Στις 17/3/2010 είχαμε αναδημοσιεύσει από τη romfea.gr βαρυσήμαντη Επιστολή του Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο για το ζήτημα Μπεζενίτη αλλά και το θέμα του διάλογου με τους ετεροδόξους. Αναδημοσιεύουμε σήμερα από τον «Ορθόδοξο Τύπο» (26/3/2010) Επιστολή του Μητροπολίτου Κυθήρων προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος με την οποία ενημερώνει για την αποστολή της πρώτης προς τον Πατριάρχη Επιστολής και προτείνει λύσεις για το θέμα Μπεζενίτη, την αποκατάσταση του Μητροπολίτου Νικοδήμου αλλά και το ζήτημα των διαλόγων με τους ετεροδόξους.
Η επιστολή:
Ἐν Κυθήροις τῇ 10ῃ Μαρτίου 2010
Ἀριθ. Πρωτ.: 194
Πρός Τήν Ἁγίαν καί Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί,
Εὐλογημένην πρόοδον καί περαίωσιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.....
Εὐσεβάστως προάγομαι νά ὑποβάλω καί ἀνακοινώσω Ὑμῖν τήν ὑπ΄ ἀριθ. 193/10–03–2010 ἐπιστολήν μου, πρός τόν Παναγιώτατον Οἰκουμενικόν ἡμῶν Πατριάρχην Κύριον κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΝ, ἀφορῶσαν εἰς τόν θόρυβον καί τόν σκανδαλισμόν τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος, μετά τήν πρόσφατον παρέμβασιν εἰς τά τῆς Αὐτοκεφάλου ἡμῶν Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας, σχετικῶς πρός τήν ὑπόθεσιν τοῦ καθῃρημένου πλέον τ. Μητροπολίτου Ἀττικῆς κ. Παντελεήμονος καί τάς προεκτάσεις αὐτοῦ τοῦ θέματος, ἵνα λάβητε γνῶσιν.
Ἐταπεινώθη ἡ Ἱεραρχία
Ἔγραψα εἰς τόν Παναγιώτατον ὅτι ὁ ἐν θέματι σκανδαλισμός Κλήρου καί Λαοῦ ἤχθη εἰς τό κατακόρυφον, ὅταν κατεδείχθη ἐν τοῖς πράγμασιν ὅτι διά μέν τήν διευθέτησιν τοῦ θέματος τοῦ κατασκανδαλίσαντος τόν κόσμον τ. Μητροπολίτου ἐγένετο μέγας σάλος και ἦλθον τά ἄνω κάτω εἰς τήν Σεπτήν Ἱεραρχίαν, ἡ ὁποία «ἐταπεινώθη» ἕως ἐδάφους• διά τήν 36ετῆ, ὅμως, ἐκκρεμότητα καί δεινοτάτην ταλαιπωρίαν τοῦ Κανονικοῦ καί νομίμου –ἕνεκα καί τῶν ἀλλεπαλλήλων δικαιώσεων τοῦ Σ.τ.Ε. –Μητροπολίτου Ἀττικῆς κ. Νικοδήμου, οὐδείς λόγος• "οὐκ ἦν φωνή καί οὐκ ἦν ἀκρόασις". "Οὐκ οἴδαμεν τόν ἄνθρωπον" εἶπον σιωπῶσαι αἱ Ἐκκλησιαστικαί Ἀρχαί, αἱ ἐν Κωνσταντινουπόλει καί Ἀθήναις.
Συγκαλύψεις σκανδάλων διασύρουν τὴν Ἐκκλησίαν
Θεωρῶ ὅτι εἶναι ἀπόλυτος ἀνάγκη νά γνωρίζῃ ὅ τε Παναγιώτατος Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος καί πάντες ἡμεῖς, οἱ συγκροτοῦντες τήν Ἱεραρχίαν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τό εὖρος καί τό μῆκος τοῦ σκανδαλισμοῦ τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ἐν ᾗ περιπτώσει παρά τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας δέν ἀπονέμεται ἀκριβοδικαίως ἡ Δικαιοσύνη, ὅταν χρησιμοποιοῦνται δύο μέτρα καί δύο σταθμά καί ὅταν δέν εἴμεθα καί δεν φαινόμεθα ἄτεγκτοι καί ἀπροσωπόληπτοι πρό τῶν ἐκκλησιαστικῶν σκανδάλων, ἤ τό χειρότερον τά συγκαλύπτομεν. Οὕτω πως φερόμενοι καί πολιτευόμενοι ἀφεύκτως θά ἐπισύρωμεν τήν ὀργήν καί τήν ἀγανάκτησιν, τήν περιφρόνησιν καί, ἐνωρίτερον ἤ ἀργότερον, τον προπηλακισμόν ἐκ μέρους τοῦ λαοῦ, ὁ ὁποῖος δέν θά δεχθῇ πλέον τόν ἐξευτελισμόν τοῦ ἱεροῦ ράσου, τήν ἀδικίαν, τήν συγκάλυψιν σκανδάλων, τήν ἀμνηστίαν εἰς τους ἐπιόρκους κληρικούς, τήν προαγωγήν εἰς τό Ἱερατικόν καί τό Ἀρχιερατικόν ἀξίωμα ἀναξίων καί σκανδαλοποιῶν Κληρικῶν καί τόν διασυρμόν τῆς Ἐκκλησίας.
