ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΕ ΜΑΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. SOS 1)ΜΗΝ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ 2)ΝΕΟ :http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Ἄν λάβετε ἕνα e- mail, ὑποτίθεται ἀπό ἐμένα (panagiatheotokos@gmail.com), πού νά σᾶς ζητᾶ νά στείλετε χρήματα, ἀγνοῆστε το.
π. Σάββας

Dear brothers in Christ
If you receive a e-mail supposed from me(panagiatheotokos@gmail.com) don' t pay attention at all.
p. Savvas Agioreitis

ΣΥΝ ΘΕῼ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://hristospanagia3.blogspot.com

Τρίτη, 9 Μαρτίου 2010

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΝΟΕΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (Α΄ μέρος απομαγνητοφωνημένης ομιλίας πού εγινε στην Ι.Μ. Αναστασεως Χριστου- Εμμαους, αγ. Βασιλειος Λαγκαδα)

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ – ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
(Ιερομον. Σάββας)

Σκέφτηκα σήμερα, με την χάρι του Θεού και τις ευλογίες του Γέροντα, να πούμε κάποια πράγματα για την Εκκλησία και την Ορθοδοξία και ποιος είναι ο ρόλος της Εκκλησίας.

Ψυχή και Νοερά Ενέργεια

Βέβαια, κατά καιρούς το λέμε, ότι η Εκκλησία και η Ορθοδοξία έχει σκοπό να μας θεραπεύσει, να μας κάνει υγιείς πνευματικά. Οι Πατέρες, λοιπόν, όλοι μας λένε, ότι με την παρακοή που κάναμε – την πρώτη παρακοή που έκανε ο άνθρωπος (στο πρόσωπο του Αδάμ) – (αὐτή) είχε σαν αποτέλεσμα το χάσιμο της κοινωνίας με τον Θεό. Οι Πατέρες αυτό τό ονομάζουν αμαύρωση του «κατ’ εικόνα». Ξέρουμε ότι στην ψυχή μας είναι αποτυπωμένη, η εικόνα του Χριστού. Αυτή η εικόνα του Χριστού, τώρα, έχει αμαυρωθεί. Με την πτώση που κάναμε, έχει «μουτζουρωθεί» και πλέον δεν γίνεται φανερή στις ενέργειές μας η εικόνα του Θεού που έχουμε μέσα μας, γιατί είναι αμαυρωμένη. Κι έτσι, όλος ο άνθρωπος είναι ασθενής, είναι άρρωστος. Είναι, θα λέγαμε, «μουτζουρωμένος» όλος ο άνθρωπος και οι ενέργειες που κάνει, οι ενέργειες της ψυχής, ας πούμε: οι σκέψεις ή τα συναισθήματα, οι επιθυμίες, είναι κι αυτά άρρωστα, είναι όλα άρρωστα.

Πρέπει να πούμε, ότι η ψυχή έχει και ουσία, έχει και ενέργεια. Θα πρέπει λίγο να με παρακολουθήσετε προσεκτικά. Είναι απλά… πολύ απλά. Ίσως είναι πρωτάκουστα για κάποιους.

Όπως ο Θεός έχει ουσία, που δεν ξέρουμε τι είναι (καθόλου δεν ξέρουμε τι είναι ο Θεός στη ουσία Του), έχει και ενέργειες. Τις ενέργειες τις καταλαβαίνουμε λίγο. Μπορούμε να μπούμε μέσα στις ενέργειες - να μετέχουμε, όπως λέμε - όπως είναι η αγάπη Του, όπως είναι η δικαιοσύνη Του, ότι ο Θεός είναι Φως. Αυτά μπορούμε λίγο να τα καταλάβουμε, με την έννοια: να τα ζήσουμε. Δεν τα καταλαβαίνουμε εγκεφαλικά, αλλά μετέχουμε σ’ αυτά.

Έτσι και η ψυχή μας έχει ουσία που δεν ξέρουμε ακριβώς τι είναι...στην ουσία της η ψυχή. Έχει και ενέργειες. Ἐπειδή η ουσία είναι άρρωστη, έτσι και οι ενέργειες που πηγάζουν ἀπό αὐτήν είναι άρρωστες.

Η Εκκλησία τι σκοπό έχει τώρα; Να μας θεραπεύσει την ψυχή. Από άρρωστη να την κάνει υγιή. Νομίζω, μέχρι εδώ, είναι απλά τα πράγματα.

Αυτήν την ενέργεια της ψυχής την λέμε «νοερά ενέργεια».
«Νοερά ενέργεια» την είπαν οι Πατέρες.

