ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΕ ΜΑΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. SOS 1)ΜΗΝ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ 2)ΝΕΟ :http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Ἄν λάβετε ἕνα e- mail, ὑποτίθεται ἀπό ἐμένα (panagiatheotokos@gmail.com), πού νά σᾶς ζητᾶ νά στείλετε χρήματα, ἀγνοῆστε το.
π. Σάββας

Dear brothers in Christ
If you receive a e-mail supposed from me(panagiatheotokos@gmail.com) don' t pay attention at all.
p. Savvas Agioreitis

ΣΥΝ ΘΕῼ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://hristospanagia3.blogspot.com

Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΝΟΕΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (Γ΄ μέρος απομαγνητοφωνημένης ομιλίας πού εγινε στην Ι.Μ. Αναστασεως Χριστου- Εμμαους, αγ. Βασιλειος Λαγκαδα)



ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ – ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
Ἱερομόν. Σάββας
Διαβᾶστε τό Α΄μέρος
Διαβᾶστε τό Β΄μέρος
Ορθοδοξία - Αλλοίωση του Δόγματος ἀπό τούς Φράγκους – Απώλεια της θεραπευτικής
Και προσέξτε, η Ορθοδοξία τους αγκαλιάζει όλους αυτούς, γιατί δεν είναι θρησκεία. Είναι θεραπεία, είναι θεραπευτική, είναι ιατρείο. Κι όταν πας στο ιατρό δεν σε ρωτάει: «Είσαι Έλληνας;, Να σε πάρω» ή «Είσαι (ξέρω ‘γω) Αλβανός ή είσαι διαφορετικός; Δεν σε παίρνω.» Ο ιατρός τους θεραπεύει όλους, αν είναι «σωστός» φυσικά. Έτσι και η Εκκλησία δεν είναι ενός κράτους, ας πούμε, ή ενός έθνους. Γι’ αυτό, βλέπετε, δεν λέμε «Εκκλησία των Ελλήνων», αλλά «Εκκλησία της Ελλάδος». Και η Εκκλησία της Ελλάδος ποιόν έχει μέσα; Για ποιους ενδιαφέρεται; Μόνο για τους Έλληνες; Όχι. Για όλους, όσοι κατοικούν αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι Αλβανοί, είναι Ταϊβανέζοι, είναι, ξέρω ‘γω, από το Νέο Δελχί, απ’ όπου και να ‘ναι, η Εκκλησία τους αγκαλιάζει όλους αυτούς. Κι αν πάνε στο ιατρείο αυτό, θα τους θεραπεύσει, θα τους δεχθεί, γιατί όλων αυτών ο «νους» είναι άρρωστος. Έτσι, βλέπετε, λέμε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών. Δεν λέμε Αρχιεπίσκοπος των Αθηναίων. Όσοι μένουν στην Αθήνα, δηλαδή, είναι κάτω από την ποιμαντική του φροντίδα και αγάπη και το ποιμαντικό του ενδιαφέρον. Και τους αγκαλιάζει όλους αυτούς η Εκκλησία.
Βλέπετε, λοιπόν, ότι η Εκκλησία είναι η ενότητα των πάντων, και μέσα στην Εκκλησία είμαστε όλοι, «Δυνάμει» και μακάρι να γίνουμε και «ενεργεία», δηλ. να μπούμε, όλος ο κόσμος να μπει, εκεί μέσα με τη θέλησή του. Ο Χριστός δεν αναγκάζει κανέναν να πάει να θεραπευτεί. Είναι πολύ, θα ‘λεγα, δημοκρατικός. Πολύ περισσότερο απ’ ό,τι έχουμε σήμερα την έννοια της δημοκρατίας. Όποιος θέλει νά πάει κοντά Του, τον δέχεται, αλλά κανέναν δεν τόν αναγκάζει να θεραπεύσει το νου του.
Και, προσέξτε, η θεραπευτική αγωγή είναι μία. Δεν υπάρχουν πολλές θεραπείες για το νου. Μία είναι: αυτή της ορθόδοξης Εκκλησίας. Ενώ, βλέπετε, οι λεγόμενες ψυχοθεραπείες που κυκλοφορούν στον κόσμο από τους– συγχωρέστε με, δεν είναι δική μου η έκφραση, είναι του Πατρός Πορφυρίου - λεγόμενους ψυχιάτρους και ψυχοθεραπευτές, τουλάχιστον στην Ελλάδα, είναι 120.
120 διαφορετικές ψυχοθεραπείες κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα. Από αυτό και μόνο καταλαβαίνει κανείς ότι δεν υπάρχει θεραπεία μέσα εκεί, σε αυτά τα καταστήματα. Γιατί, εάν υπήρχε, δεν θα ήταν ανάγκη να υπάρχουν 120 μέθοδοι. Μία θα υπήρχε και θα ήταν αρκετή. Όπου βλέπει κανείς πολλά φάρμακα και πολλές μεθόδους, για το ίδιο νόσημα, σημαίνει ότι δεν έχουμε θεραπεία, ουσιαστικά. Δεν ξέρουμε τή θεραπεία. Και ακριβώς είναι, θα ‘λεγα, απόλυτα δικαιολογημένο το ότι δεν ξέρουμε, δεν ξέρουν αυτοί οι άνθρωποι να θεραπεύσουν την ψυχή, γιατί δεν ξέρουν τι είναι η ψυχή. Μόνον η Εκκλησία ξέρει, μόνον οι Άγιοι Πατέρες ξέρουν τι είναι η ψυχή, όσο τους έχει δοθεί να ξέρουν.
Και δεν ξέρουν, κι ούτε μιλάνε για «κάθαρση» του νου όλοι αυτοί. Αν μελετήσει κανείς αυτές τις ψυχοθεραπείες που κυκλοφορούν…