Σύγχυσις ἐκ τῶν διαλόγων μετὰ τῶν ἑτεροδόξων
Ὑποβάλλω, προσέτι, θερμοτάτην παράκλησιν εἰς τόν Παναγιώτατον Πατριάρχην, ὅπως ὡς Πρωτόθρονος καί Οἰκ. Πατριάρχης, συντελέσῃ τά μέγιστα, ἔργῳ τε καί λόγῳ, εἰς τήν ἀποσόβησιν καί τήν ἀποτροπήν τῶν σκανδάλων ἐκ τῆς κοινωνίας, καί δή τῆς λατρευτικῆς καί λειτουργικῆς, τῶν Ὀρθοδόξων μετά τῶν ἑτεροδόξων καί ἑτεροθρήσκων, τῆς συγχύσεως τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας μετά τῆς οἰκουμενιστικῆς «ἐκκλησιολογίας» καί τῆς παραθεωρήσεως ἐνίοτε τῶν Ἱερῶν Κανόνων, τῶν δογματικῶν ὅρων καί τῆς ἐν γένει δογματικῆς διδασκαλίας τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν Ἐκκλησίας.
Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί,
μετά τήν ἀπρόσμενον καί ὀδυνηράν παρέμβασιν τοῦ Σεπτοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου εἰς τά, σχετικά μέ τήν ὑπόθεσιν τοῦ τ. Μητροπολίτου Ἀττικῆς Παντελεήμονος, ἀφορῶντα εἰς τήν Ἑλλαδικήν ἡμῶν Ἐκκλησίαν θέματα, ἀλλά καί την κατά παραχώρησιν Κυρίου γενομένην ἀναβολήν τῆς πληρώσεως τῶν Μητροπολιτικῶν ἑδρῶν Λαγκαδᾶ, Κηφισίας καί Ἰλίου καί τήν οὕτω πως δοθεῖσαν παράτασιν δι’ ὡριμωτέραν ἀντιμετώπισιν καί θεοφιλῆ λύσιν τοῦ προβλήματος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς καί τῆς εἰρηνεύσεως καί καταστάσεως αὐτῆς τε καί τῆς συνόλου Ἑλληνορθοδόξου ἡμῶν Ἐκκλησίας, διά τῆς ἀποκαταστάσεως τοῦ Κανονικοῦ καί οὐσιαστικῶς νομίμου Μητροπολίτου αὐτῆς κ. Νικοδήμου, ἄς ἀναλογισθῶμεν μήπως τό ἐν θέματι ἐμπόδιον προέκυψε, "κρίμασιν οἷς μόνος ὁ Κύριος οἶδε", διά την ἐπιτέλους διευθέτησιν τῆς ὑπερχρονισάσης αὐτῆς ἐκκρεμότητος, τήν ὁποίαν ἀναζητεῖ ἐξ ἡμῶν.
Νὰ ἀπαλειφθῆ τὸ ἄγος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἔχω τόν λογισμόν ὅτι τό ἔργον, τό ἐπιχειρούμενον ὑπό τῆς ταπεινότητός μου εἰς δόξαν Θεοῦ καί εἰρήευσιν τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας, θεωρεῖται, ἴσως, ἐκ μέρους ὡρισμένων Ἀδελφῶν ὡς ἄχαρι, ἀνιαρόν καί ἀνούσιον. Διά πολλούς ἐνδεχομένως νά εἶμαι φορτικός, ἐνοχλητικός, ἀνεδαφικός, "βαρύς καί βλεπόμενος".Ὅμως, Ἀδελφοί καί Πατέρες μου, τό θέμα αὐτό συγκλονίζει τήν ὕπαρξίν μου ἀπό 36ετίας, ὅτε ἀνεφύη. Εἶχα εὐτυχίσει νά γνωρίσω ὅλους τούς 12 ἐκείνους ἐναρέτους, ἱεραποστολικούς καί ἁγνούς Ἱεράρχας, διʼ αὐτό καί θεωρῶ ὡς ἐλάχιστον χρέος μου τήν παρέμβασίν μου αὐτήν. Ταπεινή και ἐνδόμυχος εὐχή μου εἶναι νά ἀπαλειφθῇ τό συντομώτερον αὐτό «το ἄγος» τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας καί νά πρυτανεύσῃ ἡ ἀγάπη, ἡ εἰρήνη καί ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ.