Αυτή η «νοερά ενέργεια», όταν είναι μέσα στην καρδιά του ανθρώπου, οι Πατέρες την ονόμασαν «νου» (όταν λειτουργεί εκεί μέσα). Κι όταν είναι στον εγκέφαλο, την ονόμασαν «λογική» ή αλλιώς «διάνοια». Είναι δυο διαφορετικές περιοχές που φανερώνεται η ενέργεια της ψυχής μας. Και έχουνε διαφορετικές εκδηλώσεις, θα λέγαμε. Η «λογική» είναι για να σκέπτεται και να διατυπώνει αυτά που καταλαβαίνει ο «νους», αυτά που γνωρίζει ο «νους», ο οποίος, είπαμε, είναι στην καρδιά.

Ξαναλέω, όμως, και ξαναθυμίζω, πως όλα αυτά είναι αρρωστημένα, πως ο άνθρωπος ὅσο ζεῖ ἐκτός τῆς θεραπευτικῆς τῆς Ἐκκλησίας δεν έχει θεραπεύσει την ψυχή του. Δεν έχει καθαριστεί. Είναι «μουτζουρωμένο» το «κατ’ εικόνα», το οποίο όπως είπαμε είναι πάνω στη ψυχή μας.

Ο ρόλος της Εκκλησίας στην κάθαρση της ψυχής του ανθρώπου

Η Εκκλησία κάνει αυτήν τη θεραπεία: θεραπεύει την ψυχή μας. Θεραπεύει το «νου», θεραπεύει και τη «λογική»… αυτά τα δύο πράγματα. Όταν ο «νους» είναι θεραπευμένος, λειτουργεί σωστά. Λειτουργεί σωστά η «νοερά ενέργεια» μέσα στην καρδιά του ανθρώπου και ο «νους» λειτουργεί σωστά.

Και ποια είναι η σωστή λειτουργία του «νου»;

Να το πούμε έτσι από την αρχή: είναι να κοινωνεί με τον Θεό. Οπότε, έχει Φως. Ἔχει πάλι αυτό τό φῶς που χάσαμε με την παρακοή, τό φῶς τοῦ Θεοῦ.

Μας λένε οι Άγιοι Πατέρες: Ο Αδάμ και η Εύα, πριν την παρακοή, ήταν σε μια κατάσταση συνεχούς κοινωνίας με τον Θεό. Το Άγιο Πνεύμα, που είχαν μέσα τους, τούς φώτιζε. Είχαν το Άγιο Πνεύμα από τη στιγμή που πήραν το «εμφύσημα». Θυμάστε που λέει στην Παλαιά Διαθήκη ότι ο Θεός ενεφύσησε πνοή ζωής στους πρωτόπλαστους. Και στον Αδάμ και στην Εύα. Αυτή η πνοή ζωής δεν είναι η ψυχή, όπως νομίζουν κάποιοι λανθασμένα, αλλά είναι το Άγιο Πνεύμα, το οποίο το έδωσε στον άνθρωπο ο Θεός, αφού προηγουμένως τοῦ έδωσε το σώμα και την ψυχή. Αυτό πραγμάτωνε την ένωση, τη συνεχή κοινωνία των ανθρώπων με τον Θεό. Ἀπό τη στιγμή ὅμως που παρακούσαμε τον Θεό, τό Ἅγιο Πνεῦμα απομακρύνθηκε ἤ μᾶλλον ἐμεῖς ἀπομακρυνθήκαμε ἀπό Αὐτό. Το χάσαμε. Χάσαμε αυτήν την κοινωνία με τον Θεό. Ὁ Θεός τότε δέν μᾶς ἐγκατέλειψε στήν τραγική μοναξιά μας. Γίνεται ἄνθρωπος για να αποκαταστήσει πάλι το Άγιο Πνεύμα μέσα μας, για να μας φέρει ξανά σε κοινωνία μαζί Του, για να μας κάνει πάλι μέλη της Εκκλησίας Του.

Η πρώτη Εκκλησία είναι η ίδια η Αγία Τριάδα. Ο Θεός, ο οποίος είναι ένας, αλλά και τρία πρόσωπα ξεχωριστά, διακριτά. Εκεί, μέσα σε αυτήν την Εκκλησία, είχε βάλει και τον Αδάμ μέ την Εύα ο Θεός. Τόση αγάπη μας έδειξε. Αλλά εμείς βγήκαμε από αυτήν την Εκκλησία, την πρώτη Εκκλησία, με την παρακοή μας. O Θεός, όμως, πάλι δεν μας εγκατέλειψε. Μας στέλνει τον Υιό Του, το ένα από τα τρία πρόσωπα δηλαδή, τον Υιό και Λόγο, παίρνει τη δική μας φύση και ξανακάνει, πλέον, την ένωση του κτιστού με το άκτιστο: του ανθρώπου, που είναι δημιούργημα (αυτό θα πει κτιστό) με το άκτιστο, που είναι μόνον ο Θεός. (Άκτιστος, δηλαδή αδημιούργητος).

Μερικοί λένε: «καλά, εμάς μας έφτιαξε ο Θεός. Τον Θεό ποιος τον έφτιαξε;». Είναι λάθος ερώτηση. Τον Θεό δεν τον έφτιαξε κανένας. Ο Θεός υπάρχει πάντα. Είναι άκτιστος, αδημιούργητος.

Έτσι, νομίζω, ξεκαθαρίστηκε αυτό: ότι ο άνθρωπος είναι ασθενής και όταν λέμε ασθενής εννοούμε ότι η ψυχή του είναι ασθενής. Και, εάν θέλετε, όταν λέμε ότι η ψυχή του είναι ασθενής, εννοούμε ότι ο «νους» του και η «λογική» του (η διάνοιά του) είναι ασθενή, είναι σκοτισμένα, όπως λένε οι Άγιοι Πατέρες. Γι’ αυτό μας μιλάνε για την πτώση του ανθρώπου, κατά την οποία σκοτίστηκε ο «νους» του ανθρώπου. Εσκοτίσθη ο «νους» του Αδάμ. Αυτή είναι η αρρώστια της ανθρώπινης φύσης και την έχουμε όλοι οι άνθρωποι. Άρα, όλοι οι άνθρωποι χρήζουμε θεραπείας. Πρέπει να καθαριστεί ο «νους» μας και να «φωτισθεί» από το Άγιο Πνεύμα. Είναι αυτά τα δύο πρώτα στάδια της πνευματικής ζωής που είπαν οι Πατέρες. Κάθαρσις και «φωτισμός». Να καθαρισθεί ο «νους» και μετά να «φωτισθεί» με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος.

Από τι να καθαριστεί τώρα;

Πάλι μας το λένε οι Πατέρες: να καθαριστεί από τα πάθη.

Και τι είναι τα πάθη; Είναι αμαρτίες, παρακοές, θα λέγαμε, στο Θεό οι οποίες επαναλαμβάνονται συνεχώς. Και αποκτάει κανείς, ας πούμε, μία έξη, μια συνήθεια και κάνει πολύ εύκολα τη συγκεκριμένη αμαρτία. Κι έχει αποκτήσει, όπως λέμε, το πάθος, το οποίο συνδέεται με αυτήν την αμαρτία. Αν ένας, ας πούμε, δεν ελέγχει το φαγητό, σιγά-σιγά αποκτάει το πάθος της γαστριμαργίας ή της λαιμαργίας ή και τα δύο, τα οποία συνδέονται και τα δύο, με το ότι δεν ήλεγξε τη συγκεκριμένη αμαρτία. Δηλαδή, υποχώρησε μια φορά, υποχώρησε δεύτερη, τρίτη κλπ. και στο τέλος έγινε κοιλιόδουλος, γαστρίμαργος, λαίμαργος. Αυτό είναι ένα πάθος, αλλά ξεκίνησε από μεμονωμένες, θα λέγαμε, πράξεις αμαρτίας. Έφαγε, ενώ δεν χρειαζότανε να φάει, έφαγε περισσότερο απ’ όσο έπρεπε κλπ. κλπ.

«Από αυτά πρέπει να καθαριστούμε.», μας λένε οι Άγιοι Πατέρες. Μα, θα πει κανείς, είναι αμαρτία να τρώμε; Όχι δεν είναι αμαρτία. Γίνεται, όμως, αμαρτία από τη στιγμή που θα υπέρ-καλύψεις αυτήν την ανάγκη: θα την καλύψεις παραπάνω απ’ όσο χρειάζεσαι. Δηλαδή ένα αδιάβλητο πάθος, όπως λένε οι Πατέρες, που είναι (γιά παράδειγμα) η πείνα (είναι αδιάβλητο, δηλαδή είναι ανένοχο) εμείς το κάνουμε διαβλητό, όταν το υπέρ-καλύπτουμε, δηλ. ὅταν το ικανοποιούμε περισσότερο απ’ όσο απαιτείται.

Ψυχοπάθεια του ανθρώπου

Έτσι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο άνθρωπος, επειδή είναι άρρωστος και έχει πάθη, είναι – με τη σωστή έννοια του όρου – ψυχοπαθής. Όχι με την έννοια που λέει η ψυχιατρική, αλλά με την Πατερική ορολογία. Επειδή έχει πάθη, είναι άρρωστη η ψυχή του, είναι ψυχο-παθής. Και δεν είναι ανάγκη κάποιος να είναι, ας πούμε, σχιζοφρενής για να είναι ψυχοπαθής (με την ψυχιατρική έννοια μιλάμε τώρα πάλι), αλλά, από Πατερικής άποψης, ψυχοπάθεια υπάρχει στον άνθρωπο εκείνον που δεν λειτουργεί σωστά η ψυχή του, η ενέργεια της ψυχής του, την οποία ονομάσαμε προηγουμένως «νοερά ενέργεια». Όταν, λοιπόν, η «νοερά ενέργεια» του ανθρώπου δεν λειτουργεί σωστά (και σε όλους μας συμβαίνει αυτό, όσο δεν έχουμε θεραπευτεί μέσα στο θεραπευτήριο που λέγεται Εκκλησία), είμαστε ψυχοπαθείς.

Σε τι έγκειται η ψυχοπάθεια, τώρα; Στο ότι ο «νους» μας είναι γεμάτος από λογισμούς, από σκέψεις. Όχι μόνον κακούς λογισμούς, αλλά και καλούς λογισμούς.

Θυμηθείτε! τι είπαμε ότι είναι ο «νους»; Είναι η «νοερά ενέργεια» που υπάρχει μέσα στην καρδιά του ανθρώπου. Κανονικά, εκεί μέσα στο χώρο της καρδιάς δεν πρέπει να υπάρχει καμιά άλλη σκέψη, αλλά θα πρέπει αυτή η «νοερά ενέργεια» να κοινωνεί με τον Θεό. Με την αδιάλειπτη προσευχή. Όταν, λοιπόν, εκεί μέσα υπάρχουν άλλες σκέψεις, δυσλειτουργεί η «νοερά ενέργεια», είναι μπερδεμένη και αυτό το μπέρδεμα έχουμε όλοι μέσα μας. Και βλέπετε, δεν μπορούμε να κάνουμε σωστή προσευχή, καθαρή προσευχή, όπως λέμε, καρδιακή προσευχή. Γιατί μέσα στην καρδιά έχουνε μπει πράγματα που δεν ἔπρεπε να έχουνε μπει. Σκέψεις, δηλαδή, διάφορες έχουν κατέβει από τον εγκέφαλο στην καρδιά. Αυτό είναι, που λέμε, ἡ ἀρχή τῶν παθῶν, οι λογισμοί, όχι μόνον κακοί, ξαναλέω, αλλά και καλοί λογισμοί μπορεί να ’ναι.

Όποιος, λοιπόν, έχει καλούς ή κακούς λογισμούς μέσα στην καρδιά του, αυτός ο άνθρωπος, από Πατερική άποψη, είναι ψυχοπαθής. Το ξαναλέω: από Πατερική άποψη. Μην μπερδεύεστε με τους ψυχιατρικούς όρους. Ας είναι οι λογισμοί αυτοί ηθικοί - ακόμα και ηθικότατοι, ανήθικοι ή οτιδήποτε άλλο - είναι ξένο σώμα, θα λέγαμε, μέσα στην καρδιά. Δηλαδή, κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας, όποιος δεν έχει περάσει από κάθαρση της ψυχής από τα πάθη και δεν έχει φθάσει, με τη χάρι του Αγίου Πνεύματος, σε κατάσταση «φωτισμού» είναι ψυχοπαθής. Ξαναλέω: όχι με την έννοια της ψυχιατρικής. Ο ψυχοπαθής για τον ψυχίατρο είναι κάτι άλλο: είναι εκείνος που πάσχει, όπως λέμε, από ψύχωση, είναι ο σχιζοφρενής.

Για την Ορθοδοξία, όμως, ένας που δεν έχει περάσει από κάθαρση της ψυχής από τα πάθη και δεν έχει φθάσει στον «φωτισμό», δεν είναι νορμάλ, να το πούμε έτσι απλά. Δεν είναι νορμάλ. Και τώρα, ποιος είναι νορμάλ, θα λέγαμε, από ορθόδοξη άποψη; Αυτό μπορούμε να το δούμε, εάν διαβάσουμε την ακολουθία του Βαπτίσματος και την ακολουθία του Αγίου Μύρου, η οποία τελείται στο Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως την Μεγάλη Πέμπτη. Όπως επίσης κι εάν διαβάσουμε την ακολουθία των εγκαινίων των Ιερών Ναών. Εκεί μέσα θα δούμε τι σημαίνει «Ναός του Αγίου Πνεύματος». Και εκεί βλέπουμε, ποιος είναι ο φωτισμένος άνθρωπος. Το λέμε μερικές φορές; «αυτός είναι φωτισμένος άνθρωπος». Ποιος είναι, όμως, ο «φωτισμένος»; Μόνο μέσα από την λειτουργική, ας πούμε, παράδοση το βλέπουμε, το καταλαβαίνουμε. Γιατί η Εκκλησία δεν έχει ιδέες, αλλά έχει θεραπευτική, έχει ιατρική. Και όταν κανείς γίνει υγιής, η υγεία φαίνεται με κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Όπως κι όταν είσαι άρρωστος, πάλι φαίνεται. Ένας θεραπευμένος, πνευματικός άνθρωπος καταλαβαίνει ποιος είναι υγιής και ποιος είναι άρρωστος. Λοιπόν, σιγά-σιγά θα πούμε τι θα πει «Ναός του Αγίου Πνεύματος».
Συνεχίζεται...

απομαγνητοφώνηση: Νικόλαος Αγγελίδης
πηγη φωτογραφίας: http://ts2.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=1421430896669&id=4dde9abfba2af8715fbfcaa6e381d360
Print this post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails
Γιά νά δεῖτε παλαιότερες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Παλαιότερες αναρτήσεις

Γιά νά δεῖτε τίς τρέχουσες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Αρχική σελίδα

ΣΥΝ ΘΕῼ: 1ο) 13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους - Ιορδανία - Σινά. 2ο)12ημ. προσκύνημα Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι, της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL , ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ).


13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους
Ιορδανία - Σινά

1η ημ. 23/8/10 Δευτέρα: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 21:30 το βράδυ και αναχώρηση με πτήση της Aegean μέσω Αθηνών για Τελ Αβίβ.

2η ημ. 24/08/10 Τρίτη: ΛΥΔΑ-ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ
Άφιξη τα ξημερώματα, επιβίβαση στο πούλμαν. Προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στην Λύδα και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς την Τιβεριάδα. Αγιασμός στον Ιορδάνη ποταμό. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
3η ημ. 25/08/10 Τετάρτη: ΝΑΖΑΡΕΤ-ΚΑΝΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ - ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ
Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη: Όρος Μακαρισμών, Καπερναούμ, Ναός των Αγ. Αποστόλων. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση την πόλη της Ναζαρέτ (προσκύνημα στο τόπο του Ευαγγελισμού), την Κανά (πρώτο θαύμα του Κυρίου). Επόμενος σταθμός το Όρος Θαβώρ (Μεταμόρφωση του Κυρίου).
2η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
4η ημ. 26/08/10 Πέμπτη: ΙΟΡΔΑΝΙΑ – ΓΕΡΑΣΑ - ΑΜΜΑΝ
Αναχώρηση για σύνορα Ισραήλ-Ιορδανίας. Μετά τα διαδικαστικά φθάνουμε στα Γέρασα όπου θα επισκεφθούμε την Αρχαία Δεκάπολη. Συνεχίζουμε για το Αμμάν. Επίσκεψη στη Σιταντέλα με τα ερείπια του ναού και το ρωμαϊκό θέατρο.
3η διανυκτέρευση στο Αμμάν
5η ημ. 27/08/10 Παρασκευή: ΑΜΜΑΝ - ΠΕΤΡΑ
Πρωινή αναχώρηση για το όρος Νέμπο από όπου ο Μωϋσής αντίκρυσε τη Γη της Επαγγελίας. Επίσκεψη στο Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Μανταμπά. Συνεχίζουμε για την Πέτρα, όπου θα γνωρίσουμε τον αρχαιολογικό χώρο που είναι μοναδικός στον κόσμο, αφού όλα σχεδόν τα μνημεία είναι σκαλισμένα σε βράχους.
4η διανυκτέρευση στην Πέτρα
6η ημ. 28/08/10 Σάββατο: ΑΚΑΜΠΑ-ΝΟΥΕΜΠΑ-ΣΙΝΑ
Αναχώρηση για την Άκαμπα από όπου θα πάρουμε το πλοίο για την Νουέμπα. Άφιξη, επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στη Μονή Αγίας Αικατερίνας στο Σινά. Αργά το βράδυ ανάβαση στο Όρος Χωρήβ (προαιρετικά).
5η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης
7η ημ. 29/08/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία το πρωί στο Ναό της Μονής και στη συνέχεια προσκύνηση των Ιερών λειψάνων της Αγ. Αικατερίνης. Ξενάγηση εντός και πέριξ της Μονής.
6η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης

8η ημ. 30/08/10 Δευτέρα: ΣΙΝΑ – ΝΕΚΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ- ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου-Ισραήλ. Μετά τη διέλευση των συνόρων και τις καθιερωμένες στάσεις, άφιξη στην Ιερουσαλήμ
7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
9η ημ. 31/08/10 Τρίτη: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΟΛΕΩΣ
Προσκυνήματα εντός της Αγ. Πόλεως, στο Ναό της Αναστάσεως, όπου θα προσκυνήσουμε τον Πανάγιο Τάφο, το Φρικτό Γολγοθά, την Αποκαθήλωση και την Εύρεση του Τιμίου Σταυρού. Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
10η ημ. 01/09/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΑΤΑΜΟΝΑΣ
Aναχώρηση για την Βηθλεέμ όπου θα προσκυνήσουμε το Σπήλαιο της Γεννήσεως, το χωριό των ποιμένων, την Μονή του Αγίου Θεοδοσίου τη Μονή του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ θα προσκυνήσουμε στη Μονή Τιμίου Σταυρού και στο Καταμόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
11η ημ. 02/09/10 Πέμπτη: ΙΕΡΙΧΩ – ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ – ΒΗΘΑΝΙΑ
Αναχώρηση για την έρημο της Ιουδαίας. Προσκύνημα στο Σαραντάριο Όρος, τις Ιερές Μονές του Προφήτου Ελισσαίου, του Αγ. Γερασίμου Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγ. Μάρθας και Μαρίας και στο Όρος των Ελαιών από όπου ανελήφθη ο Κύριος. Στη Γεθσημανή, θα προσκυνήσουμε στον τάφο της Παναγίας και στον βράχο της αγωνίας.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
12η ημ. 03/09/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ
Πιθανή επίσκεψη στο Πατριαρχείο. Συνεχίζουμε για το λόφο Σιών για να επισκεφθούμε το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
13η ημ. 04/09/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκκίνηση για το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και αναχώρηση με πτήση της Aegean Air. Άφιξη το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη μέσω Αθηνών.
j0239055






ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1430 €
Διαφορά μονόκλινου: 320 €

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
*Αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νικη - Αθήνα – Τελ Αβίβ – Αθήνα - Θεσσαλονίκη
*Φόροι αεροδρομίων
*Φόροι συνόρων (Ισραήλ -Ιορδανίας– Αιγύπτου)
*Το φόρο εισόδου στο Σινά
*Την βίζα της Ιορδανίας
* Το πλοίο από Άκαμπα – Νουέμπα.
*Μετακινήσεις και ξεναγήσεις όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα με τοπικά λεωφορεία.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο 4* στην Τιβεριάδα με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (5) διανυκτερεύσεις στην Ιερουσαλήμ σε ξενοδοχείο 3* superior με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στο Αμμάν και την Πέτρα σε ξενοδοχεία 4* με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στους ξενώνες της Ι. Μ. της Αγ. Αικατερίνης με πρωινό και ένα γεύμα.
*Την ανάβαση στο Όρος Θαβώρ με ταξί.
*Τα μικρά λεωφορεία για τον Αγ. Σάββα.
*Ασφάλεια αστικής ευθύνης.
*Συνοδό αρχηγό του γραφείου μας.
*Φιλοδωρήματα οδηγών - σερβιτόρων – αχθοφόρων κ.λ.π.

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
*Ό,τι αναφέρεται σαν προαιρετικό.
*Επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
$ Τα προγράμματα έχουν καταρτισθεί με βάση τις ισχύουσες τιμές και δρομολόγια ( 13/04/2010).
Σε περίπτωση οποιασδήποτε αλλαγής θα υπάρξει ανάλογη αναπροσαρμογή.
$Το πρόγραμμα μπορεί να τροποποιείται κατά την κρίση του αρχηγού όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο για
την καλύτερη διεξαγωγή του.
$Σε περίπτωση που για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής μας δεν μας επιτραπεί η είσοδος σε κάποια
από τα προσκυνήματα (π.χ. στη Βηθλεέμ, Ιεριχώ) το γραφείο μας δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη.
$ Σας συνιστούμε να ε ν ε ρ γ ή σ τ ε ε γ κ α ί ρ ως για την έκδοση των διαβατηρίων σας.