Ψυχοθεραπεία: ο όρος είναι λάθος - είναι μια γελοιοποίηση του όρου. Όπως και ο όρος ψυχιατρική, όπως και ο όρος ψυχολογία είναι μια γελοιοποίηση του όρου, γιατί όλοι αυτοί δεν ξέρουν τι είναι η ψυχή. Πώς θεραπεύεις κάτι που δεν ξέρεις;
… κι όλα τα λεξικά αυτά, τα ψυχολογικά, πουθενά δεν γράφουν για το τι είναι η ψυχή, δεν δίνουν ορισμό της ψυχής. Δίνουν κάτι πολύ περιφερειακό. Ουσιαστικά αναφέρονται στη συμπεριφορά. Κι όλες αυτές οι μέθοδοι, οι λεγόμενες ψυχοθεραπευτικές, ουσιαστικά είναι μέθοδοι συμπεριφοράς, δεν είναι μέθοδοι θεραπείας της ψυχής. Κανένας δεν αγγίζει την ψυχή. Μόνο η Εκκλησία μπορεί να θεραπεύσει την ψυχή, να θεραπεύσει τη «νοερά ενέργεια», το νου του ανθρώπου. Κι έχει μία μέθοδο και συγκεκριμένη και δεν υπάρχει άλλη. Είναι η μέθοδος της «κάθαρσης», του «φωτισμού» και της «θέωσης». Αυτή, λοιπόν, η θεραπευτική αγωγή, η μία και μοναδική, είναι αυτή που υπάρχει στην Εκκλησία. Κι αυτό πρέπει να το καταλάβουμε, ότι η θεραπεία της ψυχής είναι μόνον διά της Εκκλησίας. Είναι απαράδεκτο, ας πούμε, να έρχεται κάποιος να εξομολογηθεί – τώρα το λέω για μας, έτσι, τους πνευματικούς – και να τον στέλνουνε και για ψυχολογική θεραπεία. Προσέξτε, εάν έχει ανάγκη να πάρει φάρμακα γιατί πάσχουν τα νεύρα του, θα τον στείλουμε. Ναι, αλλά όχι για την ψυχή του, γιατί κανείς δεν θεραπεύει την ψυχή. Βεβαίως, μπορεί ο άνθρωπος, με τις αμαρτίες που έκανε, να έβλαψε και το νευρικό σύστημα. Γιατί η ψυχή επηρεάζει και το νευρικό σύστημα. Κι αν κανείς κάνει μεγάλα λάθη, μεγάλες αμαρτίες στην ψυχή, επηρεάζει και το σώμα και το νευρικό σύστημα. Και εκεί χρειάζεται να πάρεις φάρμακα. Εκεί είναι ο ρόλος του ψυχιάτρου· αλλά δεν κάνεις ψυχιατρική εκείνη την ώρα. Εκείνη την ώρα κάνεις νευρολογία, κάνεις θεραπεία των νεύρων. Δεν επιτρέπεται να λες ότι είσαι ψυχίατρος. Να λες ότι είσαι νευρολόγος, νευροθεραπευτής, θεραπεύεις τους νευροδιαβιβαστές κ.λ.π.. Έτσι το δέχομαι. Αλλιώς ο όρος (ότι θεραπεύεις την ψυχή) είναι παραπλανητικός.
Έτσι, λοιπόν, η Ορθοδοξία έχει αυτό τήν δύναμη: θεραπεύει την ψυχή.
Προσέξτε τώρα κάτι άλλο. Όσοι είναι έξω από την Ορθοδοξία έχουν χάσει αυτήν τη θεραπευτική. Όσοι είναι αιρετικοί, δηλαδή, έχουν φύγει απ’ την Εκκλησία, κι ας λέγονται χριστιανοί, π.χ. παπικοί προτεστάντες, πουθενά σ’ αυτούς δεν θα βρείτε να γίνεται λόγος για θεραπεία του ανθρώπου. Έχουν χάσει τη θεραπευτική. Έχουν απομακρυνθεί απ’ αυτήν την παράδοση, δεν σκέπτονται πλέον ορθόδοξα (στα πλαίσια της θεραπείας της νόσου του «νου») και εδώ ακριβώς έγκειται και η διαφορά της Ορθοδοξίας απ’ όλες τις άλλες θρησκείες. Καμιά θρησκεία δεν ομιλεί για θεραπεία, όπως κάνει η ορθόδοξη Εκκλησία. Αν ψάξουμε στις «ευχές» που έχουμε, θα δείτε ότι επανειλημμένως ο Χριστός μας αποκαλείται «ιατρός των ψυχών και των σωμάτων ημών». Ιατρός, θεραπευτής. Αν ψάξουμε στην παπική ή στην προτεσταντική παράδοση, αυτή η επωνυμία για το Χριστό ως ιατρό δεν υπάρχει πουθενά. Μόνο στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση ο Χριστός αποκαλείται ιατρός. Γιατί ακριβώς θεραπεύει την ψυχή. Κι εδώ είναι τώρα – κοιτάξτε, να κάνουμε και μια ιστορική παρένθεση – το μεγαλείο των λεγόμενων Βυζαντινών, πάλι, αυτοκρατόρων. Το λέω λεγόμενων γιατί δεν λεγόντουσαν Βυζαντινοί αλλά λεγόντουσαν Ρωμιοί, Ρωμαίοι αυτοκράτορες. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα, να μην το ανοίξουμε τώρα- πώς μας κόλλησαν την ονομασία «Βυζαντινοί».
Αυτοί οι αυτοκράτορες κατάλαβαν τι σημαίνει Ορθοδοξία. Κατάλαβαν οτι Ορθοδοξία είναι κάτι άλλο. Δεν είναι θρησκεία, αλλά είναι η θεραπεία του ανθρώπου, και φυσικά φτιάχνει σωστούς πολίτες και κοινωνικά σωστούς ανθρώπους. Και, σου λέει, τέτοιους ανθρώπους θέλουμε για το κράτος. Και αγκάλιασαν την Ορθοδοξία και την έκαναν κι επίσημη θρησκεία – ο Μέγας Κωνσταντίνος και οι υπόλοιποι. Γιατί, όμως, αυτή η παράδοση έσβησε από τους παπικούς και τους προτεστάντες και όταν τους μιλάμε για θεραπευτική αγωγή ξαφνιάζονται; Γιατί η ανάγκη της «κάθαρσης» και του «φωτισμού», η ανάγκη της εσωτερικής αλλαγής, έφυγε από τους ανθρώπους αυτούς, από τη δική τους θεολογία. Τοῦτο συνέβη διότι άλλαξαν τα δόγματα, άλλαξαν τη θεολογία, και μετά χάσανε τη θεραπευτική συνταγή. Τα δόγματα είναι αυτά που φυλάνε την Αλήθεια. Όταν διαστρέψεις τα δόγματα, τα αλλοιώσεις δηλαδή, δεν έχεις πλέον φράχτη, και μετά μπορεί να μπει το ψέμα. Όπως και μπήκε σε όλους αυτούς και χάσανε τα φάρμακα, τη θεραπευτική συνταγή και αγωγή. Σ’ αυτούς, τώρα, εκείνος που αλλάζει δεν είναι ο άνθρωπος, αλλά ο Θεός.