Ἐπί δέ τούτοις διατελῶ καί ὑποσημειοῦμαι,
Μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ
Ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις
† Ὁ Κυθήρων Σεραφεὶμ
Η επιστολή:
Ἐν Κυθήροις τῇ 10ῃ Μαρτίου 2010
Ἀριθ. Πρωτ.: 194
Πρός Τήν Ἁγίαν καί Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί,
Εὐλογημένην πρόοδον καί περαίωσιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.....
Εὐσεβάστως προάγομαι νά ὑποβάλω καί ἀνακοινώσω Ὑμῖν τήν ὑπ΄ ἀριθ. 193/10–03–2010 ἐπιστολήν μου, πρός τόν Παναγιώτατον Οἰκουμενικόν ἡμῶν Πατριάρχην Κύριον κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΝ, ἀφορῶσαν εἰς τόν θόρυβον καί τόν σκανδαλισμόν τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος, μετά τήν πρόσφατον παρέμβασιν εἰς τά τῆς Αὐτοκεφάλου ἡμῶν Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας, σχετικῶς πρός τήν ὑπόθεσιν τοῦ καθῃρημένου πλέον τ. Μητροπολίτου Ἀττικῆς κ. Παντελεήμονος καί τάς προεκτάσεις αὐτοῦ τοῦ θέματος, ἵνα λάβητε γνῶσιν.
Ἐταπεινώθη ἡ Ἱεραρχία
Ἔγραψα εἰς τόν Παναγιώτατον ὅτι ὁ ἐν θέματι σκανδαλισμός Κλήρου καί Λαοῦ ἤχθη εἰς τό κατακόρυφον, ὅταν κατεδείχθη ἐν τοῖς πράγμασιν ὅτι διά μέν τήν διευθέτησιν τοῦ θέματος τοῦ κατασκανδαλίσαντος τόν κόσμον τ. Μητροπολίτου ἐγένετο μέγας σάλος και ἦλθον τά ἄνω κάτω εἰς τήν Σεπτήν Ἱεραρχίαν, ἡ ὁποία «ἐταπεινώθη» ἕως ἐδάφους• διά τήν 36ετῆ, ὅμως, ἐκκρεμότητα καί δεινοτάτην ταλαιπωρίαν τοῦ Κανονικοῦ καί νομίμου –ἕνεκα καί τῶν ἀλλεπαλλήλων δικαιώσεων τοῦ Σ.τ.Ε. –Μητροπολίτου Ἀττικῆς κ. Νικοδήμου, οὐδείς λόγος• "οὐκ ἦν φωνή καί οὐκ ἦν ἀκρόασις". "Οὐκ οἴδαμεν τόν ἄνθρωπον" εἶπον σιωπῶσαι αἱ Ἐκκλησιαστικαί Ἀρχαί, αἱ ἐν Κωνσταντινουπόλει καί Ἀθήναις.
Συγκαλύψεις σκανδάλων διασύρουν τὴν Ἐκκλησίαν
Θεωρῶ ὅτι εἶναι ἀπόλυτος ἀνάγκη νά γνωρίζῃ ὅ τε Παναγιώτατος Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος καί πάντες ἡμεῖς, οἱ συγκροτοῦντες τήν Ἱεραρχίαν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τό εὖρος καί τό μῆκος τοῦ σκανδαλισμοῦ τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ἐν ᾗ περιπτώσει παρά τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας δέν ἀπονέμεται ἀκριβοδικαίως ἡ Δικαιοσύνη, ὅταν χρησιμοποιοῦνται δύο μέτρα καί δύο σταθμά καί ὅταν δέν εἴμεθα καί δεν φαινόμεθα ἄτεγκτοι καί ἀπροσωπόληπτοι πρό τῶν ἐκκλησιαστικῶν σκανδάλων, ἤ τό χειρότερον τά συγκαλύπτομεν. Οὕτω πως φερόμενοι καί πολιτευόμενοι ἀφεύκτως θά ἐπισύρωμεν τήν ὀργήν καί τήν ἀγανάκτησιν, τήν περιφρόνησιν καί, ἐνωρίτερον ἤ ἀργότερον, τον προπηλακισμόν ἐκ μέρους τοῦ λαοῦ, ὁ ὁποῖος δέν θά δεχθῇ πλέον τόν ἐξευτελισμόν τοῦ ἱεροῦ ράσου, τήν ἀδικίαν, τήν συγκάλυψιν σκανδάλων, τήν ἀμνηστίαν εἰς τους ἐπιόρκους κληρικούς, τήν προαγωγήν εἰς τό Ἱερατικόν καί τό Ἀρχιερατικόν ἀξίωμα ἀναξίων καί σκανδαλοποιῶν Κληρικῶν καί τόν διασυρμόν τῆς Ἐκκλησίας.