$Η δήλωση συμμετοχής θεωρείται έγκυρη εφόσον καταβληθεί προκαταβολή 400 € έως τις 15/06/2010 και εξόφληση έως 08/08/2010 στους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς:
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 30953207
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : 5227-014562594
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 239/750744-53
ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ : 714-002101-056770 EUROBANK ΤΡΑΠΕΖΑ : 0026-0520-13-0100012959


12ημ. προσκύνημα

Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι

της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού



1η ημ. 21/9 /10 Τρίτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΚΑΙΡΟ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στις 08:00 π.μ και με πτήση της Aegean Air μέσω Αθηνών άφιξη στο Κάιρο. Επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στις Πυραμίδες και την Σφίγγα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στο Κάιρο

2η ημ. 22/9/10 Τετάρτη: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Μετά το πρωινό αναχωρούμε για την Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο και τον Ιερό Ναό του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια διανύοντας την πανέμορφη παραλία της Αλεξάνδρειας παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το Κάιρο.
2η διανυκτέρευση στο Κάιρο

3η ημ. 23/9/10 Πέμπτη: ΚΑΪΡΟ – ΣΙΝΑ
Μεταφορά στο Ναό του Αγ. Γεωργίου στο παλαιό Κάιρο. Αναχώρηση και μέσω της διώρυγας του Σουέζ περνάμε στη χερσόνησο του Σινά με προορισμό την Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης. Καθοδόν προσκύνημα στο Σιναϊτικό μετόχι στην όαση της Φαράν. Άφιξη - τακτοποίηση δείπνο και διανυκτέρευση. Τα μεσάνυχτα προαιρετική ανάβαση στην αγία κορυφή (Όρος Χωρήβ).
3η διανυκτέρευση στο Σινά

4η ημ. 24/9/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία για όσους παραμείνουν στη μονή. Στη συνέχεια θα προσκυνήσουμε τα άγια λείψανα της Αγ. Αικατερίνης και θα ξεναγηθούμε εντός και πέριξ της Μονής.
4η διανυκτέρευση στο Σινά

5η ημ. 25/9/10 Σάββατο: ΣΙΝΑ - ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου – Ισραήλ. Καθοδόν στάση στη Νεκρά Θάλασσα. Άφιξη στην Ιερουσαλήμ. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
5η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
6η ημ. 26/9/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
Προσκύνημα εντός του Ναού της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Φρικτό Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Παίρνοντας την οδό του μαρτυρίου προσκύνημα στο Πραιτώριο (φυλακή του Κυρίου μας), στο Λιθόστρωτο, στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης. Το απόγευμα θα παρακολουθήσουμε τον εσπερινό του Τιμίου Σταυρού στο Ναό της Αναστάσεως.
6η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

7η ημ. 27/9/10 Δευτέρα: ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ : ΙΕΡΙΧΩ-ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο ναό της Αναστάσεως. Αναχώρηση για την Ιεριχώ όπου θα προσκυνήσουμε στο Σαραντάριο Όρος, στις Μονές του Προφήτου Ελισαίου, του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Ανεβαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας, στο Όρος των Ελαιών όπου θα προσκυνήσουμε στο Ναό της Αναλήψεως. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη Γεθσημανή όπου θα προσκυνήσουμε τον τάφο της Παναγίας και το βράχο της Αγωνίας. 7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

8η ημ. 28/9/10 Τρίτη: ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΘΑΒΩΡ - ΚΑΝΑ - ΝΑΖΑΡΕΤ
Στη συνέχεια αναχωρούμε για το Όρος Θαβώρ όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας, τη Ναζαρέτ (προσκύνημα στον τόπο του Ευαγγελισμού) και την Κανά (το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας). Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη της Τιβεριάδας: Όρος των Μακαρισμών, Καπερναούμ. Τέλος στον Ιορδάνη ποταμό(αγιασμός των υδάτων). Επιστροφή στην Ιερουσαλήμ.
8η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

9η ημ. 29/9/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΟΡΕΙΝΗ - ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Νωρίς το πρωί αναχωρούμε για τη Βηθλεέμ, όπου θα προσκυνήσουμε το σπήλαιο της Γεννήσεως. Επίσης προσκύνημα στο χωριό των ποιμένων, στην Ιερά Μονή του Αγ. Θεοδοσίου και στη Μονή του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια προσκύνημα στην Ιερά Μονή του Τιμίου Σταυρού , στο Κατά Μόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου) και τέλος στην Ορεινή(σπίτι Αγίου Ιωάννου Προδρόμου).
9η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

10η ημ. 30/9/10 Πέμπτη: ΦΡΕΑΡ ΙΑΚΩΒ
Αναχώρηση για προσκύνημα στο φρέαρ του Ιακώβ, όπου μαρτύρησε το 1979 ο πατήρ Φιλούμενος. Σήμερα στον Ιερό Ναό φυλάσσετε το σκήνωμα του.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