Θυμηθείτε αυτό που λέγαμε, ότι στην Ορθοδοξία πρέπει να αλλάξουμε, να αλλάξει ο άνθρωπος, δηλαδή να θεραπευτεί, να αλλάξει ο «νους» μας, να «καθαριστεί» η καρδιά μας, να αδειάσει. Πρέπει να αλλάξουμε.
Γι’ αυτό μη σας πειράζει, άμα σου λένε «άλλαξες». «Ναι, άλλαξα. Το θέμα είναι: Προς τα που άλλαξα;»... «γιατί μπήκες στην Εκκλησία και σε παρέσυραν οι παππάδες.» Ναι. Το θέμα είναι ότι πρέπει να αλλάξουμε. Μην κομπλάρουμε, αν μας πούνε «άλλαξες»,
-Ναι άλλαξα (θά λέμε εμείς). Μας χτυπάνε στον εγωισμό όταν μας λένε ότι αλλάξαμε. Μα πρέπει να αλλάξουμε. Ενώ οι αιρετικοί, οι οποίοι είναι κατεξοχήν εγωιστές - ξέρετε ότι η αίρεση βγαίνει απ’ τον εγωισμό – κι όλοι οι αιρεσιάρχες ήταν πάρα πολύ υπερήφανοι άνθρωποι. Λοιπόν...αυτοί, πρεσβεύουν, ότι δεν αλλάζει ο άνθρωπος. Ο Θεός αλλάζει. Και το ‘χουν κάνει και θεολογία αυτό το πράγμα. Ενώ, ο Θεός είναι που δεν αλλάζει. Ο Θεός είναι αΐδιος, όπως λέμε στη θεολογία, δηλαδή είναι πάντοτε ο ίδιος. Αλλοίμονο, εάν αλλάζει ο Θεός. Αὐτό σημαίνει ότι ο Θεός έχει πάθη, αν αλλάζει!
Ο Θεός είναι απαθής. Είναι αναλλοίωτος. Κι όμως, στη θεολογία αυτών, ο Θεός αλλάζει. Κοιτάξτε να δείτε πώς αυτή η θεολογία έχει ποτίσει κι εμάς δυστυχώς.
Στους ανθρώπους αυτούς, στη Δύση, τους παπικούς και τους προτεστάντες, ο άνθρωπος δεν αλλάζει. Το μόνο πράγμα που κάνει ο άνθρωπος γι’ αυτούς είναι ότι γίνεται καλό παιδί. Δηλαδή, αλλάζει κάποια εξωτερική συμπεριφορά. Στο είναι του, στην ουσία του, στην ψυχή του (δηλαδή ο άνθρωπος) δεν αλλάζει. Απλώς γίνεται «καλό παιδί». Κι όταν ο άνθρωπος από «κακό παιδί», που ήταν, γίνεται «καλό παιδί», τότε ο Θεός τον αγαπάει. Διαφορετικά, τον αποστρέφεται. Προσέξτε θεολογία! Τελείως λάθος! Ο Θεός δηλ. να μισεί, να αποστρέφεται. Αν παραμένει ή γίνεται «κακό παιδί», τότε ο Θεός δεν τον αγαπάει.
 Και σε μας δεν έχει περάσει αυτή η αντίληψη; Πέστε μου, γιατί; Γιατί, δυστυχώς, η κατήχηση μας είχε επηρεαστεί από τα Δυτικά πρότυπα. Και τα Κατηχητικά ακόμη, μερικές φορές, λένε τα ίδια πράγματα. Δηλαδή, εάν ο άνθρωπος γίνει καλό παιδί, τότε αλλάζει κι ο Θεός και γίνεται καλός! Βλέπετε πού καταλήγουμε; Και από εκεί που δεν τον αγαπούσε, τώρα τον αγαπάει. Όταν ο άνθρωπος γίνεται «κακό» παιδί, ο Θεός θυμώνει, κι όταν ο άνθρωπος γίνεται «καλό» παιδί, ο Θεός χαίρεται. Αυτό, δυστυχώς, συμβαίνει στην Ευρώπη. Αυτή είναι η θεολογία της Ευρώπης. Ουσιαστικά, είναι μια αναίρεση του Θεού, γιατί ο Θεός δεν είναι έτσι. Ο Θεός δεν αλλάζει, να είναι άλλοτε καλός και άλλοτε κακός, να αλλάζει διαθέσεις ανάλογα με το τι είμαστε εμείς Αλλά το κακό αυτό...(ἡ ἀναίρεση τοῦ Θεοῦ τῆς ἀγάπης) δεν γίνεται μόνο στην Ευρώπη, αλλά γίνεται και στην Ελλάδα. Και σε πολλούς από αυτούς που είναι μέσα στην Εκκλησία αυτό το πνεύμα επικρατεί, κι έχει καταντήσει να είναι και η ορθοδοξία μια θρησκεία, όπου ο Θεός αλλάζει διαθέσεις. Και πρέπει να πάμε στην εκκλησία για να κατευνάσουμε τον Θεό, να τον μαλακώσουμε, ας πούμε, να πάψει η οργή του Θεού. Κι έχουμε και τον παππά – συγνώμη που θα το πω έτσι – σαν το μάγο της φυλής, που θα πάμε και θα του πούμε; «ξέρεις, κάνε μου αυτό το πράγμα για να τα βρω με το Θεό, για να αποκαταστήσω τη σχέση μου, γιατί ο Θεός έχει θυμώσει μαζί μου». Αυτά είναι τελείως ειδωλολατρικά πράγματα, παγανιστικά, δεισιδαιμονία. χουμε αλλοιώσει τον Θεό, την έννοια του Θεού. Τό ἀποτέλεσμα; Δεν φερόμαστε όπως πρέπει και δεν θεραπευόμαστε. Κι έχει γίνει και η σχέση μας με το Θεό όπως είναι οι σχέσεις των πιστών των άλλων θρησκειών. Οι οποίες λένε; «θα πάω στο μάγο, θα πάω στον ιερέα», ξέρω ‘γω, πώς τον λένε, «στό σιντοϊστή, θα του δώσω και χρήματα», δεν ξέρω τι άλλο, «φρούτα, θα κάνω τη θυσία μου, και θα διαβάσει μια ειδική προσευχή, για να μου πάνε καλά τα πράγματα.» Έτσι, «να μην έχω αρρώστιες, να πάει καλά η σοδειά μου, να πάει καλά το αυτοκίνητό μου, το χρηματιστήριο, να βρω ένα καλό παιδί να παντρέψω την κόρη μου»...και δυστυχώς έτσι συμπεριφερόμαστε πολλές φορές κι εμείς οι ορθόδοξοι. Και πάμε και του λέμε; «παππά να ‘ρθεις να μου κάνεις Ευχέλαιο», ή «να μου κάνεις Αγιασμό».
«Γιατί να σου κάμω Αγιασμό και Ευχέλαιο;»
«Είναι για το καλό». Ποιο καλό; Δεν ξέρει, τι θα πει καλό. Γιατί κάνουμε Ευχέλαιο; Το Ευχέλαιο είναι ειδικό μυστήριο της Εκκλησίας που γίνεται όταν ένας είναι άρρωστος, και συνδέεται άμεσα με την Εξομολόγηση, με τη μετάνοια. Πώς θα ‘ρθει ο Θεός να σε κάνει καλά, όταν εσύ δεν θέλεις να έχεις σχέσεις μαζί του, δεν τον αγαπάς, δεν μετανοείς, δεν αλλάζεις ζωή; Τότε τι το θες το Ευχέλαιο; Είναι μια «μαγική πράξη»! Έτσι, για να τα φτιάξω με το Θεό (λένε κάποιοι). Πώς θα τα φτιάξεις; Έτσι μαγικά τα φτιάχνεις με το Θεό; Αν δεν μετανοήσεις, δεν ζητήσεις συγνώμη γι’ αυτά που έχεις κάνει, πώς θα αποκαταστήσεις την κοινωνία με το Θεό. Όχι, πώς θα εξευμενίσεις το Θεό. Γιατί, προσέξτε, ο Θεός πάντα μας αγαπάει. Κι όταν είμαστε αμαρτωλοί μας αγαπάει, κι όταν είμαστε δίκαιοι, κι όταν είμαστε και στην κόλαση ακόμα μας αγαπάει. Κι όταν γίνουμε δαιμονισμένοι μας αγαπάει. Και τον δαίμονα τον αγαπάει. Όλους τους αγαπάει. Δεν αλλάζει ο Θεός, αλλά εμείς, με αυτά που κάνουμε, χτίζουμε τείχη γύρω μας και δεν μπορεί να περάσει αυτή η αγάπη του Θεού στην ψυχή μας και να μας κάνει καλά, να μας θεραπεύσει. Εμείς είμαστε δυστυχισμένοι τότε. Αν δεν γκρεμίσεις αυτό το τείχος με τη μετάνοια, όσα «μαγικά» και να κάνεις, δεν μπορείς να κοινωνείς με το Θεό. Δεν γίνεται τίποτα.
Έτσι, λοιπόν, όταν ο άνθρωπος είναι καλός, ο Θεός τον αγαπάει, σύμφωνα με τη θεολογία της Δύσης, αλλά δυστυχώς και με τη δική μας.
-         «Πάτερ, και στην Ορθοδοξία δεν αγιάζουνε τη σοδειά, τα φρούτα, τους καρπούς του χωραφιού, τα σταφύλια, την πρώτη παραγωγή; Αυτό δεν είναι…
-         «Προσέξτε! Πρέπει να ξέρουμε, γιατί το κάνουμε. Ναι. Γιατί το κάνει η Εκκλησία; Διαβάστε, ας πούμε, τις ευχές, για να καταλάβετε, γιατί το κάνει η Εκκλησία. Όταν, ας πούμε, το Πάσχα υπάρχει μια ευχή που ευλογούμε τόν τυρόν και τα ωά, τα αυγά δηλαδή. Γιατί τρώμε – όσοι νήστεψαν, βέβαια· όσοι δεν νήστεψαν τρώγανε και προηγουμένως – τυρί και αυγά ἀπό εκείνη την ημέρα και ο ιερέας τα ευλογεί. Γιατί τα ευλογεί; Δεν τα ευλογεί χρησιμοποιόντας τα.. σαν ένα μαγικό πράγμα, αλλά τα προσφέρει στο Θεό ως ευχαριστία, ως δοξολογία, και για το δικό μας τον Αγιασμό .
Έτσι κάθε πράγμα που κάνουμε στην Εκκλησία έχει θεολογία. Και η θεολογία ποια είναι; Η «κάθαρση» και ο «φωτισμός» και η «θέωση» του ανθρώπου. Δεν είναι να εξευμενίσουμε το Θεό, να κάνουμε μια θρησκευτική πράξη, για να μας πάει καλά η σοδειά κλπ., αλλά είναι μια πράξη κοινωνίας με το Θεό. Είναι μια φανέρωση του Χριστού κάθε πράξη που κάνει η Εκκλησία.
Αλλά, όταν εσύ πας έτσι; «Διάβασέ μου τη φανουρόπιτα, πάτερ».
«Γιατί το κάνες παιδί μου αυτό;» Και σου λέει; «Για το καλό»(τό ἀπρόσωπο καλό καί ὄχι γιά τό Χριστό). Πού είναι ο Χριστός σε όλα αυτά; Πουθενά. Όπως πάει ο άλλος, ας πούμε, στο ιερέα τον σιντοϊστή τα φρούτα του και λέει; «διάβασέ μου τα, για να πάει καλά η σοδειά μου». Δεν είναι έτσι, όμως. Πρέπει σε κάθε πράξη να φανερώνεται ο Χριστός.
Ερώτηση:…
Ναι. Και η δικαιοσύνη του Θεού, προσέξτε, είναι πάλι αγάπη. Ο Θεός δεν έχει πάθη κι αν κάπου διαβάζετε τέτοιες εκφράσεις, ας πούμε: «οργίζεται ο Θεός, θυμώνει», αυτά δεν είναι, ας πούμε, πάθη του Θεού. Αλλά, είναι κάτι που βοηθάει εμάς για να μετανοήσουμε. Ο Θεός είναι απαθής. «Τις ημάς χωρίση της αγάπης του Θεού;» Θλίψις, ή στενοχωρία, ή διωγμός... Τίποτα δεν μπορεί να μας χωρίσει από την αγάπη του Θεού. Ούτε και οι αμαρτίες μας ακόμα. Χριστός γιατί πέθανε; Για τις αμαρτίες μας πέθανε και γι’ αυτό έχυσε το Αίμα Του. Επομένως, κι αυτό που λέμε: «συσσωρεύει οργή», τι σημαίνει αυτό. Προσέξτε να δείτε! Όταν έχεις έναν άνθρωπο – να το πούμε με ένα κτιστό παράδειγμα από μας, να το καταλάβουμε – τον οποίο τον αδικείς συνέχεια, κι εκείνος συνέχεια σου ανταποδίδει καλοσύνη, και εσύ επιμένεις να τον αδικείς, κι εκείνος επιμένει να σε ευεργετεί. Όταν κάποια στιγμή θα βρεθείς μπροστά του, έτσι...κι εκείνος θα σου έχει δώσει τις μύριες ευκαιρίες να αγαπηθείτε και να γίνετε φίλοι και εσύ θα τις έχει απορρίψει, πώς θα νοιώσεις; Για πέστε μου, πώς θα νοιώσεις; Δεν θα ντραπείς; Δεν θα νοιώσεις καρφιά στο κεφάλι σου; Θα νοιώσεις. Θα λες: «κοίταξε τι μου ‘κανε αυτός και τι του ανταπέδωσα;» Έτσι θα αισθανθούμε κι εμείς μπροστά στο Χριστό. Γιατί αυτό έκανε ο Χριστός. Συνεχώς εμείς τον αδικούμε, τον περιφρονούμε, τον διαγράφουμε: «Φύγε απ’ τη ζωή μας. Δεν σε θέλουμε.» Το λέμε. Μπορεί να μην το λέμε λεκτικά, αλλά με τη ζωή μας αυτό λέμε. Όταν κάνουμε τα δικά μας θελήματα και δεν ψάχνουμε να βρούμε τι θέλει ο Θεός στην κάθε στιγμή, αυτό κάνουμε. Του λέμε: «Τώρα κάτσε στην άκρη. Τώρα θα κάνω εγώ. Θα πω εγώ. Δεν με ενδιαφέρει, τι λες εσύ. Εγώ τώρα», ας πούμε, «θα κάνω έκτρωση. Δεν μπορώ. Έχω οικονομικά προβλήματα». Τον διαγράφουμε το Θεό. Βάζουμε τη λογική μας, το θέλημά μας(Νά ὁ μολυσμός τῆς καρδιᾶς ἀπό τούς λογισμούς τῆς διανοίας, ἀπό τά πάθη. Ἄν ἡ καρδιά ἦταν καθαρή, ἄδεια ἀπό τούς λογισμούς καί ὁ νοῦς κοινωνοῦσε μέ τόν Θεό δέν θά ἔκανε ποτέ αὐτό τό ἔγκλημα). «Εγώ τώρα δεν θα κάνω παιδί. Θα προγραμματίσω εγώ πότε θα κάνω παιδί». Τον διαγράφουμε το Θεό. Τον βάζουμε στην άκρη. Καταλάβατε; Λέω κάποια χοντρά, τώρα, για να καταλάβουμε πώς περιφρονούμε το Θεό. Κι όμως ο Θεός δεν μας διαγράφει μετά απ’ αυτό. Συνεχίζει να μας ευεργετεί πάλι, να μας δίνει τον αέρα του, το φως του, να μας δίνει την τροφή μας, να μας δίνει την πνευματική τροφή μας...να μας δίνεται ο διος, σε κάθε Θεία Λειτουργία, με το σώμα Του και το Αίμα Του κι εμείς να Του γυρίσουμε τήν πλάτη, κατά κανόνα. Και πάλι, και πάλι, και πάλι, και να γίνεται 70 χρόνια αυτό, 80 χρόνια, 100 χρόνια. Κι εμείς να μην αλλάζουμε. Φανταστείτε στη Δευτέρα Παρουσία πώς θα αισθανθούμε. Όταν θα δούμε, πλέον, πρόσωπο προς πρόσωπο και θα φανερωθούν όλα αυτά. Ε, αυτή είναι η οργή που, λες, συσσωρεύεται. Δεν θα μπορείς να σταθείς μετά, έτσι, απ’ την ντροπή.
Δεν είναι ότι ο Θεός θα μας κάψει γιατί θέλει να μας κάψει. Μόνοι μας καιγόμαστε, μένουμε τυφλοί δηλαδή. Όσο δεν προχωράμε στη μετάνοια στην κάθαρση, μένουμε τυφλοί. Δεν βλέπουμε το Φως, δεν βλέπουμε το Θεό, μένουμε αθεράπευτοι. Γιατί σίγουρα όλοι θα δούμε το Θεό στη Δευτέρα Παρουσία – θα τον δούμε όλοι και οι σεσωσμένοι και οι κολασμένοι – αλλά η διαφορά θα είναι στο πώς θα δούμε το Θεό. Αν έχεις μάτια ανοιχτά, πνευματικά μάτια (και τα μάτια τα ανοιχτά είναι ο «νους» ο καθαρμένος, ο κεκαθαρμένος), θα Τον δεις ως Φως γλυκύτατο. Αν, όμως έχεις μάτια κλειστά, δηλαδή έχεις «νου» σκοτισμένο από τα πάθη (δεν τα άνοιξες, δεν φρόντισες να ανοίξεις τα μάτια σου· σ’ αυτήν τη ζωή γίνεται αυτό -όχι στην άλλη ζωή- με τη μετάνοια), θα τον δεις ως «πυρ καταναλίσκον», σα φωτιά που κατακαίει. Βλέπετε στις απεικονίσεις της Δευτέρας Παρουσίας; Απ’ το θρόνο του Θεού-ἀπ’ τόν ἴδιο θρόνο- βγαίνουν δύο ποτάμια. Ένα λευκότατο στο οποίο βρίσκονται ο σεσωσμένοι, κι ένα κατακόκκινο. Αὐτό είναι ο «πύρινος ποταμός», που εὑρίσκονται οι κολασμένοι. λοι θα δούμε το Θεό, αλλά [αλλά η διαφορά είναι] στο πώς θα τον δούμε. Η Εκκλησία έχει αυτόν το ρόλο, στο να μας ετοιμάσει ὥστε να τον δούμε ως Φως γλυκύτατο κα ανέσπερο και όχι ως «πυρ καταναλίσκον». Σκεφτείτε έναν τυφλό που τον βγάζουμε μέρα μεσημέρι στον ήλιο. Βλέπει; Δεν βλέπει, αλλά αισθάνεται το καύμα. Ενώ ένας που έχει μάτια ανοιχτά, χαίρεται το Φως και όλη την ομορφιά του Θεού. Αυτή είναι η διαφορά και αυτό είναι το έργο της Εκκλησίας: να μας πνευματικά μάτια. Να μας δώσει πνευματικά αισθητήρια για να μπορούμε να απολαύσουμε το Θεό ως Φως γλυκύτατο.
Print this post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails
Γιά νά δεῖτε παλαιότερες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Παλαιότερες αναρτήσεις

Γιά νά δεῖτε τίς τρέχουσες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Αρχική σελίδα

ΣΥΝ ΘΕῼ: 1ο) 13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους - Ιορδανία - Σινά. 2ο)12ημ. προσκύνημα Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι, της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL , ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ).


13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους
Ιορδανία - Σινά

1η ημ. 23/8/10 Δευτέρα: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 21:30 το βράδυ και αναχώρηση με πτήση της Aegean μέσω Αθηνών για Τελ Αβίβ.

2η ημ. 24/08/10 Τρίτη: ΛΥΔΑ-ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ
Άφιξη τα ξημερώματα, επιβίβαση στο πούλμαν. Προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στην Λύδα και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς την Τιβεριάδα. Αγιασμός στον Ιορδάνη ποταμό. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
3η ημ. 25/08/10 Τετάρτη: ΝΑΖΑΡΕΤ-ΚΑΝΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ - ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ
Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη: Όρος Μακαρισμών, Καπερναούμ, Ναός των Αγ. Αποστόλων. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση την πόλη της Ναζαρέτ (προσκύνημα στο τόπο του Ευαγγελισμού), την Κανά (πρώτο θαύμα του Κυρίου). Επόμενος σταθμός το Όρος Θαβώρ (Μεταμόρφωση του Κυρίου).
2η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
4η ημ. 26/08/10 Πέμπτη: ΙΟΡΔΑΝΙΑ – ΓΕΡΑΣΑ - ΑΜΜΑΝ
Αναχώρηση για σύνορα Ισραήλ-Ιορδανίας. Μετά τα διαδικαστικά φθάνουμε στα Γέρασα όπου θα επισκεφθούμε την Αρχαία Δεκάπολη. Συνεχίζουμε για το Αμμάν. Επίσκεψη στη Σιταντέλα με τα ερείπια του ναού και το ρωμαϊκό θέατρο.
3η διανυκτέρευση στο Αμμάν
5η ημ. 27/08/10 Παρασκευή: ΑΜΜΑΝ - ΠΕΤΡΑ
Πρωινή αναχώρηση για το όρος Νέμπο από όπου ο Μωϋσής αντίκρυσε τη Γη της Επαγγελίας. Επίσκεψη στο Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Μανταμπά. Συνεχίζουμε για την Πέτρα, όπου θα γνωρίσουμε τον αρχαιολογικό χώρο που είναι μοναδικός στον κόσμο, αφού όλα σχεδόν τα μνημεία είναι σκαλισμένα σε βράχους.
4η διανυκτέρευση στην Πέτρα
6η ημ. 28/08/10 Σάββατο: ΑΚΑΜΠΑ-ΝΟΥΕΜΠΑ-ΣΙΝΑ
Αναχώρηση για την Άκαμπα από όπου θα πάρουμε το πλοίο για την Νουέμπα. Άφιξη, επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στη Μονή Αγίας Αικατερίνας στο Σινά. Αργά το βράδυ ανάβαση στο Όρος Χωρήβ (προαιρετικά).
5η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης
7η ημ. 29/08/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία το πρωί στο Ναό της Μονής και στη συνέχεια προσκύνηση των Ιερών λειψάνων της Αγ. Αικατερίνης. Ξενάγηση εντός και πέριξ της Μονής.
6η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης

8η ημ. 30/08/10 Δευτέρα: ΣΙΝΑ – ΝΕΚΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ- ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου-Ισραήλ. Μετά τη διέλευση των συνόρων και τις καθιερωμένες στάσεις, άφιξη στην Ιερουσαλήμ
7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
9η ημ. 31/08/10 Τρίτη: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΟΛΕΩΣ
Προσκυνήματα εντός της Αγ. Πόλεως, στο Ναό της Αναστάσεως, όπου θα προσκυνήσουμε τον Πανάγιο Τάφο, το Φρικτό Γολγοθά, την Αποκαθήλωση και την Εύρεση του Τιμίου Σταυρού. Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
10η ημ. 01/09/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΑΤΑΜΟΝΑΣ
Aναχώρηση για την Βηθλεέμ όπου θα προσκυνήσουμε το Σπήλαιο της Γεννήσεως, το χωριό των ποιμένων, την Μονή του Αγίου Θεοδοσίου τη Μονή του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ θα προσκυνήσουμε στη Μονή Τιμίου Σταυρού και στο Καταμόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
11η ημ. 02/09/10 Πέμπτη: ΙΕΡΙΧΩ – ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ – ΒΗΘΑΝΙΑ
Αναχώρηση για την έρημο της Ιουδαίας. Προσκύνημα στο Σαραντάριο Όρος, τις Ιερές Μονές του Προφήτου Ελισσαίου, του Αγ. Γερασίμου Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγ. Μάρθας και Μαρίας και στο Όρος των Ελαιών από όπου ανελήφθη ο Κύριος. Στη Γεθσημανή, θα προσκυνήσουμε στον τάφο της Παναγίας και στον βράχο της αγωνίας.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
12η ημ. 03/09/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ
Πιθανή επίσκεψη στο Πατριαρχείο. Συνεχίζουμε για το λόφο Σιών για να επισκεφθούμε το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
13η ημ. 04/09/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκκίνηση για το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και αναχώρηση με πτήση της Aegean Air. Άφιξη το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη μέσω Αθηνών.
j0239055






ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1430 €
Διαφορά μονόκλινου: 320 €

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
*Αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νικη - Αθήνα – Τελ Αβίβ – Αθήνα - Θεσσαλονίκη
*Φόροι αεροδρομίων
*Φόροι συνόρων (Ισραήλ -Ιορδανίας– Αιγύπτου)
*Το φόρο εισόδου στο Σινά
*Την βίζα της Ιορδανίας
* Το πλοίο από Άκαμπα – Νουέμπα.
*Μετακινήσεις και ξεναγήσεις όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα με τοπικά λεωφορεία.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο 4* στην Τιβεριάδα με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (5) διανυκτερεύσεις στην Ιερουσαλήμ σε ξενοδοχείο 3* superior με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στο Αμμάν και την Πέτρα σε ξενοδοχεία 4* με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στους ξενώνες της Ι. Μ. της Αγ. Αικατερίνης με πρωινό και ένα γεύμα.
*Την ανάβαση στο Όρος Θαβώρ με ταξί.
*Τα μικρά λεωφορεία για τον Αγ. Σάββα.
*Ασφάλεια αστικής ευθύνης.
*Συνοδό αρχηγό του γραφείου μας.
*Φιλοδωρήματα οδηγών - σερβιτόρων – αχθοφόρων κ.λ.π.

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
*Ό,τι αναφέρεται σαν προαιρετικό.
*Επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
$ Τα προγράμματα έχουν καταρτισθεί με βάση τις ισχύουσες τιμές και δρομολόγια ( 13/04/2010).
Σε περίπτωση οποιασδήποτε αλλαγής θα υπάρξει ανάλογη αναπροσαρμογή.
$Το πρόγραμμα μπορεί να τροποποιείται κατά την κρίση του αρχηγού όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο για
την καλύτερη διεξαγωγή του.
$Σε περίπτωση που για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής μας δεν μας επιτραπεί η είσοδος σε κάποια
από τα προσκυνήματα (π.χ. στη Βηθλεέμ, Ιεριχώ) το γραφείο μας δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη.
$ Σας συνιστούμε να ε ν ε ρ γ ή σ τ ε ε γ κ α ί ρ ως για την έκδοση των διαβατηρίων σας.

$Η δήλωση συμμετοχής θεωρείται έγκυρη εφόσον καταβληθεί προκαταβολή 400 € έως τις 15/06/2010 και εξόφληση έως 08/08/2010 στους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς:
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 30953207
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : 5227-014562594
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 239/750744-53
ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ : 714-002101-056770 EUROBANK ΤΡΑΠΕΖΑ : 0026-0520-13-0100012959


12ημ. προσκύνημα

Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι

της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού



1η ημ. 21/9 /10 Τρίτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΚΑΙΡΟ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στις 08:00 π.μ και με πτήση της Aegean Air μέσω Αθηνών άφιξη στο Κάιρο. Επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στις Πυραμίδες και την Σφίγγα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στο Κάιρο

2η ημ. 22/9/10 Τετάρτη: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Μετά το πρωινό αναχωρούμε για την Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο και τον Ιερό Ναό του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια διανύοντας την πανέμορφη παραλία της Αλεξάνδρειας παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το Κάιρο.
2η διανυκτέρευση στο Κάιρο

3η ημ. 23/9/10 Πέμπτη: ΚΑΪΡΟ – ΣΙΝΑ
Μεταφορά στο Ναό του Αγ. Γεωργίου στο παλαιό Κάιρο. Αναχώρηση και μέσω της διώρυγας του Σουέζ περνάμε στη χερσόνησο του Σινά με προορισμό την Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης. Καθοδόν προσκύνημα στο Σιναϊτικό μετόχι στην όαση της Φαράν. Άφιξη - τακτοποίηση δείπνο και διανυκτέρευση. Τα μεσάνυχτα προαιρετική ανάβαση στην αγία κορυφή (Όρος Χωρήβ).
3η διανυκτέρευση στο Σινά

4η ημ. 24/9/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία για όσους παραμείνουν στη μονή. Στη συνέχεια θα προσκυνήσουμε τα άγια λείψανα της Αγ. Αικατερίνης και θα ξεναγηθούμε εντός και πέριξ της Μονής.
4η διανυκτέρευση στο Σινά

5η ημ. 25/9/10 Σάββατο: ΣΙΝΑ - ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου – Ισραήλ. Καθοδόν στάση στη Νεκρά Θάλασσα. Άφιξη στην Ιερουσαλήμ. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
5η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
6η ημ. 26/9/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
Προσκύνημα εντός του Ναού της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Φρικτό Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Παίρνοντας την οδό του μαρτυρίου προσκύνημα στο Πραιτώριο (φυλακή του Κυρίου μας), στο Λιθόστρωτο, στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης. Το απόγευμα θα παρακολουθήσουμε τον εσπερινό του Τιμίου Σταυρού στο Ναό της Αναστάσεως.
6η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

7η ημ. 27/9/10 Δευτέρα: ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ : ΙΕΡΙΧΩ-ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο ναό της Αναστάσεως. Αναχώρηση για την Ιεριχώ όπου θα προσκυνήσουμε στο Σαραντάριο Όρος, στις Μονές του Προφήτου Ελισαίου, του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Ανεβαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας, στο Όρος των Ελαιών όπου θα προσκυνήσουμε στο Ναό της Αναλήψεως. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη Γεθσημανή όπου θα προσκυνήσουμε τον τάφο της Παναγίας και το βράχο της Αγωνίας. 7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

8η ημ. 28/9/10 Τρίτη: ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΘΑΒΩΡ - ΚΑΝΑ - ΝΑΖΑΡΕΤ
Στη συνέχεια αναχωρούμε για το Όρος Θαβώρ όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας, τη Ναζαρέτ (προσκύνημα στον τόπο του Ευαγγελισμού) και την Κανά (το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας). Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη της Τιβεριάδας: Όρος των Μακαρισμών, Καπερναούμ. Τέλος στον Ιορδάνη ποταμό(αγιασμός των υδάτων). Επιστροφή στην Ιερουσαλήμ.
8η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

9η ημ. 29/9/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΟΡΕΙΝΗ - ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Νωρίς το πρωί αναχωρούμε για τη Βηθλεέμ, όπου θα προσκυνήσουμε το σπήλαιο της Γεννήσεως. Επίσης προσκύνημα στο χωριό των ποιμένων, στην Ιερά Μονή του Αγ. Θεοδοσίου και στη Μονή του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια προσκύνημα στην Ιερά Μονή του Τιμίου Σταυρού , στο Κατά Μόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου) και τέλος στην Ορεινή(σπίτι Αγίου Ιωάννου Προδρόμου).
9η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

10η ημ. 30/9/10 Πέμπτη: ΦΡΕΑΡ ΙΑΚΩΒ
Αναχώρηση για προσκύνημα στο φρέαρ του Ιακώβ, όπου μαρτύρησε το 1979 ο πατήρ Φιλούμενος. Σήμερα στον Ιερό Ναό φυλάσσετε το σκήνωμα του.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

11η ημ. 01/10/10 Παρασκευή: ΣΙΩΝ
Επίσκεψη στην Σιών, όπου βρίσκεται το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

12η ημ. 02/10/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αναχώρηση με πτήση της Aegean Air τα ξημερώματα για Αθήνα. Άφιξη στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ
ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1260 € το άτομο
Διαφορά μονόκλινου: 290

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Τά αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νίκη –Αθήνα – Κάιρο - Τελ Αβίβ - Αθήνα - Θεσ/νίκη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL ,
ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

ΣΥΝ ΘΕῼ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ :ΙΕΡΟΜΟΝ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ» ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (Ι.Μ. ΚΩΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ, ΒΙΓΛΑ, Ι.Μ. Μ. ΛΑΥΡΑΣ) 1915-2004


Ἦταν γύρω στά 1990 ὅταν γιά πρώτη φορά συναντήθηκα μέ τόν Γέροντα Εὐθύμιο. Τόν θυμᾶμαι ὄρθιο πίσω ἀπό τό μαγειρεῖο τῆς Μ. Λαύρας. Εἴμαστε μαζί μέ τόν Γέροντά μας π. Μάξιμο.
Μοῦ λέει ὁ Γέροντας:
«Ἔλα νά δεῖς ἕναν διά Χριστόν σαλό».
Ἦταν ἕνας Μοναχός μικροκαμωμένος, ταπεινός. Εἶχε τά γένια του μαζεμένα μέ ἕνα λαστιχάκι καί τά μαλλιά του κομμένα. Φοροῦσε ἕνα φθαρμένο ζωστικό. Ἀργότερα ἔμαθα καί διαπίστωσα «ἰδίοις ὄμμασι» ὅτι πολλές φορές κυκλοφοροῦσε καί χωρίς αὐτό.
Ἦταν ἐξαιρετικά ἀδύνατος, μέ πολλή δυνατή φωνή καί ἔντονο δυναμισμό στόν τρόπο πού ἐκφραζόταν, στίς κινήσεις, στίς χειρονομίες του. Ὅλες του οἱ ἐκδηλώσεις ἀντανακλοῦσαν τήν ἅγια βία μέχρι «αὐτομίσους», πού - ὅπως ἔμαθα ἀργότερα- ἀσκοῦσε στόν ἑαυτό του. Τά ματάκια του ἔλαμπαν σάν τήν διάφανη ἁγιορείτικη θάλασσα. Φαινόντουσαν σάν δακρυσμένα.
Πίσω ἀπό μία ἐξωτερική «ἀγριότητα-τραχύτητα» διέκρινες μία φύση λεπτή, συναισθηματική, πολύ εὐαίσθητη. Πιό δύσκολα διέκρινες τήν ἁγιότητα... Συνήθως ὁ ἅγιος μόνο καταλαβαίνει τόν ἅγιο. Ὁ ἅγιος Γέροντας Παΐσιος τόν εἶχε «καταλάβει»... Μέ θαυμασμό ἀργότερα ἄκουσα ὅτι κάποιοι προσκυνητές εἶχαν ζητήσει ἀπό τόν Γέρο-Παΐσιο, τόν μεγάλο σύγχρονο ἀσκητή τῆς Παναγούδας, νά τούς δείξει ἕναν σύγχρονο ἁγιορείτη ἅγιο. Τότε ὁ μακαριστός Γέροντας τούς ἔστειλε νά δοῦν τό Γερο-Εὐθύμιο στή Βίγλα...
Ἀργότερα ἐπίσης συνειδητοποίησα τήν ἀταλάντευτη σταθερότητά του, τήν ἀκαμψία του - θά μπορούσαμε νά ποῦμε- στίς κατά Θεόν ἀποφάσεις του. Διαπίστωσα τήν ἀδιάπτωτη νηστεία του, τήν μοναχική του συνέπεια, τήν ἀπόλυτη αὐστηρότητα στόν ἑαυτό του. Μέ θαυμασμό ἔμαθα πώς ἔκανε «ἐννάτες», ἐδαφιαῖες μετάνοιες καί ἀμέτρητα κομβοσχοίνια σχεδόν μέχρι τά τελευταῖα του...Ὅταν ἔπεσε κατάκοιτος συνέχισε τίς «ἐννάτες» καί τήν προσευχή «ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου»...
ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝ ΘΕῼ, ΚΑΙ ΔΙ' ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΥΜΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6947612075 Ἤ
ΣΤΟ E- MAIL:PanagiaTheotokos@gmail.com
ΤΙΜΗ: 4 Euro

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Αρχειοθήκη ιστολογίου