Σύγχυσις ἐκ τῶν διαλόγων μετὰ τῶν ἑτεροδόξων
Ὑποβάλλω, προσέτι, θερμοτάτην παράκλησιν εἰς τόν Παναγιώτατον Πατριάρχην, ὅπως ὡς Πρωτόθρονος καί Οἰκ. Πατριάρχης, συντελέσῃ τά μέγιστα, ἔργῳ τε καί λόγῳ, εἰς τήν ἀποσόβησιν καί τήν ἀποτροπήν τῶν σκανδάλων ἐκ τῆς κοινωνίας, καί δή τῆς λατρευτικῆς καί λειτουργικῆς, τῶν Ὀρθοδόξων μετά τῶν ἑτεροδόξων καί ἑτεροθρήσκων, τῆς συγχύσεως τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας μετά τῆς οἰκουμενιστικῆς «ἐκκλησιολογίας» καί τῆς παραθεωρήσεως ἐνίοτε τῶν Ἱερῶν Κανόνων, τῶν δογματικῶν ὅρων καί τῆς ἐν γένει δογματικῆς διδασκαλίας τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν Ἐκκλησίας.
Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί,
μετά τήν ἀπρόσμενον καί ὀδυνηράν παρέμβασιν τοῦ Σεπτοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου εἰς τά, σχετικά μέ τήν ὑπόθεσιν τοῦ τ. Μητροπολίτου Ἀττικῆς Παντελεήμονος, ἀφορῶντα εἰς τήν Ἑλλαδικήν ἡμῶν Ἐκκλησίαν θέματα, ἀλλά καί την κατά παραχώρησιν Κυρίου γενομένην ἀναβολήν τῆς πληρώσεως τῶν Μητροπολιτικῶν ἑδρῶν Λαγκαδᾶ, Κηφισίας καί Ἰλίου καί τήν οὕτω πως δοθεῖσαν παράτασιν δι’ ὡριμωτέραν ἀντιμετώπισιν καί θεοφιλῆ λύσιν τοῦ προβλήματος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς καί τῆς εἰρηνεύσεως καί καταστάσεως αὐτῆς τε καί τῆς συνόλου Ἑλληνορθοδόξου ἡμῶν Ἐκκλησίας, διά τῆς ἀποκαταστάσεως τοῦ Κανονικοῦ καί οὐσιαστικῶς νομίμου Μητροπολίτου αὐτῆς κ. Νικοδήμου, ἄς ἀναλογισθῶμεν μήπως τό ἐν θέματι ἐμπόδιον προέκυψε, "κρίμασιν οἷς μόνος ὁ Κύριος οἶδε", διά την ἐπιτέλους διευθέτησιν τῆς ὑπερχρονισάσης αὐτῆς ἐκκρεμότητος, τήν ὁποίαν ἀναζητεῖ ἐξ ἡμῶν.
Νὰ ἀπαλειφθῆ τὸ ἄγος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἔχω τόν λογισμόν ὅτι τό ἔργον, τό ἐπιχειρούμενον ὑπό τῆς ταπεινότητός μου εἰς δόξαν Θεοῦ καί εἰρήευσιν τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας, θεωρεῖται, ἴσως, ἐκ μέρους ὡρισμένων Ἀδελφῶν ὡς ἄχαρι, ἀνιαρόν καί ἀνούσιον. Διά πολλούς ἐνδεχομένως νά εἶμαι φορτικός, ἐνοχλητικός, ἀνεδαφικός, "βαρύς καί βλεπόμενος".Ὅμως, Ἀδελφοί καί Πατέρες μου, τό θέμα αὐτό συγκλονίζει τήν ὕπαρξίν μου ἀπό 36ετίας, ὅτε ἀνεφύη. Εἶχα εὐτυχίσει νά γνωρίσω ὅλους τούς 12 ἐκείνους ἐναρέτους, ἱεραποστολικούς καί ἁγνούς Ἱεράρχας, διʼ αὐτό καί θεωρῶ ὡς ἐλάχιστον χρέος μου τήν παρέμβασίν μου αὐτήν. Ταπεινή και ἐνδόμυχος εὐχή μου εἶναι νά ἀπαλειφθῇ τό συντομώτερον αὐτό «το ἄγος» τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας καί νά πρυτανεύσῃ ἡ ἀγάπη, ἡ εἰρήνη καί ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ.
Ἐπί δέ τούτοις διατελῶ καί ὑποσημειοῦμαι,
Μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ
Ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις
† Ὁ Κυθήρων Σεραφεὶμ
ΠΗΓΗ:
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/03/blog-post_2660.html
Print this post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου