κα μ λγο κα μ τ στση του. Κα παρουσιζεται ξωτερικ τι δν νταπδωσε μ πρξη τ κακ, λλ βλπει τι τ νταπδωσε μ λγο , πως επα, μ τ συμπεριφορ του. Γιατ πολλς φορς κνει κανες να μορφασμ μι κνηση ρχνει να βλμμα κα ταρσσει τν δελφ του. Γιατ μπορε κανες κα μ’ να βλμμα κα μ μι κνηση ν πληγσει τν δελφ του. Κα εναι κα ατ νταπδωση κακο ντ κακο. λλος προσπαθε ν μν νταποδσει τ κακ οτε μ πρξη, οτε μ λγο, οτε μ μορφασμ μ κνηση. Λυπται μως στν ψυχ του γι τν δελφ του κα στενοχωριται μαζ του. Βλπετε πση διαφορ καταστσεων! λλος πλι δν τρφει καμι λπη γι τν δελφ του. ν μως κοσει τι κποτε κποιος τν στενοχρησε γγγυσε ναντον του τν βρισε, εχαριστιται πο τ’ κοει κα βρσκεται κα ατς στν κατσταση ν’ ποδδει κακ ντ γι κακ μσα στν καρδι του. λλος οτε κακα κρατει, οτε χαρεται ταν κοει κακολογα γιÕ ατν πο τν θλιψε, λλ στενοχωριται βαθι ν κενος λυπηθε. Δν ασθνεται μως εχριστα ν το συμβε κτι καλ, λλ ν τν δε ν δοξζεται ν’ ναπαεται, στενοχωριται. Κα εναι κα ατ να εδος μνησικακας, λαφρτερο, μως πραγματικ. Πρπει δ ν χαρεται κανες γι τ καλ το δελφο του κα ν κνει τ πντα γι ν τν ξυπηρετσει κα μ καθετ ν φροντζει ν τν τιμει κα ν τν ναπαει.

Στν ρχ το λγου επαμε τι πολλς φορς συμβανει ν βλει κποιος μετνοια στν δελφ του κα μετ τ μετνοια ν παραμνει κμα λυπημνος μαζ του.Ττε λμε τι, βζοντας μετνοια, τν μν ργ θερπευσε ματ τ μετνοια, ναντον μως τς μνησικακας δν γωνστηκε κμα. πρχει δ κα λλος πο ν συμβε ν στενοχωρηθε μ κποιον κα βλουν μετνοια κα συγχωρεθον ερηνεει πναντ του κα δν βαστει στν καρδι του καμα κακ νμνηση γι ατν. ν μως συμβε, μετ π μερικς μρες, ν το πε κτι πο ν τν στενοχωρσει, ρχζει ν ξαναθυμται κα τ πρτα κα ν’ ναστατνεται, χι μνο γι τ δετερα, λλ κα γι τ πρτα. Ατς μοιζει μ νθρωπο πο χει πληγ κα βζει μπλαστρο. Κα προσωριν μ τ μπλαστρο τν πουλνει. Εναι μως κμα τ μρος εασθητο κα ποιαδποτε στιγμ το ρξει κανες μι πτρα, πληγνεται πι εκολα π’ λο τ λλο σμα κα ρχζει μσως ν αμορραγε. τσι παθανει κα ατς. Εχε πληγ κα τς βαλε πνω μπλαστρο, πο εναι μετνοια. Κα προσωριν μν θερπευσε τν πληγ κριβς πως κα πρτος, δηλαδ θερπευσε τν ργ, κα ρχισε ν φροντζει κα γι τ μνησικακα προσπαθντας ν μν κρατσει καμι κακ νθμηση στν καρδι του. Ατ κριβς εναι πολωση το τραματος. Δν τ ξαφνισε μως μχρι τρα ντελς, λλ κμα χει τ λλειμμα τς μνησικακας, πο εναι ολ π’ που εκολα ξανανογει λο τ τραμα, ταν δεχτε μικρ κτπημα. Πρπει λοιπν ν’ γωνιστε, γι ν ξαφανσει ντελς τν ολ, στε κα ν ξαναβγλει τρχες τ μρος κενο κα ν μν μενει καμι σχμια, οτε ν γνεται καθλου ντιληπτ τι βρισκταν σ’ κενο τ μρος τραμα.

Πς μως μπορε ν τ κατορθσει κανες ατ; Μ τ ν προσεχεται μλη του τν καρδι γιατν πο τν λπησε κα ν λει: ‘Θε μου, βοθησε τν δελφ μου κα μ τς εχς του κα μνα’. Κα βρσκεται στ θση ν προσεχεται γι τν δελφ του -πργμα πο ποτελε πδειξη τς γπης κα τς συμπθειας- κα ν ταπειννεται ζητντας βοθεια μ τς εχς του. που δ πρχει συμπθεια, γπη κα ταπενωση,πς μπορε ν περισχσει θυμς μνησικακα κποιο λλο πθος; Καθς επε κα ββς Ζωσιμς: ‘Κα ν κμα ξεσηκσει λα τ σνεργα τς κακας του διβολος μ λα τ δαιμνι του, λες ο πονηρες του χρηστεονται κα συντρβονται π τν ταπενωση, πο φρνει τρηση τς ντολς το Χριστο[5]. Λει δ κποιος λλος Γροντας: ‘Ατς πο προσεχεται γι τος χθρος του, δν χει μσα του μνησικακα’ [6].

Κατανοστε καλ , τι κοτε κα κνετ τα πρξη. Γιατ πραγματικ, ν πρακτικ δν τ φαρμσετε, μ τ λγια δν μπορετε ατ ν τ μθετε. Ποις νθρωπος πο θλει ν μθει μι τχνη, τ μαθανει μνο μ τ λγια; πωσδποτε πρτα φτιχνει κα χαλει κα ξαναφτιχνει κα ξαναχαλει και τσι, κοπιζοντας λγο κα πομνοντας, μαθανει τν τχνη, μ τ βοθεια το Θεο, πο βλπει τν προαρεση κα τν κπο του κα τν δυναμνει στ ργο. Κα μες θλουμε ν μθουμε τν μεγαλτερη π’ λες τς τχνες[7], χωρς ν καταπιαστομε μ ργα; Πς εναι δυνατν; ς προσξουμε τος αυτος μας, δελφο μου, κα ς δουλψουμε μ πολλ πιμλεια, σο χουμε κμα καιρ. Θες ν δσει ν θυμμαστε κα ν φυλμε κενα πο κομε, γι ν μν μς πιβαρνουν τν μρα τς κρσεως.


Σημεισεις:

1)  Εἴ τις θυμοῦ κεκράτηκεν, οὗτος δαιμόνων κeκράτηκεν, εἰ δέ τις τούτῳ τῷ πάθει δεδούλωται, οὗτος μοναδικοῦ βίου ἐστί παντελῶς ἀλλότριος, καί ξένος τῶν ὁδῶν τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν· εἴπερ αὐτός ὁ Κύριος ἡμῶν λέγεται διδάσκειν τούς πραεῖς τάς ὁδούς αὐτοῦ· διό καί δυσθήρατος γίνεται τῶν ἀναχωρούντων ὁ νοῦς, εἰς τό τῆς πραότητος φεύγων πεδίον οὐδεμίαν γάρ τῶν ἀρετῶν σχεδόν οὕτω δεδοίκασιν οἱ δαίμονες, ὡς πραΰτητα·ταύτην γάρ καί Μωϋσῆς ἐκεῖνος ἐκέκτητο, πραΰς παρά πάντας τούς ἀνθρώπους κληθείς. Καί ὁ ἅγιος δέ Δαυΐδ ἀξίαν ταύτην τῆς τοῦ Θεοῦ μνήμης ἀπεφθέγξατο εἶναι· ‘Μνήσθητι Κύριε’, λέγων, ‘τοῦ Δαυΐδ καί πάσης τῆς πραότητος αὐτοῦ’. Ἀλλά καί αὐτός ὁ Σωτήρ μιμητάς ἡμᾶς ἐκέλευσε γενέσθαι τῆς ἐκείνου πραότητος· ‘Μάθετε ἀπ’ ἐμοῦ’ λέγων, ’ὅτι, πρᾶός εἰμι καί ταπεινός τῇ καρδίᾳ, καί εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῷν‘. Εἰ δέ τις βρωμάτων μέν, καί πομάτων, ἀπέχοιτο, θυμόν δέ λογισμοῖς πονηροῖς ἐρεθίζει, οὗτος ἔοικε ποντοπορούσῃ νηΐ, καί ἐχούσῃ δαίμονα κυβερνήτην, διό προσεκτέον ὅση δύναμις, τῷ ἡμετέρῳ κυνί, καί διδακτέον αὐτόν, τούς λύκους μόνους διαφθείρειν, καί μή τά πρόβατα κατεσθίειν, πᾶσαν ἐνδεικνύμενον πραότητα πρός πάντας ἀνθρώπους>.
                                                      (Εὐάγριος P.G.79. 1216BC).

2) Μ. Βασ. P.G. 31,369.

3) P.G. 65, 908A.

4) Μ. Βασ. P.G. 30, 424A.
Μ. Βασ. P.G. 31, 356C.
Γρ. Νύσ. P.G. 44, 160D.
Γρηγ. Ναζ. P.G. 37, 948.
Εὐάγρ. P.G. 40, 1273.
Γρηγ. Νύσ. P.G. 46, 56.
Ἰωάν. Κλιμ. P.G. 88, 836D.

5) Ἐν παντί ἁμαρτήματι ἐταπείνωσεν ἡμᾶς ὁ διάβολος, καί ὀφείλομεν εὐγνώμονες γενέσθαι τῆς ταπεινώσεως ἡμῶν· οἱ γάρ εὐγνώμονες γενόμενοι τῆς αὐτῶν ταπεινώσεως συντρίβουσι τόν διάβολον. Καί καθώς εἶπον οἱ ἅγιοι Πατέρες· ἐάν κατενεχθῇ ἡ ταπείνωσις εἰς τόν ᾅδην, εἰς τόν οὐρανόν ἀνάγεται· καί ἐάν ὑψωθῇ ἡ ὑπερηφανία ἕως τοῦ οὐρανοῦ, κατάγεται εἰς τόν ᾅδην· τίς πείθει ποτέ τεταπεινωμένον πλέξαι λογισμούς κατά τινος, ἤ κἄν ἀνέξεσθαι μέμψασθαί τινα, ἤ βάλλειν ἐπάνω ἄλλου αἰτίαν; πᾶν γάρ ὁτιοῦν πάθῃ ὁ ταπεινός ἤ ἀκούσει, ἀφορμήν λαμβάνει εἰς τό καταμέμφεσθαι καί ὑβρίζειν ἑαυτόν· καί ἐμέμνητο τοῦ ἀββᾶ Μωϋσέως ὅτε ἐξέβαλλον αὐτόν οἱ κληρικοί τοῦ ἱερατείου, εἰπόντες αὐτῷ·Ὕπαγε ἔξω, Αἰθίοψ. Καί ἤρξατο ἑαυτόν ἐπιπλήττειν καί λέγειν· Σποδόδερμε, μελανέ, καλῶς σοι ἐποίησαν· μή ὤν ἄνθρωπος ἔρχῃ εἰς τό μέσον τῶν ἀνθρώπων· καί καλῶς σοι ἐποίησαν>.
                                                 (Ἀββᾶς Ζωσιμᾶς P.G. 78, 1688A)

6) P.G. 40, 1277D.

7) <Ἀλλ’ ἔστω τις μήτε κακός, καί ἀρετῆς ἥκων εἰς τό ἀκρότατον· οὐχ ὁρῶ, τίνα λαβών ἐπιστήμην, ἤ ποίᾳ δυνάμει πιστεύσας, ταύτην ἄν θαρροίη τήν προστασίαν·τῷ ὄντι γάρ αὕτη μοι φαίνεται τέχνη τις εἶναι τεχνῶν, καί ἐπιστήμη ἐπιστημῶν, ἄνθρωπον ἄγειν, τό πολυτροπώτατον ζῶον καί ποικιλώτατον. Γνοίη δ’ ἄν τις τῇ τῶν σωμάτων θεραπείᾳ, τήν τῶν ψυχῶν ἰατρείαν ἀντεξετάσαι· καί ὅσῳ μέν ἐργώδης ἐκείνη καταμαθών, ὅσω δέ ἡ καθ’ ἡμᾶς ἐργωδεστέρα προσεξετάσας, καί τῇ φύσει τῆς ὕλης, καί τῇ δυνάμει τῆς ἐπιστήμης, καί τῷ τέλει τῆς ἐνεργείας τιμιωτέρα>.
                                       (Γρηγ. Θεολ. P.G. 35, 425A,
                             Πρβλ. καί Εὐαγρ. P.G. 79, 748-49).

(Ἀπό τό βιβλίο «Ἀββᾶ Δωροθέου Ἔργα Ἀσκητικά, Ἐκδ. «ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ», Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου, Καρέας, 2000)

 
(Πηγή: ερ Μητρπολις Καισαριανς, Βρωνος κα μηττοῦ)
 ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ:
http://orthodoxiconsonline.com/proddetail.asp?prod=F46


Print this post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails
Γιά νά δεῖτε παλαιότερες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Παλαιότερες αναρτήσεις

Γιά νά δεῖτε τίς τρέχουσες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Αρχική σελίδα

ΣΥΝ ΘΕῼ: 1ο) 13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους - Ιορδανία - Σινά. 2ο)12ημ. προσκύνημα Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι, της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL , ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ).


13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους
Ιορδανία - Σινά

1η ημ. 23/8/10 Δευτέρα: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 21:30 το βράδυ και αναχώρηση με πτήση της Aegean μέσω Αθηνών για Τελ Αβίβ.

2η ημ. 24/08/10 Τρίτη: ΛΥΔΑ-ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ
Άφιξη τα ξημερώματα, επιβίβαση στο πούλμαν. Προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στην Λύδα και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς την Τιβεριάδα. Αγιασμός στον Ιορδάνη ποταμό. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
3η ημ. 25/08/10 Τετάρτη: ΝΑΖΑΡΕΤ-ΚΑΝΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ - ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ
Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη: Όρος Μακαρισμών, Καπερναούμ, Ναός των Αγ. Αποστόλων. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση την πόλη της Ναζαρέτ (προσκύνημα στο τόπο του Ευαγγελισμού), την Κανά (πρώτο θαύμα του Κυρίου). Επόμενος σταθμός το Όρος Θαβώρ (Μεταμόρφωση του Κυρίου).
2η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
4η ημ. 26/08/10 Πέμπτη: ΙΟΡΔΑΝΙΑ – ΓΕΡΑΣΑ - ΑΜΜΑΝ
Αναχώρηση για σύνορα Ισραήλ-Ιορδανίας. Μετά τα διαδικαστικά φθάνουμε στα Γέρασα όπου θα επισκεφθούμε την Αρχαία Δεκάπολη. Συνεχίζουμε για το Αμμάν. Επίσκεψη στη Σιταντέλα με τα ερείπια του ναού και το ρωμαϊκό θέατρο.
3η διανυκτέρευση στο Αμμάν
5η ημ. 27/08/10 Παρασκευή: ΑΜΜΑΝ - ΠΕΤΡΑ
Πρωινή αναχώρηση για το όρος Νέμπο από όπου ο Μωϋσής αντίκρυσε τη Γη της Επαγγελίας. Επίσκεψη στο Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Μανταμπά. Συνεχίζουμε για την Πέτρα, όπου θα γνωρίσουμε τον αρχαιολογικό χώρο που είναι μοναδικός στον κόσμο, αφού όλα σχεδόν τα μνημεία είναι σκαλισμένα σε βράχους.
4η διανυκτέρευση στην Πέτρα
6η ημ. 28/08/10 Σάββατο: ΑΚΑΜΠΑ-ΝΟΥΕΜΠΑ-ΣΙΝΑ
Αναχώρηση για την Άκαμπα από όπου θα πάρουμε το πλοίο για την Νουέμπα. Άφιξη, επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στη Μονή Αγίας Αικατερίνας στο Σινά. Αργά το βράδυ ανάβαση στο Όρος Χωρήβ (προαιρετικά).
5η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης
7η ημ. 29/08/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία το πρωί στο Ναό της Μονής και στη συνέχεια προσκύνηση των Ιερών λειψάνων της Αγ. Αικατερίνης. Ξενάγηση εντός και πέριξ της Μονής.
6η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης

8η ημ. 30/08/10 Δευτέρα: ΣΙΝΑ – ΝΕΚΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ- ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου-Ισραήλ. Μετά τη διέλευση των συνόρων και τις καθιερωμένες στάσεις, άφιξη στην Ιερουσαλήμ
7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
9η ημ. 31/08/10 Τρίτη: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΟΛΕΩΣ
Προσκυνήματα εντός της Αγ. Πόλεως, στο Ναό της Αναστάσεως, όπου θα προσκυνήσουμε τον Πανάγιο Τάφο, το Φρικτό Γολγοθά, την Αποκαθήλωση και την Εύρεση του Τιμίου Σταυρού. Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
10η ημ. 01/09/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΑΤΑΜΟΝΑΣ
Aναχώρηση για την Βηθλεέμ όπου θα προσκυνήσουμε το Σπήλαιο της Γεννήσεως, το χωριό των ποιμένων, την Μονή του Αγίου Θεοδοσίου τη Μονή του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ θα προσκυνήσουμε στη Μονή Τιμίου Σταυρού και στο Καταμόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
11η ημ. 02/09/10 Πέμπτη: ΙΕΡΙΧΩ – ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ – ΒΗΘΑΝΙΑ
Αναχώρηση για την έρημο της Ιουδαίας. Προσκύνημα στο Σαραντάριο Όρος, τις Ιερές Μονές του Προφήτου Ελισσαίου, του Αγ. Γερασίμου Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγ. Μάρθας και Μαρίας και στο Όρος των Ελαιών από όπου ανελήφθη ο Κύριος. Στη Γεθσημανή, θα προσκυνήσουμε στον τάφο της Παναγίας και στον βράχο της αγωνίας.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
12η ημ. 03/09/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ
Πιθανή επίσκεψη στο Πατριαρχείο. Συνεχίζουμε για το λόφο Σιών για να επισκεφθούμε το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
13η ημ. 04/09/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκκίνηση για το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και αναχώρηση με πτήση της Aegean Air. Άφιξη το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη μέσω Αθηνών.
j0239055






ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1430 €
Διαφορά μονόκλινου: 320 €

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
*Αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νικη - Αθήνα – Τελ Αβίβ – Αθήνα - Θεσσαλονίκη
*Φόροι αεροδρομίων
*Φόροι συνόρων (Ισραήλ -Ιορδανίας– Αιγύπτου)
*Το φόρο εισόδου στο Σινά
*Την βίζα της Ιορδανίας
* Το πλοίο από Άκαμπα – Νουέμπα.
*Μετακινήσεις και ξεναγήσεις όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα με τοπικά λεωφορεία.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο 4* στην Τιβεριάδα με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (5) διανυκτερεύσεις στην Ιερουσαλήμ σε ξενοδοχείο 3* superior με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στο Αμμάν και την Πέτρα σε ξενοδοχεία 4* με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στους ξενώνες της Ι. Μ. της Αγ. Αικατερίνης με πρωινό και ένα γεύμα.
*Την ανάβαση στο Όρος Θαβώρ με ταξί.
*Τα μικρά λεωφορεία για τον Αγ. Σάββα.
*Ασφάλεια αστικής ευθύνης.
*Συνοδό αρχηγό του γραφείου μας.
*Φιλοδωρήματα οδηγών - σερβιτόρων – αχθοφόρων κ.λ.π.

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
*Ό,τι αναφέρεται σαν προαιρετικό.
*Επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
$ Τα προγράμματα έχουν καταρτισθεί με βάση τις ισχύουσες τιμές και δρομολόγια ( 13/04/2010).
Σε περίπτωση οποιασδήποτε αλλαγής θα υπάρξει ανάλογη αναπροσαρμογή.
$Το πρόγραμμα μπορεί να τροποποιείται κατά την κρίση του αρχηγού όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο για
την καλύτερη διεξαγωγή του.
$Σε περίπτωση που για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής μας δεν μας επιτραπεί η είσοδος σε κάποια
από τα προσκυνήματα (π.χ. στη Βηθλεέμ, Ιεριχώ) το γραφείο μας δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη.
$ Σας συνιστούμε να ε ν ε ρ γ ή σ τ ε ε γ κ α ί ρ ως για την έκδοση των διαβατηρίων σας.

$Η δήλωση συμμετοχής θεωρείται έγκυρη εφόσον καταβληθεί προκαταβολή 400 € έως τις 15/06/2010 και εξόφληση έως 08/08/2010 στους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς:
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 30953207
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : 5227-014562594
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 239/750744-53
ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ : 714-002101-056770 EUROBANK ΤΡΑΠΕΖΑ : 0026-0520-13-0100012959


12ημ. προσκύνημα

Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι

της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού



1η ημ. 21/9 /10 Τρίτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΚΑΙΡΟ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στις 08:00 π.μ και με πτήση της Aegean Air μέσω Αθηνών άφιξη στο Κάιρο. Επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στις Πυραμίδες και την Σφίγγα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στο Κάιρο

