ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΖΩΗ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΕ ΜΑΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. SOS 1)ΜΗΝ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ 2)ΝΕΟ :http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Ἄν λάβετε ἕνα e- mail, ὑποτίθεται ἀπό ἐμένα (panagiatheotokos@gmail.com), πού νά σᾶς ζητᾶ νά στείλετε χρήματα, ἀγνοῆστε το.
π. Σάββας

Dear brothers in Christ
If you receive a e-mail supposed from me(panagiatheotokos@gmail.com) don' t pay attention at all.
p. Savvas Agioreitis

ΣΥΝ ΘΕῼ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://hristospanagia3.blogspot.com

Σάββατο, 13 Μαρτίου 2010

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΝΟΕΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (Ε΄ μέρος-συζήτηση, απομαγνητοφωνημένης ομιλίας πού εγινε στην Ι.Μ. Αναστασεως Χριστου- Εμμαους, αγ. Βασιλειος Λαγκαδα)




ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ – ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
Ἱερομόν. Σάββας
Διαβᾶστε τό Α΄μέρος
Διαβᾶστε τό Β΄μέρος
Διαβᾶστε τό Γ΄μέρος 
Διαβᾶστε τό Δ΄μέρος


ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Ερώτηση: …
Τα δάκρυα
Απάντηση π. Σάββα: Το θέμα των δακρύων, χρειάζεται πνευματικό φωτισμένο, για να σου πει τι είναι ακριβώς. Υπάρχουν πολλών ειδών δάκρυα. Υπάρχουν δάκρυα συναισθηματικά, υπάρχουν δηλαδή διότι ο άλλος, ας πούμε, θυμήθηκε κάτι, συγκινήθηκε. Υπάρχουν δάκρυα εγωιστικά: μου ‘πε ο άλλος μια κουβέντα, δεν το άντεξα, με πήρε το παράπονο και με πήραν και τα κλάματα, γιατί έχω εγωισμό, θίχθηκε ο εγωισμός μου. Είπε ο άντρας μια κουβέντα, δεν το άντεξε η γυναίκα και την πιάνει το παράπονο. Αυτά δεν έχουν σχέση με κατάνυξη, βέβαια, είναι το αντίθετο. Ο άνθρωπος δαιμονίζεται ακόμη χειρότερα, σκοτίζει το νου και την ψυχή του μ’ αυτά τα δάκρυα. Υπάρχουν, τώρα, δάκρυα μετάνοιας, αυτά που έχυσε ο Πέτρος, πικρά δάκρυα. Έκλαυσε πικρώς, λέει. Υπάρχουν και δάκρυα γλυκά, άλλου είδους δάκρυα, που έρχονται όταν έρθει το Φως του Θεού, το Άγιο Πνεύμα κι ο άνθρωπος κλαίει, έτσι, και χαίρεται, ευφραίνεται, τρέφεται η ψυχή του. Για αυτό χρειάζεται να έχει κανείς πνευματικό οδηγό, να του λέει εάν πρέπει ή δεν πρέπει να καλλιεργεί και τι είδους δάκρυα πρέπει να καλλιεργεί. Αλλά, να σας πω κι ένα έτσι μυστικό: μπορεί κανείς να κάνει μία μεταστροφή. Του ‘ρθανε δάκρυα για κάποιο λόγο, για οποιοδήποτε λόγο, ας τα γυρίσει σε δάκρυα μετανοίας, να τα κάνει δάκρυα μετανοίας, να πει «Συγχώρα με Θεέ μου», να αρχίσει να εξομολογείται μπροστά στο Θεό: «έχω κάνει αυτό, αυτό, αυτό… είμαι Ο αμαρτωλός. Συγχώρεσε με». Οπότε, και εγωιστικά να είναι, μετά σπάζει, θα λέγαμε, τη ραχοκοκαλιά του διαβόλου και τα γυρνάει σε δάκρυα μετανοίας.
Ερώτηση: (για το πόσο αντέχουμε να παρακολουθούμε τις ακολουθίες, και να προσευχόμαστε κλπ.)
Πόσο «αντέχουμε» να προσευχόμαστε και πότε είναι καλύτερα
Απάντηση π. Σάββα: Ναι, αυτό λέω, δεν έχουν καταλάβει τι σημαίνει αυτό (τό νά προσευχόμαστε). Να το πω έτσι απλά; Άμα αρχίσεις να κάνεις προσευχή, σημαίνει ότι αρχίζεις να αναπνέεις. Αντέχεις να αναπνέεις; Πέστε μου, πόσο αντέχεις; Πέντε λεπτά το 24ωρο, αντέχεις; Είναι τρελό. Αυτό κάνουμε. Κοιτάξτε να δείτε, όσο κι αν ακούγεται τρελό, αυτό κάνουμε. Πέντε λεπτά το πρωί και πέντε λεπτά το βράδυ αναπνέει η ψυχή μας. Τα υπόλοιπα λεπτά, τις 23 ώρες και 50 λεπτά, τι κάνουμε; Δεν αναπνέουμε.
Έ, μετά είναι δικαιολογημένο να έχεις άγχος; Απόλυτα.
Είναι δικαιολογημένο να έχεις ασφυξία; Απόλυτα. Να σου φταίνε όλα; Βέβαια. Για να σου κλείσουμε τη μύτη και το στόμα, να δεις, ούτε τρία λεπτά δεν αντέχεις να μην αναπνέεις. Ξέρεις τι είναι; Άμα αρχίσουμε να το κάνουμε (τη νοερά προσευχή), όχι θα το αντέχουμε, δεν θα αντέχουμε να μην το κάνουμε. Είναι σαν το μωρό που βγαίνει από τη μήτρα της μάνας, και τι λέει; Κλαίει, στην αρχή, γιατί βγαίνει σ’ ένα ξένο περιβάλλον, αλλά αν δεν κλάψει δεν θα πάρει ανάσα. Έτσι δεν είναι; Πρέπει να κλάψει, να πάρει την πρώτη ανάσα. Μετά, θέλει να παίρνει συνέχεια ανάσες. Αν δεν πάρει την πρώτη ανάσα όμως, εκεί θέλει λίγο ζόρι.
Ε, αυτό είναι η νοερά προσευχή, στην αρχή θέλει ζόρι, αλλά μετά όταν αρχίσεις κι αναπνέεις, όχι ζόρι δεν έχει, έχει ζόρι να το σταματήσεις! Δεν θες να το σταματήσεις… Ξέρετε τι έχουμε πάθει εμείς τώρα που είμαστε σ’ αυτήν την κατάσταση την άρρωστη; Είναι σαν έναν που πίνει πετρέλαιο. Είναι νορμάλ να πίνουμε πετρέλαιο; Δεν είναι νορμάλ. Από τη στιγμή που θα σταματήσεις να πίνεις πετρέλαιο, θα καταλάβεις τι σημαίνει, τι έκανες μέχρι τώρα, και μετά δεν θα θες να ξαναπιείς. Αυτό είναι να ‘ρθει ο άνθρωπος στην κατάσταση του φωτισμού. Μετά δεν πέφτεις, είναι πολύ δύσκολο να πέσεις σε αμαρτία. Το φυσικό μας είναι να μην αμαρτάνουμε. Εμείς γιατί πάμε όλο μπρος-πίσω; Γιατί δεν μετανοούμε. Ξέρετε τι κάνουμε; Απλώς μεταμελούμαστε. Πάμε στον πνευματικό και του λέμε: «ξέρεις είμαι πολύ στενοχωρημένος έκανα αυτό… το ξανάκανα», αλλά δεν μετανοούμε, δηλαδή δεν μπαίνουμε να κάνουμε μία έκρηξη μέσα μας, να πούμε «τέρμα, από εδώ κι εμπρός θα βάλω τον νου μου να προσεύχεται». Μα με το ζόρι; Με το ζόρι. Να μπει μια βαθιά η τομή μέσα μας, να αρχίσει αυτή η διαδικασία της κάθαρσης.
Ερώτηση:…
Απάντηση π. Σάββα: Ναι. Αυτό είπα, στην αρχή θέλει ζόρι. Εδώ κοιτάξτε. Εδώ είναι το θέμα της πίστης. Αν το πιστεύεις, θα το κάνεις. Αν πιστεύεις στο Θεό, θα το κάνεις (τη νοερά προσευχή). Γιατί αυτά ο Θεός τα δίνει. Ο Θεός μας ζητάει να προσευχόμαστε αδιάλειπτα. Ξέρετε πού το λέει; Θα μου πείτε: «το λέει ο Απόστολος Παύλος». Εντάξει, μα ο Χριστός το είπε πουθενά; «Αδιαλείπτως προσεύχεστε», λέει ο Απόστολος Παύλος. Δεν το λέει; Αδιαλείπτως τι σημαίνει; Όχι 5 λεπτά το πρωί και 5 το βράδυ. Όλο το 24ωρο.
Ερώτηση:…
Απάντηση π. Σάββα: Σας είπα: όταν το κάνεις εσύ, θα έρθει κάποια στιγμή που θα ‘ρθει το Άγιο Πνεύμα και θα το κάνει.
Ερώτηση:…
Απάντηση π. Σάββα: Όχι. Κάντο όπως μπορείς. Ήξερα, ας πούμε… να σας πω μέθοδο: μία ψυχή το έκανε 2 ώρες το πρωί, 2 ώρες το μεσημέρι, 2 το βράδυ, όρθια ή γονατιστή. Το ‘μαθε. Ζορίστηκε, αλλά το ‘μαθε και μετά γινόταν όλο το 24ωρο. Αλλά το κάνει μετά το Άγιο Πνεύμα. Μετά δεν έχει ζόρι. Ε, πρέπει να βάζεις ένα πρόγραμμα. Όπως ο αθλητής, ας πούμε. Ξέρετε τι κάνουν οι αθλητές; - δεν ξέρω εάν ήταν κανένας από εσάς αθλητής – τι ασκήσεις κάνουνε; Φοβερά πράγματα κάνουνε. Φοράνε, ας πούμε, κάτι σιδερένιους θώρακες κι ανεβοκατεβαίνουν τις κερκίδες, για να κάνουν γερά πόδια! Βασανιστήρια, δηλαδή. Κι αυτό γιατί; Για να μάθεις, ας πούμε, να κάνεις πιο γρήγορα το ‘κατοστάρι και να πάρεις ένα άδειο κύπελλο. Και τι έγινε; Και μετά από 20 χρόνια να μην σε ξέρει κανένας.
Ερώτηση:…
Απάντηση π. Σάββα: Ναι. Μα στο πνεύμα δεν είναι έτσι, δεν έχει τέτοιο ζόρι. Στο πνεύμα είναι το ανάποδο, δηλαδή δεν κάνεις κάτι που είναι αντίθετο με τη φύση μας. Είναι να επανέρθεις στη φύση σου. Να κάνεις αυτό το φυσιολογικό: ενώ μέχρι τώρα περπατάς με τα χέρια, να γυρίσεις να περπατάς κανονικά. Έχει ζόρι αυτό; Ναι. Στην αρχή. Αλλά, άπαξ και το κάνεις, μετά δεν θα θες να γυρίσεις, να ξαναπερπατάς με τα χέρια. Αυτό είναι η αμαρτία. Αυτό είναι η αμετανοησία. Το ότι ο νους μας είναι σκόρπιος, δηλαδή, και έχει γεμίσει η καρδιά μας με λογισμούς είναι σαν να περπατάμε με τα χέρια! Κι άντε τώρα να ζήσεις έτσι. Πώς ζούμε έτσι;
Ερώτηση:…
Απάντηση π. Σάββα: Αν έχεις το νου σου να κάνεις το θέλημα του Θεού κάθε στιγμή, θα έχεις προσευχή. Κοιτάξτε, προσευχή δεν είναι κάποιες λέξεις. Μπορεί να λες λέξεις και να μην προσέχεις τις λέξεις. Οπότε, πάλι δεν κάνεις προσευχή. Έτσι, κάνεις μηχανικά. Αλλά, όταν έχεις το νου σου να κάνεις το θέλημα του Θεού… ποιο είναι το θέλημα του Θεού; Τι λέει η πρώτη εντολή; « Αγαπήσεις Κύριο τον Θεό σου εξ όλης της ψυχής σου, εξ όλης της καρδίας σου, εξ όλης της διανοίας σου.» Νάτο! Τι θα πει «εξ όλης της διανοίας σου»; Να Τον σκέφτεσαι συνέχεια. Ε, αυτό είναι η προσευχή: να σκέφτεσαι συνέχεια τον Χριστό.
Είχα μια ψυχή που εξομολογιόταν σε μένα. Μου λέει: «Πάτερ, εγώ δεν έλεγα τίποτα. Είχα το νου μου στο Χριστό». Και τι έκανες (τον ρωτάω). «Τίποτα», μου έλεγε, «είχα το νου μου στο Χριστό. Φοβερά κουραστικό, πάτερ, πολύ. Ναι, κουράστηκα πάρα πολύ», αλλά είχε εμπειρίες μετά, θεώσεως. Να, αυτή είναι προσευχή: να μην φεύγει ο νους σου απ’ το Χριστό. Πώς είναι ένα πρόσωπο που αγαπάς; Θέλει προσπάθεια να το σκέφτεσαι αυτό το πρόσωπο; Πέστε μου. Δεν θέλει. Πάει ο νους σου εκεί. Συνέχεια εκεί είναι, και μπορεί να κυκλοφορείς στην Εγνατία (οδό), ας πούμε, και να χαλάει ο κόσμος γύρω σου κι εσύ δεν βλέπεις τίποτα, δεν ακούς τίποτα, γιατί είναι ο νους σου εκεί. Αυτό είναι η σχέση με το Χριστό, η αγάπη, να αγαπήσουμε το Θεό. Αυτό είναι ο θείος έρωτας. Θέλει προσπάθεια αυτό; Καμία προσπάθεια. Θέλει ζόρι; Τι ζόρι; Σου βγαίνει εντελώς αυθόρμητα. Θα πεις: «εγώ πώς θα το κάνω, που δεν τον έχω αγαπήσει. Ε, να, στην αρχή θέλει λίγο βία.
Αυτό είναι που είπε ο Χριστός: «η Βασιλεία των Ουρανών βιάζεται και βιασταί αρπάζουσι». Στην αρχή πρέπει να τον σκέφτεσαι εκούσια, να ζοριστείς λίγο. Είναι όπως όταν προσπαθείς να ανάψεις μια φωτιά. Τι γίνεται; Στην αρχή καπνίζεσαι, δεν ανάβει αμέσως η φωτιά. Βγάζει καπνό, τρέχουν τα μάτια, δακρύζεις, αλλά μετά, όταν ανάψει, φεύγει ο καπνός, φεύγει η υγρασία απ’ τα ξύλα, και χαίρεσαι. Και είσαι μια χαρά εκεί κοντά στή φωτιά. Έτσι γίνεται και με την Ευχή, με την αδιάλειπτη προσευχή. Αλλά, ξαναλέω, δεν είναι μόνο η Ευχή, είναι όλη η θεραπευτική της Εκκλησίας, που σημαίνει: λειτουργική ζωή, σημαίνει εκκοπή των λογισμών, σημαίνει ορθή δογματική συνείδηση – να ξέρουμε τι πιστεύουμε – και να ζητάμε συνεχώς το θέλημα του Θεού. Όχι το δικό μας θέλημα. Καταλάβατε;
Και πώς θα το μάθουμε το θέλημα του Θεού; Μόνο όταν έχεις πνευματικό οδηγό. Δεν μπορείς να το βρεις μόνος σου. Άντε καθίστε να διαβάσετε όλα τα βιβλία. Και πάλι δεν θα το μάθετε το θέλημα του Θεού, γιατί δεν είναι θέμα μόνο εγκεφαλικής γνώσης. Είναι θέμα εμπειρίας· σε κάθε συγκεκριμένη στιγμή να ξέρεις τι θέλει ο Θεός από σένα, και τι απόφαση πρέπει να πάρεις. Για αυτό χρειάζεται ο πνευματικός οδηγός: θα σου δείξει το δρόμο και θα σου δώσει τα κλειδιά, ώστε σιγά-σιγά να ξέρεις, καί θά φθάσεις κάποια στιγμή πού θα ξέρεις. Αλλά δεν γίνεται απ’ την αρχή. Είναι αυτό που είπαμε: όταν καθαριστείς, μετά μπορείς κι εσύ να γίνεσαι γιατρός και για τους άλλους.
Αυτό που είπε ο Κωνσταντίνος, να μην κάνουμε προσευχή, αλλά να ζητάμε το θέλημα του Θεού, πάλι το ίδιο είναι. Γιατί, τι λέει ο Χριστός; «ζητείτε την Βασιλεία του Θεού και όλα τ’ άλλα θα σας προστεθούν». Το να ζητάω τη Βασιλεία, αυτό σημαίνει, να ζητάω να βασιλεύσει ο Θεός μέσα μου, να είναι Κύριος Αυτός. Αλλά πρέπει να το πιστέψουμε αυτό. Εκεί είναι το ζόρι: «γιατί να το ξεκινήσω;» σου λέει ο άλλος, «γιατι να το κάνω;» Εάν δεν πιστέψεις, φυσικά δεν έχεις κίνητρο. Πρέπει να το πιστέψεις, ότι πρέπει να ανοίξουν τα μάτια σου τα πνευματικά, γιατί, εάν δεν ανοίξουν εδώ… κι αυτό είναι η ορθοδοξία, προσέξτε: «εν τω Άδη ούκ έστι μετάνοια» - αυτό είναι πολύ βασικό (στοιχείο) της ορθοδοξίας… δεν θα μπορέσεις να ανοίξεις τα μάτια σου στην άλλη ζωή. Δεν είναι τυχαίο τό να ανοίξουν τα μάτια σου. Πρέπει να το κάνεις εσύ, με την βοήθεια του Θεού, βέβαια. Με τη χάρι του Θεού το κάνεις, δεν το κάνες μόνος σου! Αλλά πρέπει να θελήσεις να το κάνεις σ’ αυτήν τη ζωή. Προσέξτε! Γι’ αυτό η Εκκλησία είναι γι’ αυτήν τη ζωή. Υπάρχει αυτή η πλάνη, δυστυχώς και στους ορθόδοξους, ότι η Εκκλησία μας ετοιμάζει για την άλλη ζωή. Δεν μας ετοιμάζει για την άλλη ζωή. Μας φτιάχνει σ’ αυτήν τη ζωή, γι’ αυτήν τη ζωή, για να ανοίξουν τα μάτια μας και να μπούμε στη Βασιλεία του Θεού εδώ και τώρα! Στον Παράδεισο εδώ και τώρα! Κι αν δεν τον βρεις τον Παράδεισο εδώ και τώρα, ούτε στην άλλη ζωή θα τον βρεις, γιατί στην άλλη ζωή δεν θα μπορέσεις να μετανοήσεις. Δεν υπάρχει μετάνοια στην άλλη ζωή: «εν τω Άδη ουκ έστι μετάνοια».
Κάποιοι άλλοι πάλι νομίζουν ότι η Εκκλησία είναι για να μας πηγαίνουν καλά τα πράγματα. Κι αυτό λάθος. Ούτε γι’ αυτό είναι η Εκκλησία: σαν μια δεισιδαιμονία, μια θρησκεία. Δεν είναι θρησκεία.
Το πρωί είναι πολύ καλή ώρα να κάνει καποιος νοερά προσευχή, να κάνει το «Κύριε Ιησού Χριστέ…» με το στόμα. Μπορεί κανείς να μαζεύει τα παιδιά του, η μητέρα ας πούμε, κάτω απ’ το εικονοστάσι και να πει «παιδιά ελάτε να κάνουμε πέντε λεπτά μαζί το «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με». Πέντε λεπτά. Έτσι, ξεκινάς, ας πούμε, όπως έλεγε χαριτωμένα ο πάτερ Παΐσιος: «να τραβάς τα λουριά της μηχανής, να πάρει εμπρός η μηχανή». Και το παιδί, επειδή είναι καθαρή η ψυχή του - δεν έχει τόσα πάθη και τόσους λογισμούς που έχουμε εμείς οι μεγάλοι - πιο εύκολα χαίρεται και καταλαβαίνει τι σημαίνει νοερά προσευχή, και του αρέσει, και θέλει να το κάνει συνέχεια μετά. Δεν είναι τόσο σκοτισμένο όσο οι μεγάλοι. Οπότε, μετά, τα πέντε λεπτά μπορεί να γίνουν δέκα, να γίνουν δεκαπέντε. Κι όταν κανείς ξεκινήσει έτσι την ημέρα του και προσπαθήσει να το κρατάει και στη διάρκεια της ημέρας και το ξανακάνει, ας πούμε, άλλα πέντε λεπτά το μεσημέρι, πριν φάει με τα παιδιά, και άλλα πέντε λεπτά το βράδυ, πριν κοιμηθούνε, έτσι μπαίνει σ’ αυτήν τη διαδικασία της αδιάλειπτης μνήμης του Θεού. Σιγά-σιγά. Αλλά θα πρέπει να πούμε στο παιδί ότι και στις υπόλοιπες ώρες πρέπει να προσπαθεί να θυμάται το Χριστό. Γιατί, εάν χτίζουμε πέντε λεπτά και μετά 3 ή 5 ώρες γκρεμίζουμε, πάλι, καταλαβαίνετε, δεν γίνεται κάτι ουσιαστικό. Και το βασικό είναι τα παιδιά να ‘χουν έναν πνευματικό οδηγό, να τον βλέπουνε συχνά. Πνευματικό ὁδηγό πού να είναι θεραπευμένος - είναι πολύ βασικό αυτό – και να του κάνουν υπακοή, βέβαια. πίσης, τεράστια σημασία έχει τι κάνει ο πατέρας και τι κάνει η μάνα. Αν οι γονείς, ας πούμε, κάνουν νοερά προσευχή, θα τους μιμηθούν τα παιδιά, γιατί τα παιδιά αντιγράφουν τους γονείς. Δεν αρκεί, δηλαδή, να τους πουν κάποια πράγματα. Είναι να κάνουν μαζί με τα παιδιά. Ή και τις μετάνοιες, ας πούμε, μπορούμε να τις κάνουμε μαζί με τα παιδιά...
ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ Τῼ ΘΕῼ ΔΟΞΑ!
Print this post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails
Γιά νά δεῖτε παλαιότερες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Παλαιότερες αναρτήσεις

Γιά νά δεῖτε τίς τρέχουσες ἀναρτήσεις κάντε κλίκ ΕΔΩ ἤ στό σύνδεσμο πού βρίσκεται στό κάτω μέρος τῆς σελίδας καί γράφει: Αρχική σελίδα

ΣΥΝ ΘΕῼ: 1ο) 13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους - Ιορδανία - Σινά. 2ο)12ημ. προσκύνημα Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι, της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL , ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ).


13ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους
Ιορδανία - Σινά

1η ημ. 23/8/10 Δευτέρα: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 21:30 το βράδυ και αναχώρηση με πτήση της Aegean μέσω Αθηνών για Τελ Αβίβ.

2η ημ. 24/08/10 Τρίτη: ΛΥΔΑ-ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ
Άφιξη τα ξημερώματα, επιβίβαση στο πούλμαν. Προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στην Λύδα και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς την Τιβεριάδα. Αγιασμός στον Ιορδάνη ποταμό. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
3η ημ. 25/08/10 Τετάρτη: ΝΑΖΑΡΕΤ-ΚΑΝΑ - ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ - ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ
Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη: Όρος Μακαρισμών, Καπερναούμ, Ναός των Αγ. Αποστόλων. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση την πόλη της Ναζαρέτ (προσκύνημα στο τόπο του Ευαγγελισμού), την Κανά (πρώτο θαύμα του Κυρίου). Επόμενος σταθμός το Όρος Θαβώρ (Μεταμόρφωση του Κυρίου).
2η διανυκτέρευση στην Τιβεριάδα
4η ημ. 26/08/10 Πέμπτη: ΙΟΡΔΑΝΙΑ – ΓΕΡΑΣΑ - ΑΜΜΑΝ
Αναχώρηση για σύνορα Ισραήλ-Ιορδανίας. Μετά τα διαδικαστικά φθάνουμε στα Γέρασα όπου θα επισκεφθούμε την Αρχαία Δεκάπολη. Συνεχίζουμε για το Αμμάν. Επίσκεψη στη Σιταντέλα με τα ερείπια του ναού και το ρωμαϊκό θέατρο.
3η διανυκτέρευση στο Αμμάν
5η ημ. 27/08/10 Παρασκευή: ΑΜΜΑΝ - ΠΕΤΡΑ
Πρωινή αναχώρηση για το όρος Νέμπο από όπου ο Μωϋσής αντίκρυσε τη Γη της Επαγγελίας. Επίσκεψη στο Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Μανταμπά. Συνεχίζουμε για την Πέτρα, όπου θα γνωρίσουμε τον αρχαιολογικό χώρο που είναι μοναδικός στον κόσμο, αφού όλα σχεδόν τα μνημεία είναι σκαλισμένα σε βράχους.
4η διανυκτέρευση στην Πέτρα
6η ημ. 28/08/10 Σάββατο: ΑΚΑΜΠΑ-ΝΟΥΕΜΠΑ-ΣΙΝΑ
Αναχώρηση για την Άκαμπα από όπου θα πάρουμε το πλοίο για την Νουέμπα. Άφιξη, επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στη Μονή Αγίας Αικατερίνας στο Σινά. Αργά το βράδυ ανάβαση στο Όρος Χωρήβ (προαιρετικά).
5η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης
7η ημ. 29/08/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία το πρωί στο Ναό της Μονής και στη συνέχεια προσκύνηση των Ιερών λειψάνων της Αγ. Αικατερίνης. Ξενάγηση εντός και πέριξ της Μονής.
6η διανυκτέρευση στην Ι. Μονή Αγ. Αικατερίνης

8η ημ. 30/08/10 Δευτέρα: ΣΙΝΑ – ΝΕΚΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ- ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου-Ισραήλ. Μετά τη διέλευση των συνόρων και τις καθιερωμένες στάσεις, άφιξη στην Ιερουσαλήμ
7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
9η ημ. 31/08/10 Τρίτη: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΟΛΕΩΣ
Προσκυνήματα εντός της Αγ. Πόλεως, στο Ναό της Αναστάσεως, όπου θα προσκυνήσουμε τον Πανάγιο Τάφο, το Φρικτό Γολγοθά, την Αποκαθήλωση και την Εύρεση του Τιμίου Σταυρού. Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
10η ημ. 01/09/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΑΤΑΜΟΝΑΣ
Aναχώρηση για την Βηθλεέμ όπου θα προσκυνήσουμε το Σπήλαιο της Γεννήσεως, το χωριό των ποιμένων, την Μονή του Αγίου Θεοδοσίου τη Μονή του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ θα προσκυνήσουμε στη Μονή Τιμίου Σταυρού και στο Καταμόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου).
διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
11η ημ. 02/09/10 Πέμπτη: ΙΕΡΙΧΩ – ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ – ΒΗΘΑΝΙΑ
Αναχώρηση για την έρημο της Ιουδαίας. Προσκύνημα στο Σαραντάριο Όρος, τις Ιερές Μονές του Προφήτου Ελισσαίου, του Αγ. Γερασίμου Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγ. Μάρθας και Μαρίας και στο Όρος των Ελαιών από όπου ανελήφθη ο Κύριος. Στη Γεθσημανή, θα προσκυνήσουμε στον τάφο της Παναγίας και στον βράχο της αγωνίας.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
12η ημ. 03/09/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ
Πιθανή επίσκεψη στο Πατριαρχείο. Συνεχίζουμε για το λόφο Σιών για να επισκεφθούμε το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
13η ημ. 04/09/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκκίνηση για το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και αναχώρηση με πτήση της Aegean Air. Άφιξη το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη μέσω Αθηνών.
j0239055






ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1430 €
Διαφορά μονόκλινου: 320 €

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
*Αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νικη - Αθήνα – Τελ Αβίβ – Αθήνα - Θεσσαλονίκη
*Φόροι αεροδρομίων
*Φόροι συνόρων (Ισραήλ -Ιορδανίας– Αιγύπτου)
*Το φόρο εισόδου στο Σινά
*Την βίζα της Ιορδανίας
* Το πλοίο από Άκαμπα – Νουέμπα.
*Μετακινήσεις και ξεναγήσεις όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα με τοπικά λεωφορεία.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο 4* στην Τιβεριάδα με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (5) διανυκτερεύσεις στην Ιερουσαλήμ σε ξενοδοχείο 3* superior με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στο Αμμάν και την Πέτρα σε ξενοδοχεία 4* με πρωινό και ένα γεύμα.
*Τις (2) διανυκτερεύσεις στους ξενώνες της Ι. Μ. της Αγ. Αικατερίνης με πρωινό και ένα γεύμα.
*Την ανάβαση στο Όρος Θαβώρ με ταξί.
*Τα μικρά λεωφορεία για τον Αγ. Σάββα.
*Ασφάλεια αστικής ευθύνης.
*Συνοδό αρχηγό του γραφείου μας.
*Φιλοδωρήματα οδηγών - σερβιτόρων – αχθοφόρων κ.λ.π.

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
*Ό,τι αναφέρεται σαν προαιρετικό.
*Επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
$ Τα προγράμματα έχουν καταρτισθεί με βάση τις ισχύουσες τιμές και δρομολόγια ( 13/04/2010).
Σε περίπτωση οποιασδήποτε αλλαγής θα υπάρξει ανάλογη αναπροσαρμογή.
$Το πρόγραμμα μπορεί να τροποποιείται κατά την κρίση του αρχηγού όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο για
την καλύτερη διεξαγωγή του.
$Σε περίπτωση που για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής μας δεν μας επιτραπεί η είσοδος σε κάποια
από τα προσκυνήματα (π.χ. στη Βηθλεέμ, Ιεριχώ) το γραφείο μας δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη.
$ Σας συνιστούμε να ε ν ε ρ γ ή σ τ ε ε γ κ α ί ρ ως για την έκδοση των διαβατηρίων σας.

$Η δήλωση συμμετοχής θεωρείται έγκυρη εφόσον καταβληθεί προκαταβολή 400 € έως τις 15/06/2010 και εξόφληση έως 08/08/2010 στους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς:
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 30953207
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : 5227-014562594
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ : 239/750744-53
ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ : 714-002101-056770 EUROBANK ΤΡΑΠΕΖΑ : 0026-0520-13-0100012959


12ημ. προσκύνημα

Αίγυπτο – Σινά - Άγιοι Τόποι

της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού



1η ημ. 21/9 /10 Τρίτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΚΑΙΡΟ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στις 08:00 π.μ και με πτήση της Aegean Air μέσω Αθηνών άφιξη στο Κάιρο. Επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στις Πυραμίδες και την Σφίγγα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στο Κάιρο

2η ημ. 22/9/10 Τετάρτη: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Μετά το πρωινό αναχωρούμε για την Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο και τον Ιερό Ναό του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια διανύοντας την πανέμορφη παραλία της Αλεξάνδρειας παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το Κάιρο.
2η διανυκτέρευση στο Κάιρο

3η ημ. 23/9/10 Πέμπτη: ΚΑΪΡΟ – ΣΙΝΑ
Μεταφορά στο Ναό του Αγ. Γεωργίου στο παλαιό Κάιρο. Αναχώρηση και μέσω της διώρυγας του Σουέζ περνάμε στη χερσόνησο του Σινά με προορισμό την Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης. Καθοδόν προσκύνημα στο Σιναϊτικό μετόχι στην όαση της Φαράν. Άφιξη - τακτοποίηση δείπνο και διανυκτέρευση. Τα μεσάνυχτα προαιρετική ανάβαση στην αγία κορυφή (Όρος Χωρήβ).
3η διανυκτέρευση στο Σινά

4η ημ. 24/9/10 Παρασκευή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ
Θεία Λειτουργία για όσους παραμείνουν στη μονή. Στη συνέχεια θα προσκυνήσουμε τα άγια λείψανα της Αγ. Αικατερίνης και θα ξεναγηθούμε εντός και πέριξ της Μονής.
4η διανυκτέρευση στο Σινά

5η ημ. 25/9/10 Σάββατο: ΣΙΝΑ - ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
Αναχώρηση για τα σύνορα Αιγύπτου – Ισραήλ. Καθοδόν στάση στη Νεκρά Θάλασσα. Άφιξη στην Ιερουσαλήμ. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
5η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
6η ημ. 26/9/10 Κυριακή: ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
Προσκύνημα εντός του Ναού της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Φρικτό Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Παίρνοντας την οδό του μαρτυρίου προσκύνημα στο Πραιτώριο (φυλακή του Κυρίου μας), στο Λιθόστρωτο, στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης. Το απόγευμα θα παρακολουθήσουμε τον εσπερινό του Τιμίου Σταυρού στο Ναό της Αναστάσεως.
6η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

7η ημ. 27/9/10 Δευτέρα: ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ : ΙΕΡΙΧΩ-ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ
Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο ναό της Αναστάσεως. Αναχώρηση για την Ιεριχώ όπου θα προσκυνήσουμε στο Σαραντάριο Όρος, στις Μονές του Προφήτου Ελισαίου, του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Ανεβαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα προσκύνημα στη Βηθανία, στη Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας, στο Όρος των Ελαιών όπου θα προσκυνήσουμε στο Ναό της Αναλήψεως. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη Γεθσημανή όπου θα προσκυνήσουμε τον τάφο της Παναγίας και το βράχο της Αγωνίας. 7η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

8η ημ. 28/9/10 Τρίτη: ΤΙΒΕΡΙΑΔΑ – ΘΑΒΩΡ - ΚΑΝΑ - ΝΑΖΑΡΕΤ
Στη συνέχεια αναχωρούμε για το Όρος Θαβώρ όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας, τη Ναζαρέτ (προσκύνημα στον τόπο του Ευαγγελισμού) και την Κανά (το πρώτο θαύμα του Κυρίου μας). Επισκεπτόμαστε και προσκυνούμε τους τόπους γύρω από την λίμνη της Τιβεριάδας: Όρος των Μακαρισμών, Καπερναούμ. Τέλος στον Ιορδάνη ποταμό(αγιασμός των υδάτων). Επιστροφή στην Ιερουσαλήμ.
8η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

9η ημ. 29/9/10 Τετάρτη: ΒΗΘΛΕΕΜ –ΟΡΕΙΝΗ - ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Νωρίς το πρωί αναχωρούμε για τη Βηθλεέμ, όπου θα προσκυνήσουμε το σπήλαιο της Γεννήσεως. Επίσης προσκύνημα στο χωριό των ποιμένων, στην Ιερά Μονή του Αγ. Θεοδοσίου και στη Μονή του Αγ. Σάββα. Στη συνέχεια προσκύνημα στην Ιερά Μονή του Τιμίου Σταυρού , στο Κατά Μόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου) και τέλος στην Ορεινή(σπίτι Αγίου Ιωάννου Προδρόμου).
9η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

10η ημ. 30/9/10 Πέμπτη: ΦΡΕΑΡ ΙΑΚΩΒ
Αναχώρηση για προσκύνημα στο φρέαρ του Ιακώβ, όπου μαρτύρησε το 1979 ο πατήρ Φιλούμενος. Σήμερα στον Ιερό Ναό φυλάσσετε το σκήνωμα του.
10η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

11η ημ. 01/10/10 Παρασκευή: ΣΙΩΝ
Επίσκεψη στην Σιών, όπου βρίσκεται το Υπερώο και το σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου. Η υπόλοιπη ημέρα ελεύθερη για ατομικά προσκυνήματα και αγορά.
11η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

12η ημ. 02/10/10 Σάββατο: ΤΕΛ ΑΒΙΒ – ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αναχώρηση με πτήση της Aegean Air τα ξημερώματα για Αθήνα. Άφιξη στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ
ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ
ΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 1260 € το άτομο
Διαφορά μονόκλινου: 290

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Τά αεροπορικά εισιτήρια Θεσ/νίκη –Αθήνα – Κάιρο - Τελ Αβίβ - Αθήνα - Θεσ/νίκη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΧΩΡΗΒ TRAVEL ,
ΤΗΛ: 2310-345330, 342240 ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

ΣΥΝ ΘΕῼ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ :ΙΕΡΟΜΟΝ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ» ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (Ι.Μ. ΚΩΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ, ΒΙΓΛΑ, Ι.Μ. Μ. ΛΑΥΡΑΣ) 1915-2004


Ἦταν γύρω στά 1990 ὅταν γιά πρώτη φορά συναντήθηκα μέ τόν Γέροντα Εὐθύμιο. Τόν θυμᾶμαι ὄρθιο πίσω ἀπό τό μαγειρεῖο τῆς Μ. Λαύρας. Εἴμαστε μαζί μέ τόν Γέροντά μας π. Μάξιμο.
Μοῦ λέει ὁ Γέροντας:
«Ἔλα νά δεῖς ἕναν διά Χριστόν σαλό».
Ἦταν ἕνας Μοναχός μικροκαμωμένος, ταπεινός. Εἶχε τά γένια του μαζεμένα μέ ἕνα λαστιχάκι καί τά μαλλιά του κομμένα. Φοροῦσε ἕνα φθαρμένο ζωστικό. Ἀργότερα ἔμαθα καί διαπίστωσα «ἰδίοις ὄμμασι» ὅτι πολλές φορές κυκλοφοροῦσε καί χωρίς αὐτό.
Ἦταν ἐξαιρετικά ἀδύνατος, μέ πολλή δυνατή φωνή καί ἔντονο δυναμισμό στόν τρόπο πού ἐκφραζόταν, στίς κινήσεις, στίς χειρονομίες του. Ὅλες του οἱ ἐκδηλώσεις ἀντανακλοῦσαν τήν ἅγια βία μέχρι «αὐτομίσους», πού - ὅπως ἔμαθα ἀργότερα- ἀσκοῦσε στόν ἑαυτό του. Τά ματάκια του ἔλαμπαν σάν τήν διάφανη ἁγιορείτικη θάλασσα. Φαινόντουσαν σάν δακρυσμένα.
Πίσω ἀπό μία ἐξωτερική «ἀγριότητα-τραχύτητα» διέκρινες μία φύση λεπτή, συναισθηματική, πολύ εὐαίσθητη. Πιό δύσκολα διέκρινες τήν ἁγιότητα... Συνήθως ὁ ἅγιος μόνο καταλαβαίνει τόν ἅγιο. Ὁ ἅγιος Γέροντας Παΐσιος τόν εἶχε «καταλάβει»... Μέ θαυμασμό ἀργότερα ἄκουσα ὅτι κάποιοι προσκυνητές εἶχαν ζητήσει ἀπό τόν Γέρο-Παΐσιο, τόν μεγάλο σύγχρονο ἀσκητή τῆς Παναγούδας, νά τούς δείξει ἕναν σύγχρονο ἁγιορείτη ἅγιο. Τότε ὁ μακαριστός Γέροντας τούς ἔστειλε νά δοῦν τό Γερο-Εὐθύμιο στή Βίγλα...
Ἀργότερα ἐπίσης συνειδητοποίησα τήν ἀταλάντευτη σταθερότητά του, τήν ἀκαμψία του - θά μπορούσαμε νά ποῦμε- στίς κατά Θεόν ἀποφάσεις του. Διαπίστωσα τήν ἀδιάπτωτη νηστεία του, τήν μοναχική του συνέπεια, τήν ἀπόλυτη αὐστηρότητα στόν ἑαυτό του. Μέ θαυμασμό ἔμαθα πώς ἔκανε «ἐννάτες», ἐδαφιαῖες μετάνοιες καί ἀμέτρητα κομβοσχοίνια σχεδόν μέχρι τά τελευταῖα του...Ὅταν ἔπεσε κατάκοιτος συνέχισε τίς «ἐννάτες» καί τήν προσευχή «ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου»...
ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝ ΘΕῼ, ΚΑΙ ΔΙ' ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΥΜΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6947612075 Ἤ
ΣΤΟ E- MAIL:PanagiaTheotokos@gmail.com
ΤΙΜΗ: 4 Euro

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Αρχειοθήκη ιστολογίου