11η ημ. 01/10/10 Παρασκευή: ΣΙΩΝ
Επίσκεψη στην Σιών, όπου βρίσκεται το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

12η ημ. 02/10/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αναχώρηση με πτήση της Aegean Air τα ξημερώματα για Αθήνα. Άφιξη στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ
ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1260 € το άτομο
Διαφορά μονόκλινου: 290

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Τά αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νίκη –Αθήνα – Κάιρο - Τελ Αβίβ - Αθήνα - Θεσ/νίκη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL ,
ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

ΣΥΝ ΘΕῼ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ :ΙΕΡΟΜΟΝ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ» ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (Ι.Μ. ΚΩΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ, ΒΙΓΛΑ, Ι.Μ. Μ. ΛΑΥΡΑΣ) 1915-2004


Ἦταν γύρω στά 1990 ὅταν γιά πρώτη φορά συναντήθηκα μέ τόν Γέροντα Εὐθύμιο. Τόν θυμᾶμαι ὄρθιο πίσω ἀπό τό μαγειρεῖο τῆς Μ. Λαύρας. Εἴμαστε μαζί μέ τόν Γέροντά μας π. Μάξιμο.
Μοῦ λέει ὁ Γέροντας:
«Ἔλα νά δεῖς ἕναν διά Χριστόν σαλό».
Ἦταν ἕνας Μοναχός μικροκαμωμένος, ταπεινός. Εἶχε τά γένια του μαζεμένα μέ ἕνα λαστιχάκι καί τά μαλλιά του κομμένα. Φοροῦσε ἕνα φθαρμένο ζωστικό. Ἀργότερα ἔμαθα καί διαπίστωσα «ἰδίοις ὄμμασι» ὅτι πολλές φορές κυκλοφοροῦσε καί χωρίς αὐτό.
Ἦταν ἐξαιρετικά ἀδύνατος, μέ πολλή δυνατή φωνή καί ἔντονο δυναμισμό στόν τρόπο πού ἐκφραζόταν, στίς κινήσεις, στίς χειρονομίες του. Ὅλες του οἱ ἐκδηλώσεις ἀντανακλοῦσαν τήν ἅγια βία μέχρι «αὐτομίσους», πού - ὅπως ἔμαθα ἀργότερα- ἀσκοῦσε στόν ἑαυτό του. Τά ματάκια του ἔλαμπαν σάν τήν διάφανη ἁγιορείτικη θάλασσα. Φαινόντουσαν σάν δακρυσμένα.
Πίσω ἀπό μία ἐξωτερική «ἀγριότητα-τραχύτητα» διέκρινες μία φύση λεπτή, συναισθηματική, πολύ εὐαίσθητη. Πιό δύσκολα διέκρινες τήν ἁγιότητα... Συνήθως ὁ ἅγιος μόνο καταλαβαίνει τόν ἅγιο. Ὁ ἅγιος Γέροντας Παΐσιος τόν εἶχε «καταλάβει»... Μέ θαυμασμό ἀργότερα ἄκουσα ὅτι κάποιοι προσκυνητές εἶχαν ζητήσει ἀπό τόν Γέρο-Παΐσιο, τόν μεγάλο σύγχρονο ἀσκητή τῆς Παναγούδας, νά τούς δείξει ἕναν σύγχρονο ἁγιορείτη ἅγιο. Τότε ὁ μακαριστός Γέροντας τούς ἔστειλε νά δοῦν τό Γερο-Εὐθύμιο στή Βίγλα...
Ἀργότερα ἐπίσης συνειδητοποίησα τήν ἀταλάντευτη σταθερότητά του, τήν ἀκαμψία του - θά μπορούσαμε νά ποῦμε- στίς κατά Θεόν ἀποφάσεις του. Διαπίστωσα τήν ἀδιάπτωτη νηστεία του, τήν μοναχική του συνέπεια, τήν ἀπόλυτη αὐστηρότητα στόν ἑαυτό του. Μέ θαυμασμό ἔμαθα πώς ἔκανε «ἐννάτες», ἐδαφιαῖες μετάνοιες καί ἀμέτρητα κομβοσχοίνια σχεδόν μέχρι τά τελευταῖα του...Ὅταν ἔπεσε κατάκοιτος συνέχισε τίς «ἐννάτες» καί τήν προσευχή «ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου»...
ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝ ΘΕῼ, ΚΑΙ ΔΙ' ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΥΜΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6947612075 Ἤ
ΣΤΟ E- MAIL:PanagiaTheotokos@gmail.com
ΤΙΜΗ: 4 Euro

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Αρχειοθήκη ιστολογίου