2η ημ. 22/9/10 Τετάρτη: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Μετά το πρωινό αναχωρούμε για την Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο και τον Ιερό Ναό του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια διανύοντας την πανέμορφη παραλία της Αλεξάνδρειας παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το Κάιρο.
2η διανυκτέρευση στο Κάιρο

3η ημ. 23/9/10 Πέμπτη: ΚΑΪΡΟ – ΣΙΝΑ
Μεταφορά στο Ναό του Αγ. Γεωργίου στο παλαιό Κάιρο. Αναχώρηση και μέσω της διώρυγας του Σουέζ περνάμε στη χερσόνησο του Σινά με προορισμό την Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης. Καθοδόν προσκύνημα στο Σιναϊτικό μετόχι στην όαση της Φαράν. Άφιξη - τακτοποίηση δείπνο και διανυκτέρευση. Τα μεσάνυχτα προαιρετική ανάβαση στην αγία κορυφή (Όρος Χωρήβ).
3η διανυκτέρευση στο Σινά

4η ημ. 24/9/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία για όσους παραμείνουν στη μονή. Στη συνέχεια θα προσκυνήσουμε τα άγια λείψανα της Αγ. Αικατερίνης και θα ξεναγηθούμε εντός και πέριξ της Μονής.
4η διανυκτέρευση στο Σινά

5η ημ. 25/9/10 Σάββατο: ΣΙΝΑ - ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου – Ισραήλ. Καθοδόν στάση στη Νεκρά Θάλασσα. Άφιξη στην Ιερουσαλήμ. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
5η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
6η ημ. 26/9/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
Προσκύνημα εντός του Ναού της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Φρικτό Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Παίρνοντας την οδό του μαρτυρίου προσκύνημα στο Πραιτώριο (φυλακή του Κυρίου μας), στο Λιθόστρωτο, στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης. Το απόγευμα θα παρακολουθήσουμε τον εσπερινό του Τιμίου Σταυρού στο Ναό της Αναστάσεως.
6η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

7η ημ. 27/9/10 Δευτέρα: ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ : ΙΕΡΙΧΩ-ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο ναό της Αναστάσεως. Αναχώρηση για την Ιεριχώ όπου θα προσκυνήσουμε στο Σαραντάριο Όρος, στις Μονές του Προφήτου Ελισαίου, του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Ανεβαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας, στο Όρος των Ελαιών όπου θα προσκυνήσουμε στο Ναό της Αναλήψεως. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη Γεθσημανή όπου θα προσκυνήσουμε τον τάφο της Παναγίας και το βράχο της Αγωνίας. 7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

8η ημ. 28/9/10 Τρίτη: ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΘΑΒΩΡ - ΚΑΝΑ - ΝΑΖΑΡΕΤ
Στη συνέχεια αναχωρούμε για το Όρος Θαβώρ όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας, τη Ναζαρέτ (προσκύνημα στον τόπο του Ευαγγελισμού) και την Κανά (το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας). Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη της Τιβεριάδας: Όρος των Μακαρισμών, Καπερναούμ. Τέλος στον Ιορδάνη ποταμό(αγιασμός των υδάτων). Επιστροφή στην Ιερουσαλήμ.
8η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

9η ημ. 29/9/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΟΡΕΙΝΗ - ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Νωρίς το πρωί αναχωρούμε για τη Βηθλεέμ, όπου θα προσκυνήσουμε το σπήλαιο της Γεννήσεως. Επίσης προσκύνημα στο χωριό των ποιμένων, στην Ιερά Μονή του Αγ. Θεοδοσίου και στη Μονή του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια προσκύνημα στην Ιερά Μονή του Τιμίου Σταυρού , στο Κατά Μόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου) και τέλος στην Ορεινή(σπίτι Αγίου Ιωάννου Προδρόμου).
9η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

10η ημ. 30/9/10 Πέμπτη: ΦΡΕΑΡ ΙΑΚΩΒ
Αναχώρηση για προσκύνημα στο φρέαρ του Ιακώβ, όπου μαρτύρησε το 1979 ο πατήρ Φιλούμενος. Σήμερα στον Ιερό Ναό φυλάσσετε το σκήνωμα του.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

11η ημ. 01/10/10 Παρασκευή: ΣΙΩΝ
Επίσκεψη στην Σιών, όπου βρίσκεται το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

12η ημ. 02/10/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αναχώρηση με πτήση της Aegean Air τα ξημερώματα για Αθήνα. Άφιξη στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ
ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1260 € το άτομο
Διαφορά μονόκλινου: 290

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Τά αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νίκη –Αθήνα – Κάιρο - Τελ Αβίβ - Αθήνα - Θεσ/νίκη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL ,
ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

ΣΥΝ ΘΕῼ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ :ΙΕΡΟΜΟΝ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ» ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (Ι.Μ. ΚΩΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ, ΒΙΓΛΑ, Ι.Μ. Μ. ΛΑΥΡΑΣ) 1915-2004


Ἦταν γύρω στά 1990 ὅταν γιά πρώτη φορά συναντήθηκα μέ τόν Γέροντα Εὐθύμιο. Τόν θυμᾶμαι ὄρθιο πίσω ἀπό τό μαγειρεῖο τῆς Μ. Λαύρας. Εἴμαστε μαζί μέ τόν Γέροντά μας π. Μάξιμο.
Μοῦ λέει ὁ Γέροντας:
«Ἔλα νά δεῖς ἕναν διά Χριστόν σαλό».
Ἦταν ἕνας Μοναχός μικροκαμωμένος, ταπεινός. Εἶχε τά γένια του μαζεμένα μέ ἕνα λαστιχάκι καί τά μαλλιά του κομμένα. Φοροῦσε ἕνα φθαρμένο ζωστικό. Ἀργότερα ἔμαθα καί διαπίστωσα «ἰδίοις ὄμμασι» ὅτι πολλές φορές κυκλοφοροῦσε καί χωρίς αὐτό.
Ἦταν ἐξαιρετικά ἀδύνατος, μέ πολλή δυνατή φωνή καί ἔντονο δυναμισμό στόν τρόπο πού ἐκφραζόταν, στίς κινήσεις, στίς χειρονομίες του. Ὅλες του οἱ ἐκδηλώσεις ἀντανακλοῦσαν τήν ἅγια βία μέχρι «αὐτομίσους», πού - ὅπως ἔμαθα ἀργότερα- ἀσκοῦσε στόν ἑαυτό του. Τά ματάκια του ἔλαμπαν σάν τήν διάφανη ἁγιορείτικη θάλασσα. Φαινόντουσαν σάν δακρυσμένα.
Πίσω ἀπό μία ἐξωτερική «ἀγριότητα-τραχύτητα» διέκρινες μία φύση λεπτή, συναισθηματική, πολύ εὐαίσθητη. Πιό δύσκολα διέκρινες τήν ἁγιότητα... Συνήθως ὁ ἅγιος μόνο καταλαβαίνει τόν ἅγιο. Ὁ ἅγιος Γέροντας Παΐσιος τόν εἶχε «καταλάβει»... Μέ θαυμασμό ἀργότερα ἄκουσα ὅτι κάποιοι προσκυνητές εἶχαν ζητήσει ἀπό τόν Γέρο-Παΐσιο, τόν μεγάλο σύγχρονο ἀσκητή τῆς Παναγούδας, νά τούς δείξει ἕναν σύγχρονο ἁγιορείτη ἅγιο. Τότε ὁ μακαριστός Γέροντας τούς ἔστειλε νά δοῦν τό Γερο-Εὐθύμιο στή Βίγλα...
Ἀργότερα ἐπίσης συνειδητοποίησα τήν ἀταλάντευτη σταθερότητά του, τήν ἀκαμψία του - θά μπορούσαμε νά ποῦμε- στίς κατά Θεόν ἀποφάσεις του. Διαπίστωσα τήν ἀδιάπτωτη νηστεία του, τήν μοναχική του συνέπεια, τήν ἀπόλυτη αὐστηρότητα στόν ἑαυτό του. Μέ θαυμασμό ἔμαθα πώς ἔκανε «ἐννάτες», ἐδαφιαῖες μετάνοιες καί ἀμέτρητα κομβοσχοίνια σχεδόν μέχρι τά τελευταῖα του...Ὅταν ἔπεσε κατάκοιτος συνέχισε τίς «ἐννάτες» καί τήν προσευχή «ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου»...
ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝ ΘΕῼ, ΚΑΙ ΔΙ' ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΥΜΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6947612075 Ἤ
ΣΤΟ E- MAIL:PanagiaTheotokos@gmail.com
ΤΙΜΗ: 4 Euro

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Αρχειοθήκη ιστολογίου